رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد: افزایش قیمت بی‌رویه طلا فاجعه است/ حباب سه میلیونی سکه تمام در بازار

رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد گفت: قیمت طلا از پیش‌بینی خارج شده و این سیر صعودی فاجعه است. این شکل افزایش قیمت بی‌رویه در دنیا بی‌سابقه است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد: افزایش قیمت بی‌رویه طلا فاجعه است/ حباب سه میلیونی سکه تمام در بازار

پس از ۲۰ روز از رکورد تاریخی قیمت سکه در بازار، دوباره سکه رکورد جدیدی را ثبت‌ و کانال ۲۳ میلیون تومان را رد کرد. هر قطعه سکه امامی دیروز در بازار تهران با افزایش ۴۳۵ هزار تومانی‌، به ۲۲ میلیون و ۸۰۲ هزار تومان رسید.

قیمت طلا، سکه و ارز در ۲۴ ساعت گذشته افزایش یافته‌ است و دلار آمریکا در بازار آزاد به ۴۲ هزار و ۴۴ تومان رسیده‌ است. قیمت سکه در بازار امروز نیز به ۲۳ میلیون و ۴۲۷ هزار تومان رسید. این در حالی است که نرخ طلا در مدت مشابه ۲۹ آذر، هر گرم طلا یک میلیون و ۷۶۴ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۱۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و‌ سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۱۸ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان بوده ‌است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد در این زمینه گفت: افزایش قیمت بی‌رویه طلا در روز‌های گذشته برای ما هم قابل قبول نیست. اکنون انس جهانی حدود ۹ دلار کاهش قیمت داشته است و دلار نسبت به دیروز ثابت و روی نرخ تقریبی ۴۳ هزار تومان است، اما جای تعجب است که طلا بدون توجه به این ثبات نسبی سیر صعودی‌اش را ادامه می‌دهد.

تقی‌زادگان تصریح کرد: کمبود طلا در بازار وجود ندارد، اما شوک قیمت طلا این بازار را متلاطم کرده است. قیمت طلا از پیش‌بینی خارج شده و فاجعه است و این شکل افزایش قیمت بی‌رویه در دنیا بی‌سابقه است. این نوع افزایش قیمت طلا و ارز عواقب بدی روی افزایش قیمت سایر کالا‌ها دارد و درنهایت مردم متضرر می‌شوند.

به گفته وی، بر اساس مزنه جهانی اکنون نرخ طلا باید حدود یک میلیون و ۹۸۲ هزار تومان باشد که حدود ۷۰ هزار تومان حباب دارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد تصریح کرد: موضوعات سیاسی در منطقه هم در این بی‌ثباتی قیمتی دخیل است و حتی قیمت طلا را بیشتر از این رقم‌ها هم می‌برد. اکنون سکه تمام که قیمت آن ۲۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است، حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار تومان حباب دارد.

منبع: شهرآرا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    افزایش قیمت خودرو مسکن کالاها فاجعه نیست

  • ناشناس
    0

    چرا به ملت میگی بگو به سلطان ربع پهلوی که ۵۰۰۰۰۰ ربع در بورس عرضه کرد ، مردم انشاالله متوجه شدن منظور کیهان از ربع پهلوی کی هست و پهلوی کامل کیه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها