گوشت ارزان می شود؟/ برنامه جدید دولت برای تنظیم بازار گوشت

رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: با توجه به واردات گوشت گرم و توزیع گسترده گوشت منجمد طی روزهای آتی شاهد کاهش قیمت در بازار خواهیم بود.

گوشت ارزان می شود؟/ برنامه جدید دولت برای تنظیم بازار گوشت

منصور پوریان گفت: با توجه به فراوانی دام و عرضه گسترده گوشت های منجمد در تمامی استان ها پیش بینی می شود که طی روزهای آینده شاهد ثبات بازار گوشت باشیم.

او متوسط قیمت کنونی هرکیلو دام زنده در کشور را ۱۰۰ هزارتومان و لاشه ۱۹۵ تا ۲۰۰ هزارتومان اعلام کرد.

پوریان ادامه داد: گرچه قیمت گوشت نسبت به روزهای قبل کاهش جزئی در بازار داشته است، اما با واردات گوشت گرم پیش بینی می شود که قیمت گوشت در مصارف عمومی ران، سردست و گردن کاهش چشمگیری داشته باشد. البته واردات گوشت و توزیع گوشت منجمد بر اقلام لوکس دام تاثیری ندارد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام با بیان اینکه اختلاف قیمت گوشت گرم با گوشت منجمد زیاد است، گفت: تفاوت معنادار قیمت موجب شده بخشی از تقاضا به آن سمت و سو رود.

او با بیان اینکه مشکلی در عرضه دام نداریم، گفت: اکنون در فصل زایش دام به سر می بریم که خوشبختانه نسبت به سال قبل وضعیت بهتر است و این امر در کنار واردات دام به کشتارگاه های مرزی اثر خود را در قیمت می گذارد

منبع: همشهری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • 🐜
    0

    آقایان روستا وزرا نمایندگان لطف شما مایه معطلی مان می‌باشد ازامروز خرید گوشت قرمز را تحریم کردیم گوشت قرمز ومرغ نوش جان افغان ها و خودتان

  • ناشناس
    0

    بزک نمیر بهار میاد

  • ایران
    0

    برای کمک به دولت باید تولید افزایش یابد بایدکار وتلاش کرد دولت باید دامداری وکشاورزی را افزایش دهد نه اینکه به مروم فشار بیارد وقیمتها را بالا ببرد گوشت قرمز باید حتما جز خوراک مردم باشد کمبودش عوارض بدی برای بدن دارد

  • ناشناس
    0

    وعده‌های پوشالی توهم درمانی همچنان بر روی زنده و مرده مردم میتازد

  • ل ل ب
    0

    الان تو شهر بناب بزرگترین شهر تولید گوشت قرمز قیمت از کیلویی ۲۵۰ هزار تومان تا ۳۰۰ هزار تومان است

  • ناشناس
    0

    ما در یک شرکت پروتئینی به عنوان تولید کننده با خرید عمده و که هر روز با این اعداد سر و کارداریم به صورت عمده و از مبدا هر کیلو گوسفند زنده رو 120 هزار تومن میخریم و هر کیلو لاشه گوسفند رو 240 هزار تومان میخریم و برای هر کیلو ران گوسفندی عمده 320 هزار تومان میپردازیم اختلاف قیمت بین سخنان این مسئول با واقعیت رو فقط نگاه کنید قضاوت میزان دروغگویی و دروغ پراکنی و مسئولیت ناپذیری این مسئولین بی سواد با شما .

  • ناشناس
    0

    موضوع قیمت گوشت گوسفند در حال حاضر صادرات مخفیانه بی رویه و پشت پرده به کشورهای عربی و همسایه جهت گرفتن دلار با نرخ چهل هزار تومانی و در جهت جبران کسری های ذخایر ارزی کشور است که البته کوچکترین حرفی از ان نمیزنند . و اینکار رو توسط اشخاص و شرکتها انجام میدن مثل همون کاری که در صادرات و فروش نفت و سایر اقلام انجام میدهند و تحریم را دور میزنند و مستقیما به نام دولت این صادرات انجام نمیشود که رد پایی هم نباشد .تحمل کنید مردم مسئولین به ذخایر ارزی احتیاج دارند .

  • ناشناس
    0

    بازیگردان اصلی افزایش قیمت گوشت گوسفندی صادرات بی سر و صدا و چراغ خاموش ان به کشورهای همسایه جهت دریافت دلار 40 هزار تومانی با هدف جبران کمبودهای ارزی کشور است و بقیه مسائل داستان سرایی بیش نیست . اینجاست که میفهمیم چرا دلار چهل هزار تومانی برای دولت خوشایند و مورد نیاز است .به دلار گوسفند صادر میکند با ریالش حقوق کارمندانش را میدهد و اینگونه صادرات گوسفند و دلار چهل تومنی برای دولت شیرین میشود . سوال میکنید مردم چه میشوند قیمت گوشت سیصد هزار تومانی و ناتوانی مردم در خرید گوشت چه میشود . دیگه جواب این رو خودتون باید بدین .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها