مصوبه مولدسازی شامل خودروسازان هم می‌شود؟

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: 4مصوبه مولدسازی آیا شامل خودروسازان می‌شود؟ هرچند مصوبه دولت شفافیتی در این زمینه نداشته است، با این حال برخی تاکید دارند خودروسازان در لیست فروش اموال مازاد قرار دارند.

مصوبه مولدسازی شامل خودروسازان هم می‌شود؟

روزنامه دنیای اقتصاد در گزارشی این پرسش را مطرح کرده که آیا مصوبه مولدسازی اموال دولت شامل اموال خودروسازان می‌شود یا خیر؟ 

مصوبه مولدسازی آیا شامل خودروسازان می‌شود؟ هرچند مصوبه دولت شفافیتی در این زمینه نداشته است، با این حال برخی تاکید دارند خودروسازان در لیست فروش اموال مازاد قرار دارند. این در شرایطی است که در تحلیلی دیگر عنوان شده است در مصوبه مولدسازی، تنها اموالی که مالکیت آنها به‌طور کامل در اختیار دولت قرار دارد، امکان فروش و واگذاری خواهند داشت.

این روزنامه در بخش دیگری از این گزارش نوشته است: طرح مولدسازی در شرایطی خودروسازی را درگیر کرده که همزمان پروژه خصوصی‌سازی ایران‌خودرو و سایپا نیز پیگیری می‌شود. طبق یکی از بندهای فرمان هشت‌ماده‌ای رئیس دولت سیزدهم، مدیریت دولتی خودروسازان باید به بخش خصوصی واگذار شود.

حالا این پرسش مطرح است که بین مولدسازی و خصوصی‌سازی، کدام‌یک به اصطلاح بالادستی خواهد بود؟ اگر قرار است سهام دولتی خودروسازان به بخش خصوصی واگذار شود، دیگر چیزی به اسم مولدسازی معنی نمی‌دهد؛ زیرا پس از واگذاری ایران‌خودرو و سایپا، دیگر دولت سهمی در اموال آنها نخواهد داشت که بخواهد برای مولد کردنشان تصمیم بگیرد. از طرفی، همین چند روز پیش وزارت صمت شرایط واگذاری سهام خودروسازان را اعلام کرد که یکی از آنها، ممنوعیت فروش اموال تا ۱۰ سال پس از واگذاری بود. بنابراین پس از خصوصی‌سازی، عملا امکان مولدسازی دستوری اموال ایران‌خودرو و سایپا (طبق قاعده وزارت صمت) نخواهد بود.

منبع: اعتمادآنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    غارتیان همانگونه که اموال را بذل بخشش اذناب خود می کنند,قانونهای خودساخته شان را هم بی معنی و محتوا می کنند!ناب و مطلقه حاصلی جز این نمی تواند داشت!

  • ناشناس
    0

    فرقی نمیکند هر چه را بتوان خورد بالا می کشند .

  • محمدرضا کیانفر
    0

    .
    سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور گفت: جایگاه ما نوکری مردم است.

    آقای رئیسی،
    نوکری مردم پیشکش زیرا مردم نوکر نمی‌خواهند بلکه دولتی لازم دارند که مجری و مطیع قانون باشد براساس کدام قانون دارید اموال ملت را به نام مولد سازی می‌دزدید؟
    دل تو کرد چرایی به برون ز آخر قالب، وگر آن نیست به هر شب به چراگاه چرا شد.
    خنک آنگه که کند حق گنهت طاعت مطلق، خنک آن دم که جنایات عنایات خدا شد.

    سرور گرامی،
    تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
    1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی.
    2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی.
    با تشکر از توجه شما.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها