ژاپن هنوز درباره سقف قیمت نفت روسیه تصمیم نگرفته است

ژاپن اعلام کرده که هنوز در مورد اعمال سقف قیمت محصولات نفتی روسیه تصمیم نگرفته است.

ژاپن هنوز درباره سقف قیمت نفت روسیه تصمیم نگرفته است

اوکانو یوکیکو، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه ژاپن گفت که ژاپن موضع خود را در مورد موضوع سقف قیمت محصولات نفتی روسیه هنوز مشخص نکرده است.

رسانه های آمریکایی روز چهارشنبه گزارش دادند که ایالات متحده و متحدانش در حال آماده شدن برای اعمال تحریم های جدید علیه صنعت نفت روسیه به ویژه فرآورده های نفتی هستند.

یوکیکو در یک نشست مطبوعاتی در روز پنجشنبه گفت: «ما هنوز در مورد موضع خود تصمیم نگرفته‌ایم، بنابراین نمی‌توانیم در مورد آن اظهار نظر کنیم، هرچند ژاپن تاکنون مواضع خود را با کشورهای صنعتی پیشرفته گروه هفت (G7) هماهنگ کرده است.»

معاون وزیر امورخارجه ژاپن خاطرنشان کرد که از آنجایی که این کشور قرار است در سال جاری ریاست گروه ۷ را بر عهده بگیرد، خودمان هماهنگ خواهیم کرد که چگونه به جنگ روسیه در اوکراین پاسخ دهیم.

پس از آغاز جنگ روسیه در اوکراین، کشورهای غربی به دنبال راه هایی برای محدود کردن درآمد روسیه از صادرات نفت و گاز و همچنین کاهش وابستگی خود به محصولات انرژی روسیه هستند. به همین دلیل نیز اعضای گروه ۷ اواخر آبان پیشنهاد کرد سقف قیمت نفت روسیه را که از طریق دریا حمل می‌شود بین ۶۵ تا ۷۰ دلار در هر بشکه تعیین کند.

برخی از کشورهای اتحادیه اروپا، به ویژه لهستان، لیتوانی و استونی در تلاش بودند تا سقف قیمت‌ها را در سطوح بسیار پایین‌تر تعیین کنند. جمهوری چک به عنوان رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا اعلام کرد که این تصمیم پس از انتشار در روزنامه رسمی اتحادیه اروپا لازم‌الاجرا خواهد شد.

این در حالی است که «کلاوس ارنست»، نماینده پارلمان آلمان و رییس کمیسیون انرژی اعلام کرده است که تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه موجب افزایش قیمت نفت می‌شود و این اقدام نتیجه مفیدی نخواهد داشت.

وی دراین‌باره گفت: تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه، نتیجه‌ای نخواهد داشت، چون موجب افزایش قیمت نفت می‌شود. به همین دلیل فکر می‌کنم این اقدام بی‌معنی و خودتخریبی است.

همزمان مقامات روسیه بارها نسبت به اجرای تعیین سقف قیمت برای نفت این کشور هشدار داده و تاکید کرده اند از پمپاژ نفت به کشورهایی که برای نفت روسیه سقف قیمت تعیین کنند خودداری خواهد کرد.

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها