محاسبه سرانه مصرف در طرح کالابرگ توهین به مردم است

طرح کالابرگ الکترونیکی در حال پیشرفت است و گفته می شود به زودی در استان های دیگری نیز اجرا خواهد شد، اما نکته جالب این طرح، سرانه مصرفی است که برای کالاهای اساسی توسط هر شخص در نظر گرفته و بیشتر به یک توهین شباهت دارد.

محاسبه سرانه مصرف در طرح کالابرگ توهین به مردم است

با تصمیم دولت و به منظور حمایت از معیشت خانوار ۱۰ قلم کالای اساسی در طرح کالابرگ الکترونیکی عرضه می‌شود که افراد می‌توانند به قیمت ثابت و با اعتبار یارانه خود یک ماه زودتر خرید کنند.

این ۱۰ قلم کالا عبارت است از شیر، پنیر، ماست، مرغ، روغن، ماکارونی، قند، شکر و برنج که جدول آن در ذیل آمده است.

اما نکته اساسی این است که سرانه مصرف در نظر گرفته شده برای این کالاها هیچ سنخیتی با مصرف یک فرد عادی ندارد.

برای مثال تنها ۳ لیتر شیر برای مصرف ماهانه در نظر گرفته شده و اگر شخصی بخواهد روزانه یک لیوان شیر بنوشد تنها ۱۲ روز شیر خواهد داشت. برای مصرف پروتئین شخص تنها ۲ کیلوگرم مرغ در یک ماه در نظر گرفته شده و گوشت قرمز در کار نیست.

همچنین در خصوص برنج نیز ۲ کیلوگرم برنج ۶۰ هزار تومانی در نظر گرفته شده که تقریبا نصف قیمت بازار است و اگر همین میزان ۲ کیلوگرم را نیز در نظر بگیریم، شخص در طول ماه تنها ۱۰ وعده برنج خواهد داشت.

البته سیاست این طرح آن است که کمک هزینه برای کالاها در نظر گرفته شود که همین سرانه ای که مطرح شد نیز به صورت کامل پرداخت نخواهد شد.

با این وجود، سرانه مصرفی که برای مردم ایران در نظر گرفته شده، هیچ شباهتی به استاندارد زندگی ندارد و بیشتر شبیه به یک توهین است.

62502506

 

منبع: اقتصاد 100
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    حیف این خاک طلا رو
    چه سرش اوردین

  • کمالی
    0

    خدا لعنت این مسولین و دولته مردم فریب رو

  • ناشناس
    0

    خخخخخخ

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها