دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی بیان کرد

تصویب افزایش ۳۰ درصدی نرخ بلیت هواپیما

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در نشست خبری گفت: افزایش حداکثری ۳۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما طبق قانون آزاد سازی نرخ بلیت هواپیما غیر قانونی نبوده و این افزایش نرخ بلیت در جلسه شورای عالی هواپیمایی تصویب شده بود.

تصویب افزایش ۳۰ درصدی نرخ بلیت هواپیما

مقصود اسعدی سامانی افزود: شرکت های هواپیمایی هیچ  اقدام غیر قانونی انجام نداده اند و در سال گذشته افزایش ۳۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما از جلسه شورای عالی هواپیمایی که با حضور مرحوم رستم قاسمی برگزار شد، به تصویب رسید؛ حتی در ستاد تنظیم بازار هم این موضوع بررسی و مصوب شد؛ بنابراین طبق همان مصوبه هم شرکت های هواپیمایی در چند روز گذشته نرخ های خود را حداکثر ۳۰ درصد افزایش داده اند.

به گفته دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی طبق ماده ۵۳ قانون برنامه پنجم و ششم نرخ بلیت هواپیما آزاد سازی شده و تابع عرضه و تقاضا است و تخفیفات تکلیفی برای آنها اعمال نمی شود طبق همین قانون هم شرکت های هواپیمایی این اقدام را انجام دادند.

وی ادامه داد: در جلسه شورای عالی هواپیمایی شرکت های هواپیمایی درخواست افزایش ۴۷ درصدی داده بودند اما در آن جلسه افزایش ۳۰ درصدی مصوب شد ولی قول دادند که بعد از اربعین ابلاغ کنند اما تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است و ما همچنان منتظر هستیم که این قانون ابلاغ شود.

سامانی گفت: بسیاری از شرکت های هواپیمایی با مشکلاتی از جمله کمبود نقدینگی و افزایش ۳۰ درصدی هزینه های گمرکی قطعات‌ از جمله موتور هواپیما داشته ایم  از سوی دیگر تورم جهانی و افزایش هزینه لاستیک هواپیما از ۱۲ هزار دلار به ۲۷ هزار دلار  برای شرکت های هواپیمایی زیان ده بوده است.

وی گفت: بیش از ۵۰ درصد از ناوگان هوایی کشور زمین گیر هستند و همین امر باعث شده که حتی برخی از شرکت های هواپیمایی امکان تعمیر موتور خود را ندارند و بسیاری از شرکت ها با مشکلات بسیار زیادی روبرو خواهند شد.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی درپاسخ به سوالی درباره  فروش بلیت چارتری و اقدام غیر قانونی این شرکت ها اظهار داشت: فروش بلیت چارتری  یکی از شیوه های فروش بلیت است و رویکردی در ارتباط با چارتر وجود می آید  چراکه شرکت های هواپیمایی چارتر و نیاز به پول کلان دارند و باید ارز تهیه کنند بنابراین مجبور به فردش چارتری می شوند اما در ایران رویکردی برای  چارتری وجود ندارند و باعث اختلاف در فروش می شود بنابراین ما  در این بخش سقف تعیین کرده ایم.

منبع: آنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • محمد گلکار خوزانی
    0

    جناب آقای سامانی
    دبیر محترم انجمن شرکت‌های هواپیمائی
    سلام علیکم

    شکی در هزینه های سنگین در شرکت‌های هواپیمایی به دلیل تحریم ها و گرانی ارز و موارد دیگر نیست. ولی دولت هم در بخش تامین سوخت ، هزینه خدمات فرودگاهی و غیره به شرکت‌های هواپیماهای ایرانی سوبسید می‌دهد و شرکت‌های هواپیمایی در آمد سود های خوبی می‌برند و درآمدشان را در جای دیگر بخصوص در خارج از کشور سرمایه گذاری می‌کنند و زمین گیر بودن هواپیماها را در این خصوص بهانه و شده دکان سه نبش برای عمده شرکت‌های هواپیمایی داخلی!!!!
    جنابعالی از مدیران با سابقه و پاک دست در صنعت هوانوردی و اشراف کامل بر موضوعاتی که عرض کردم کاملا مسلط میباشید.
    لذا ریاست وقت سازمان چند روز پیش در خصوص افزایش قیمت‌ها تکذیب اعلام ولی آن طرف تعزیرات حکومتی در سایت ها جریمه ایر لاینی برای گران‌فروشی 10 ملیارد تومان اعلام و لذا چرا انجمن فوق الذکر بعد از چند روز ورود کرده ؟ و این چند گانه گی باعث سر در گمی و بد بینی مردم به کلیات می‌شود.
    ضمنا در آمد شرکت‌های هواپیمایی در امور مسافربری از قسمت بار هم جای دیده نمی‌شود چون به دلیل نداشتن چند شرکت هواپیمایی باربری اکثر صادر کنندگان از قسمت بار هواپیماهای مسافربری( زیر شکمی) استفاده و این درآمد هم دیده نشده تاکنون.
    از قدیم گفتند قسم حضرت عباس(س) را قبول کنیم یا دیدن دم خروس را !!!!!!!؟؟؟؟؟؟
    پیشنهاد می‌شود در این خصوص برای نرخ گذاری و اعلام یک مرجع پاسخگو باشد که مسولین و مردم هم تکلیف خودشان را بدانند چون مردم در مرحله اول به نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتقاد و فشار می‌آورند و نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم به وزیر راه و شهرسازی و اتلاف وقت مقام عالی وزارت و ریاست سازمان هواپیمایی کشوری و.......... در کمسیون عمران مجلس شورای اسلامی و گاها با کارت زرد و گاها هم ممکن است به استیضاح کشیده شود
    و چرا برای یک کار ساده که قابل حل و فصل است بی خود و بی جهت گرفته و مدیران از کار اصلی خود عقب بمانند و............؟؟
    امید است با تدبیر و درایت این موضوع هم به خوبی و با رضایت مردم و مسئولان حل و فصل گردد. انشاالله.

  • ناشناس
    0

    انقلاب دست نااهلان افتاده و کاری هم نمیتوان کرد

  • ایمان
    0

    بعد میگویند افزایش دلار عددی هست حبابه شرم بر شما ها باد افسار کشور رو در دست گرفتید دارید مردم رو نابود میکنید دلار ۴۰ هزارتومانی کجای دنیا رخ میدهید؟ حدااقل از طالبان یاد بگیرید ارزش پول شان را حفظ کردند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها