کمیسیون املاکی ها غیرقانونی شد؟

با موافقت نمایندگان مجلس شورای اسلامی اخذ حق الزحمه به تناسب ارزش معاملاتی جهت صدور صورتحساب الکترونیکی از مشاورین املاک و شرکت‌های معتمد سلب شد.

کمیسیون املاکی ها غیرقانونی شد؟

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ مجلس در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی با الحاق متن زیر به بند (ر) ماده ۸ آن طرح موافقت کردند:

«مشاورین املاک و شرکت‌های معتمد موضوع این بند حق اخذ حق الزحمه به تناسب ارزش معاملاتی جهت صدور صورتحساب الکترونیکی را ندارند و حق الزحمه ایشان به موجب آیین‌نامه‌ای که ظرف مدت سه ماه به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی به تصویب هیئت وزیران می رسد بر اساس نرخ ثابت برای هر یک از انواع معاملات محاسبه خواهد شد.»

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • ناشنای
    1

    آفرین این شد. با اخذ درصد مشاورین املاک هرچه قیمت بیشتر بود به نفعشون میشد

  • 🐜
    1

    اگراین چنین باشه قیمت مسکن مناسب خواهد شد.تمام سبب گرانی مسکن مشاورین املاک هستند توی هرکوچه بن بست بری چهار تامغازه مشاوراملاک مشاهده می شه

  • ناشناس
    0

    اگر به فکر مشکل مسکن هستید که قیمتها واقعی شود اولا این درو دکان املاکی ها باید جمع شود باعث همه بدبختی همین املاکیها هستند دوم اینکه باید در باره قیمت گذاری ملک برا مبانی یک قانونی باشد هر ننه قمری بی سوادی بلند نشه بدونه ضابطه روی املاک قیمت بزاره.

  • ناشناس
    0

    این چه قانون بیخودی هست
    یعنی کمیسیونی که بابت اجاره یه سوییت سی متری میدیم با کمیسیون اجاره پنت‌هاوس دویست متری یکی هست

  • ناشناس
    0

    این دوستان که نظر مثبت گذاشتن چقدر ساده هستن انگار مجلس قانون به نفع انها وضع میکند طبق تجربه هر جایی رد پا و دخالتی توسط دولت در ان انجام شد فاتحه انرا بخوانید مثلا صنعت خودرو مثل جریان ارز و دلار جهانگیری و دلار مخبر . این دوستان که از این خبر خوشحال شدن باید بهشون بگم اگر میتونن فقط یک مورد نه بیشتر از ورود دولت و دخالت و قانونگذاری جدید دولت در موضوعی از کشور رو نام ببرند که باعث بهبود ان بخش شده باشد بعد از دخالت دولت در املاک خوشحال شوند. مطمئنا چیزی شبیه حذف هزینه نقل و انتقال خودرو از دفتر داران بود که کلی ملت خوشحال شدند و بعد فهمیدن که همان مبلغ را باید به راهنمایی رانندگی بپردازند . حالا هم ببینید دولت چه خوابی براتون دیده باز با املاکی میشد کنار اومد دولت اگر قانون بگذاره دیگه تمومه . کی فکرشو میکرد یه زمانی برای خروج از کشور باید مالیات بده که الان داریم مالیات میدیم .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها