خرید و فروش ارز در بازار آزاد جرم است؟

در هفته‌های اخیر با تلاطم دوباره در بازار ارز و طلا، شاهد رونق دلالی و میل برخی به خرید و فروش دلار هستیم، اما آیا این کار جرم است؟

خرید و فروش ارز در بازار آزاد جرم است؟

 

 

حجم ویدیو: 3.54M | مدت زمان ویدیو: 00:01:44 | دانلود ویدیو
منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • هموطن
    6

    اگر دولت به دنبال مهار افزایش لحظه ای ارز و سکه در بازار باشد و جلوی التهاب افزایش کالا باشد اولا خودش عهد دار فروش ارز از طریق بانک ها باشد ثانیا دست دلالان ارز و سکه از فروش قطع کند همان کار ی که کشور های دیگر در وضعیت بحران و مشکلات اقتصادی و سیاسی پیش می آید تا دلالی در بازار باشد وضعیت روزبروز وضعیت بدتر می شود نرخ بهره افزایش دهد پول صرف سرمایه گذاری کلان شود نه صرف دادن وام با بهره بالا تا اینکار صورت نگیرد هر روز باعث افزایش قیمت بازار می شود

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      باسلام،،،دولت محترم بایدبرخوردکنندباآنهایی که باعث تورم و گرانی در کشور میشوند،،
      چخبراست این همه گرانی دلار...سکه...طلا...مسکن...خودرو...لوازم خانگی برای جهیزیه جوانان...
      حق ملت این همه گرانی نیست، یا علی ،

    • ناشناس
      0

      کدوم دولت محترم برادر تو با هزار تا مشکل وقتی میگی دولت محترم دولتم باورش میشه محترمه

  • ناشناس
    0

    منظورش چیست استاد گفته برای امام زمان بادیگارد بزارید آیا امام زمان امده یاکنایه میزند

  • 🐜
    0

    همه چی بهم ریخته شده معلوم نیست چه اتفاقی در راه هست دلارهای فروش نفت گازپتروشیمی اورانیوم معادن طلا نقره مس راچه کسانی سرقت می کنند ؟؟؟

  • ناشناس
    1

    با مصوبه جدید مجلس اظهار نظر هم از این پس جرم است شما تازه میپرسید ایا خرید و فروش ارز جرم است بله خرید و فروش ارز که چند ساله جرم است بارها نیرو های انتظامی حمله کردن به میدان فلسطین و سبزه میدان مراکز اصلی خرید و فروش در دست مقادیر خورده و کم دلار و یورو و همه رو گشتن و کاسبان دلار منطقه و هر کس ارز همراه داشته گرفتن و بردن این یعنی خرید و فروش ارز جرم است دیگر .
    بر اساس مصوبه جدید مجلس ولایی همین خبر شما نوعی اظهار نظر راجع به نرخ ارز است که جرم محسوب میشود و مجازات ده سال حبس دارد .

  • ایرانی
    0

    اشتباه بزرگ دولت‌ها اینست که ارزوسکه را خود مستقیما عرضه می‌کنند تبدیل به ریال می‌کنند بعد آنرا درخرید محصولات مانند گندم ویا پروژههای ملی هزینه می‌کنند. درصورتیکه ارز وطلا که ازفروش نفت وگاز حاصل میشودبایست مستقیما درتولید وپروژهای ملی وتوسعه ای صرف شود نه درآمدی برای دولت. اگر دولت‌ها ارز وسکه را به عوامل اجرایی پروژه‌های ملی وعمرانی ویا خرید محصولاتی مانند گندم وگوشت ودارو وغیره که سالانه از داخل کشور خرید می‌کنند بدون تبدیل به ریال، مستقیما اختصاص دهد آنگاه اگر سودی داشته باشد نصیب فعالان عمرانی وتولید خواهد شد. وابتدا به ساکن ارز وسکه درجهت توسعه وتولید مصرف میشود. وخود تولید کنندگان وعوامل اجرایی برای کسب ریال، ارز وسکه را در بازار عرضه کنند. وقتی دولت ارزوسکه را خود مستقیما جهت کسب ریال عرضه می‌کند بخش زیادی نصیب دلالان و دلال پروری وقاچاقچیان می‌شود قبل از آنکه انتفاعی حاصل کند.وهمیشه گردنش زیر تیغ دلالان خواهد بود چون دلالی درآمدش از تولید بیشتر است. ولی اگر برای خرید محصول مازاد گندم یاسایر محصولات وهچنین عوامل اجرایی طرحهای ملی، سکه ویا ارز به آنها دهدانگاه تولید کننده سود بیشتری خواهد برد و دلالی از رونق خواهد افتاد. ودچار اینهمه تورم نخواهد شد.

  • رییس الدین روزبهی کمحالیکلایی
    0

    پدر تورم و ابوگرانی=ابراهیم ریسی کمرشکن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها