گوشت گرم وارداتی به بازار عرضه می شود/ قیمت برای مصرف کننده، هر کیلوگرم ۲۰۰ هزار تومان

رییس شورای تامین دام کشور از ورود گوشت گرم گوسفندی از ارمنستان و گرجستان به کشور تا به تعادل رسیدن قیمت‌ها خبر داد و گفت: قیمت هر کیلوگرم گوشت های گرم وارداتی برای مصرف کننده ۲۰۰ هزار تومان خواهد بود.

گوشت گرم وارداتی به بازار عرضه می شود/ قیمت برای مصرف کننده، هر کیلوگرم ۲۰۰ هزار تومان

در هفته های اخیر بازار گوشت قرمز شاهد ثبت رکورد قیمت بی سابقه بوده است. به گفته فعالان بازار گوشت قرمز؛ تنها در هفته گذشته گوشت قرمز رشد ۲۰ درصدی در قیمت را تجربه کرده است.

روز گذشته مسئولان وزارت جهاد کشاورزی اعلام کردند، گوشت گوسفندی منجمد با قیمت هر کیلوگرم ۱۴۲ هزار تومان و گوساله مخلوط منجمد با قیمت ۱۵۲ هزار تومان بدون محدودیت در کل کشور توزیع می‌شود و در حد نیاز و کشش بازار این کار ادامه خواهد داشت.

امروز منصور پوریان، رئیس شورای تامین دام کشور، به اقتصاد آنلاین خبر داد که، علاوه بر گوشت منجمد وارداتی دولت مجوز ورود و عرضه گوشت گرم وارداتی را نیز صادر کرده است.

وی تصریح کرد: هفته گذشته وزارت جهاد کشاورزی مجوز واردات گوشت قرمز گرم را با هدف کاهش شتاب افزایش قیمت به تعدادی از شرکت ها داد.

پوریان با بیان اینکه در حال حاضر ورود گوشت قرمز گرم به کشور انجام شده است، افزود: عرضه گوشت قرمز گرم وارداتی از این هفته آغاز خواهد شد.

وی نوع گوشت قرمز وارداتی را از نوع گوشت گوسفندی عنوان کرد.

پوریان افزود: کشورهای مبدا تامین گوشت قرمز گرم وارداتی گرجستان و ارمنستان هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که این گوشت با چه قیمتی به دست مصرف کننده خواهد رسید، گفت: قرار بر این است گوشت قرمز گرم وارداتی با قیمت هر کیلوگرم ۲۰۰ هزار تومان به دست مصرف کننده برسد.

رئیس شورای تامین دام کشور حجم واردات را بدون سقف و بازه زمانی آن را تا رفع کامل التهاب در بازار گوشت قرمز اعلام کرد.

پوریان ابراز امیدواری کرد که، ورود و توزیع گوشت گرم همراه با گوشت های منجمد، بازار این کالا را به تعادل برساند.

وی در پاسخ به چرایی شتاب گرفتن افزایش قیمت گوشت قرمز در هفته های اخیر، گفت: هم اکنون در فصل زایش دام ها قرار داریم علاوه بر آن فصل سرد جابه جایی دام ها را سخت می کند، این دو دلیل همراه با سایر دلایل دیگر همچون اوج گرفتن نرخ دلار زمینه ساز افزایش قیمت ها بوده اند.

رئیس شورای تامین دام کشور معتقد است؛ افزایش قیمت ‌های اخیر بهره ای برای دامداران نداشته است و بیش از همه منافع دلالان را تامین کرده است در نتیجه نمی توان واردات را در مقطع کنونی به زیان تولید و تولیدکننده دام دانست.

منبع: اعتمادآنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 23
  • ناشناس
    0

    مسولین بی عرضه،،

  • ناشناس
    2

    نحوه توزیع ومراکز توزیع ؟ سوال مهم اینجاست و گوشت چه گرم و منجمد به مصرف کننده واقعی نمیرسه

    نظرات شما -
    • ب ناشناس
      1

      کسی پول ندارن گوشت بخرد احمق مردم درماه دوروزه قدرت خریددارنداحمق همان روزهای نخست واریز یارانه نقدی گوشتخوار احمقانه سوال نکن

  • ناشناس
    0

    عکس گوشت را ما می بینیم خودش کجای

  • 🐜
    0

    گوشت یخی نخورید زمین مجانی گوشت مجانی دلارهای نفتی گازوطلا میاددرخانه هایتان دوسال دیگر ب مقام انسانیت می رسیم فقط مراقب باشید لیزنخوریدجاده لغزنده هست فردایخبندان

  • ناشناس
    0

    بزرگترین دستاورد واردات گوشت معلوم نیست چی هست و فروش هرکیلو دویست هزارتومان!قولنج نشید.با تشکر ممنون هستیم زیادی زحمت کشیدید!

  • 🌺
    0

    افزایش جمعیت جوانی که فقط به فکر مدرک دانشگاه خصوصی باشند نتيجه اش می‌شود واردات گوشت
    تا حداقل کمی جلوی افزایش قیمتها گرفته شود .

  • ناشناس
    0

    الآن در فصل زایش دام سبک و سنگین قرار نداریم بلکه در فصل قاچاق دام، احتکار و گرانفروشی هر چه بیشتر قرار داریم! دیگر بهانه ای نمانده برای افزایش هر چه بیشتر قیمت دام بتراشند!

  • ناشناس
    1

    چرا گوشتی که کیلو ۴۵ هزار تومن باید باشه ۲۰۰ هزار به فروش میرسانید
    یادم رفت کشور در حال پیشرفت ؟!!!!

  • ناشناس
    1

    ارمنستان که ضبح اسلامی نمیکند

  • کیوان
    0

    اخر بی وجدانهای پست انگل یک کارگر با ماهی پنج میلیون حقوق و عیالوار چطور گوشت کیلویی 200000 بخره.. خدا شرتون رو زودتر کم کنه

  • ناشناس
    0

    قیمتها را کاهش بدین بخدا ۲۰۰هزارتومان هم کم نیست از کجا بیاریم بااین وضع کارگری گوشت بخریم...مسئولین قیمتهارو کاهش بدن تاهمه اقشارجامعه کارگری بتوننددر این فصل زمستان توان خوردو خوراک داشته باشندباتشکر

  • ناشناس
    0

    بازم مثل همیشه مافیای گوشت موفق تر از دولت در همه بازارها

  • محمد
    1

    حداقل بگیران بازنشسته تامین اجتماعی باید برن بمیرن

  • ناشناس
    0

    در قدیم خیلی ها حرام اعلام می‌کردند کسی نمیخرید الان نمیدونم چرا ساکت نشستن.....

  • ناشناس
    0

    به رئیس شورای تامین گوشت کشور بفرمایید اینکه مردم سوال نمیکنند علت افزایش قیمت گوشت در کشور چه بود و یا چرا قیمت مرغ بالا نرفت و کمتر هم شد چیست . متاسفانه گوشت قرمز به علت طعم و مزه خوب در بین اعراب منطقه طرفدار زیاد دارد و گوشت مرغ ما به علت هورمونی بودن هیچ مشتری ندارد و مسئولین کشور هم که با دنیا در جنگ سرد و کشمکش هستند و تحریمها ذخایر ارزی انها را خالی کرده و حاضرن به هر قیمتی گوشت قرمز گرم کشور را به اعراب منطقه بی سر و صدا و چراغ خاموش صادر و مردم را بیچاره کنند با علم به کمبود در کشور و افزایش قیمت ولی صدایش را هم در نمی اورند و زمانی که کارد به استخوان ملت رسید چند صباحی گوشت گرم گوسفندی روسی و قزاقی و مغولی بی کیفیت با نرخ دولتی وارد میکنند تا صداها بخوابد و قیمت ها را همان بالا ثابت میکنند و دیگر این قیکتها پایین نخواهد امد طبق تجربیات گذشته . خبر فوری لطفا اگر نمیترسید از امار صادرات رسمی و مخفی گوشت گوسفندی کشور خبر کار کنید . در شرایطی که مردم ما گوشت دیگر نمیتوانند بخرند چرا باید بهترین دامهای ما صادر و این بلا به سر مردم اگاهانه اورده شود .

  • امییییییییییر
    0

    نفرین بر شما مسولینه بی لیاقت

  • اقااا
    0

    اورین..اورین

  • ناشناس
    0

    آقایان مقامات بی لیاقت مگر قبلا نگفتید قیمت گوشت گرم وارداتی زیر دويست هزار تومان است

  • ناشناس
    1

    اگر ملت همت کنند ویک کمپین گوشت نخرید نخورید به مدت یک ماه بگذار ند قیمت زیر صد هزار تومان می رسد

  • ناشناس
    1

    برو گمشو بابا ۲۰۰هزار تومن که الانم داریم گوشت آشغال تو کشور خودمونم میخریم

  • بک
    0

    یه‌عده‌که‌مدام‌نسخه‌نخریدن‌میپیچن‌ خیالتون‌راحت‌دامپروری‌داخلی‌نابود‌شده‌اند کی‌هم‌که‌مونده‌باب‌طبع‌دندون‌اعراب‌هست‌ نگران‌نباشین‌مافیا‌ دامهای‌‌آلوده‌به‌تب‌کریمه‌براتون‌وارد‌میکنه‌ وروزی‌میفهمین‌که‌کارازکارگذشته

  • بک مراد لعنتی
    0

    گوشت‌ایرانی‌چه‌ازلحاظ‌طعم‌وچه‌مرغوبیت‌دردنیا‌بینظیره‌ البته‌گوشت‌وارداتی‌کیلویی‌۲۰۰‌تومن‌ که‌میشه‌۴دلار‌ بیشک‌یه‌ایراداتی‌اساسی‌داره‌ ومردم‌به‌هیچ‌وجه‌نباید‌بخرن‌ هیچ‌عقل‌سالمی‌قبول‌نمیکنه‌دویست‌تومن‌فقط‌پول‌کرایه‌گوشت‌هست‌ وکسی‌نمیدونه‌شاید‌حتی‌گوشت‌سگ‌باشن‌ که‌بازهم‌میگم‌پول‌کرایه‌گوشت‌هم‌نیست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها