رئیس اتحادیه لوازم خانگی:

حدود ۵ شرکت متخلف قیمت محصولات خود را ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش داده‌اند

رییس اتحادیه توزیع کنندگان لوازم‌خانگی تهران گفت: قیمت بعضی اقلام لوازم‌خانگی در سطح عرضه بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش‌یافته که پرونده شرکت‌های متخلف در تعزیرات در دست بررسی است.

حدود ۵ شرکت متخلف قیمت محصولات خود را ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش داده‌اند

اکبر پازوکی افزود: افزایش قیمت این کالاها بدون مجوز و بدون هماهنگی با وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بوده است، به‌طوری‌که هیچ یک از آنها فهرست قیمت کالاهایشان را در سامانه ۱۲۴ بارگذاری نکرده و مجوز تغییر قیمت نیز دریافت نکرده‌اند.

وی گفت: برخی از این شرکت‌ها همه محصولات و برخی دیگر تنها بعضی از اقلام خود را با ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش قیمت در بازار عرضه کرده‌اند.

این مقام صنفی خاطرنشان کرد: عملکرد متخلفانه این شرکت‌ها از سوی سازمان حمایت و همچنین وزارت صمت در دست بررسی است و اسامی آنها پس از احراز تخلف اعلام خواهد شد.

پازوکی بیان داشت: مصرف‌کنندگان و افرادی که این کالاها را گران‌تر خریدند و همچنین کاسبان، به دلیل ضعف قوانین و مقررات ما در این زمینه متضرر شده‌اند و هرچند با شرکت‌های متخلف برخورد خواهد شد؛ اما امیدی به اعاده حقوق متضرران نیست.

وی خاطرنشان کرد: پرونده متخلفان که حدود پنج شرکت است و در بین آنها اسامی شرکت‌های بزرگ نیز دیده می‌شود، در تعزیرات حکومتی در دست بررسی است.

رییس اتحادیه توزیع‌کنندگان لوازم‌خانگی تهران یادآور شد: آخرین بار اوایل امسال بود که مجوز افزایش قیمت رسمی به شرکت‌های تولیدکننده داده شد.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • سازمان گرونیها
    0

    اولین هاش ایرانخودرو شخصیت بعدی موردعلاقه سایپای محترم الباقی بده بیاد کی رفته کی مونده
    گرونی گرونی

  • ناشناس
    0

    قیمتهارو چندین برابرگران کردندنظارت بیشتری بایدبه بازارهابشود...واردات لوازم خانگی راآزادکنید..تاقیمتها کاهش پیداکنند
    بااین قیمتهای سرسام آور جوانانمان چطور باید جهیزیه تهیه کننددولت محترم کمک حال جوانان در خرید جهیزیه باشندو واردات لوازم خانگی را آزادکنندباتشکر

  • ناشناس
    0

    قوه قضاییه بایدبرخوردشدیدکنندباگرانفروشان لوازم خانگی چرااینقدرلوازمهاراگران میکنیدخداراخوش میادمن الان یک ساله بچم به عقده ازکجابیارم بااین گرانی و درآمدکم جهیزیه تهیه کنم مسئولین به دادجوانان درخریدجهیزیه برسندیاواردات لوازم خانگی را آزادکنندتاقیمتهاارزانترشود. انشاالله همه جوانان به خوبی و خوشی زندگی کنند آمین

  • ناشناس
    0

    واردات لوازم خانگی را آزادکنید
    از کجابیاریم تلویزیون ۵میلیون تومانی را ۲۰ میلیون تومان پول بدهیم با کدام درامدپس انداز کنیم.قیمتهاراکاهش دهید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها