اینترنت ملی در راه است؟

روزنامه هم میهن از قطعی‌های مکرر اینترنت در ماه‌های گذشته به این نتیجه رسیده که این قطعی‌ها در راستای تغییرات گسترده شبکه ملی ارتباطات است.

اینترنت ملی در راه است؟

اینترنت ثابت و همراه روز گذشته برای دقایقی در کل کشور قطع شد. قطع شدن اینترنت حتی برای 15دقیقه در سراسر کشور، امری عادی نیست، هرچند شفاف نکردن موضوع غیرعادی‌تر است. دفعات قبلی، شبکه‌های داخلی وصل بودند و صرفا شبکه‌های بین‌المللی قطع می‌شدند که مردم می‌توانستند کارهای روزمره بانکی و دسترسی به سایت‌های داخلی را داشته باشند اما روز گذشته همزمان، شبکه ملی داخلی و بین‌المللی قطع شد. همچنین اتفاق عجیب دیگری که رخ داد، آی‌پی سایت گوگل که 8888 است نیز وصل بود که می‌توان چنین تصور کرد که «شاید» قرار است سایت دیگری جایگزین گوگل شود. چندوقت اخیر اینترنت چندباری قطع شده است. اینها غیر از اختلال مدام و همیشگی در اینترنت است که کاربران را حسابی کلافه کرده است و حتی مستأصل. متاسفانه مسئولان کماکان به اینترنت به‌چشم یک پدیده فانتزی نگاه می‌کنند، نه یک زیرساخت ضروری.

این روزنامه در پایان نوشته است: بعضی معتقدند قطعی چندباره اینترنت طی دو سه ماه اخیر ما را به این نتیجه می‌رساند که ظاهرا این قطعی‌ها در راستای تغییرات گسترده در شبکه‌های ملی ارتباطات است‌. باتوجه به اینکه حاکمیت شفافیت صحیح و روشنی در این‌باره ندارد طبعا شایعات هر روز نسبت به این ماجرا افزایش پیدا می‌کند.

منبع: هم میهن
شبکه‌های اجتماعی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها