چرا نباید منتظر ارزانی خودرو باشیم؟

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: شما حساب کنید به طور متوسط در ماه ۱۰ میلیون تومان و سالی ۱۲۰ میلیون تومان درآمد داشته باشید. با این رقم چه خودرویی را ۱۲۰ میلیون تومان می‌دهند. برای خودروی اقتصادی دولت خیلی باید تلاش کند و خیلی پیگیری می‌خواهد.

چرا نباید منتظر ارزانی خودرو باشیم؟

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در پاسخ به این پرسش که با توجه به این‌که این خودروها قرار است در بورس عرضه شود، برخی از تحلیلگران عنوان می‌کنند نباید منتظر ارزانی خودرو باشیم؛ چراکه این خودروها با قیمت پایه وارد بورس کالا می‌شوند و به یک‌باره دو برابر قیمت پایه از بورس بیرون خواهند آمد؛ اتفاقی که درباره دیگنیتی و لاماری افتاد و دو میلیاردی شدند، می‌گوید: به احتمال غریب به یقین این اتفاق می‌افتد.

دادفر در پاسخ به این پرسش که با این‌که خودروهای اقتصادی وارد کشور شده‌اند، دیگر این خودروها اقتصادی نخواهند بود، می‌افزاید: دیگر ما امکان واردات خودروی اقتصادی را نداریم. نه تنها در حوزه واردات، امکان تولید خودروی اقتصادی هم نداریم. خودروی اقتصادی یعنی چه؟ یعنی این‌که خودرویی با درآمد متوسط یک ساله بتوانید خرید کنید.

وی متذکر می‌شود: شما حساب کنید به طور متوسط در ماه ۱۰ میلیون تومان و سالی ۱۲۰ میلیون تومان درآمد داشته باشید. با این رقم چه خودرویی را ۱۲۰ میلیون تومان می‌دهند. برای خودروی اقتصادی دولت خیلی باید تلاش کند و خیلی پیگیری می‌خواهد. در شرایط فعلی چنین موقعیتی وجود ندارد.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو عنوان می‌کند: شاید ۲ سال قبل که ما بحث می‌کردیم، می‌شد با قیمت پایین به مردم چنین خودرویی را داد، اما الان خیلی بعید می‌دانم.

دادفر تصریح می‌کند: امیدوارم چنین اتفاقی بیفتد، چون به نفع مردم است و مردم حداقل در این موضوع آرامش می‌گیرند. کار نشدنی هم نیست، یک مقداری برنامه‌ریزی و تدبیر می‌خواهد و دست برداشتن از یک‌سری زیاده‌خواهی‌ها.

وی با ذکر مثالی عنولن می‌کند: به هر شکلی، می‌گویند که باید خودروی تولید داخل فروش برود و حمایت کنیم و ... یعنی تولید داخل هر کاری با بازار دوست دارد، می‌کند. هر گاه از این موضوع دست برداشتیم و گفتیم تولید داخل در رقابت با واردات بتواند عرضه خودرو داشته باشد، آن زمان احتمال دست یافتن به خودروی اقتصادی خیلی بیشتر از الان است. اما تا وقتی این کار را نکنیم، همین آش و همین کاسه است.

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 17
  • ناشناس
    1

    چرت و‌پرت تحویل میدن فقط یکی نیست بگه چرا نمک میپاشی رو زخم قشر ضعیف حمایت که نمی کنید دیگه چرا نمک میزنید نامردی هم حد و حدودی داره

  • قربان
    3

    مسخره اس خودروی اقتصادی همون پراید بود که از تولید خارج شد الان به این روز افتادیم

  • حسن
    0

    چون اقتصاد از دست دولت در رفته .و در احتیار مافیاست .

  • ناشناس
    4

    دولت اجازه نخواهد داد قیمت خودرو کاهش پیدا کند چون می داند و من و ملت ایران بر اساس حماقت کالای مصرفی را به جای کالای سرمایه ای تلقی کرده ایم و این بهترین محل برای تامین کمبود خود خواسته اعتبارات برای دولت است.

  • علی
    0

    در چنین جامعه ای پولدار پولدارتر و فقیر فقیرتر خواهد شد باید از این کشور فرار کرد

  • ناشناس
    6

    به دلیل افزایش افسار گسیخته تورم قیمت کالاها و خدمات و ارز به دنبال ارزانی هیچ چیز نباشید! ارزانی در این کشور تمام شد و رفت! دیگر خواب ارزانی و رفاه را ببینید!

  • ناشناس
    0

    چون گرگهای خودرو ساز باراندیده هستند و مقامات هوایشان را دارند بد جور

  • 🐜
    0

    دولت انتصابی چرانداردچون انتخاب ملت نبود

  • احسان
    0

    چرا نباید ارزانی خودرو باشیم؟
    به نام خدا چون ایران خودرو و سایپا دلالی رو کنار نذاشتن و با حمایت دولت خودروی بی کیفت رو چندین برابر ارزش واقعیش به مردم میچاپونن و یه مشت ادم نفهم هم میرن از بورس میخرن.چون واردات خودرو هم سپردن به همون دلال ها که کنترل دستشون باشه یه وقت قیمت پایین نیاد.چون خودرو های خارجی هم که دخالتی در تولیدشون نداشتن هم میخوان ببرن توی بورس که پول مفتی هم اونجا گیرشون بیاد.واسه خودرو های داخلی که بهونشون به ضرر بود دیگه خودرو های خارجی به شما چه ربطی داشت اخه.ارزومه یه روز به چشم خودم ببینم در کارخونه های فرغون سازی گل بگیرن.این همه ادم بیکار شد کارگرای اون دوتا کارخونه هم روش.سود این کار بیشتر از ضررشه که تا ابد میخوان ظلم کنن به مردم

  • ناشناس
    1

    چون مدیر کاربلد در کشور اجازه کارندارد!تمام!

  • بينام
    0

    کارمندان خودروسازان بدون نوبت سالی چند بار ماشین با قیمت کارخانه میگیرند و توی بازار آزاد میفروشند معلومه این کشور شده مملکت دلال بازی و پول حرام

  • ناشناس
    0

    چون رانت خوار و قانون گذار با هم در برابر ملت بی دفاع ایستاده اند

  • ناشناس
    1

    باسلام،،،واردات خودروهای ارزانتربه کشور را آزادکنید
    و واردات خودرو به کشور را افزایش دهید
    قیمت خودروهای داخلی را کاهش دهید
    چخبراست قیمت یک پراید ۷۰میلیون تومانی را به ۲۵۰ میلیون تومان افزایش داده اید
    مردم تا چندسال باید کار کنند تا بتوانند یک پرایدبخرند.
    این همه گرانی خودرو اونم پراید حق ملت نیست.
    مسئولین محترم قضایی باید با دلالان که باعث تورم و گرانی خودرو در کشور هستند برخورد کنند تا قیمت خودروهای داخلی به قیمت واقعی خودش به عقب برگردد.
    یاعلی

    نظرات شما -
    • 0

      بله واقعاخیلی خیلی گران کردند
      مسئولین محترم بایدقیمت خودروهای ساخت داخل راکاهش دهند.
      بااین همه گرانی مردم حجوم برده اند رو به خودروهای دست دوم ،چون واقعا پولی واسه خرید خودرو ندارند..با این همه گرانی خودرو

  • ناشناس
    0

    تا کی بایدمنتظر ارزانی قیمت خودرو باشیم
    پس چی شد واردات خودروهای ارزانتر به کشور
    واردات خودرو به کشور رابیشترکنید
    وقیمت خودروهای داخلی را کاهش دهیدچخبر است این همه افزایش قیمت خودروهای داخلی..قشر کم درآمد جامعه بااین گرانیها از کجا بیاریم خودرو بخریم، کاهش دهیدقیمت خودروهای داخلی را..باتشکر

  • ناشناس
    0

    تا کی باید شاهد گرانی و افزایش قیمت خودروهای داخلی باشیم
    مسئولین رسیدگی کنندکه چرا باید خودرو ظرف چند روز چند صدمیلیون گران شود

  • بازنشسته تامین اجتماعی
    0

    با سی و چهار سال سابقه بیمه بازنشسته شدم با چهار سر عائله حقوقم ۷ میلیون تومنه ، با این شرایط هرگز نمی توانم ماشین بخرم . آقای رئیس جمهور گشایش اقتصادی همین بود؟!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها