دلیل افزایش قیمت طلا و سکه چیست؟

رییس اتحادیه طلافروشان اهواز گفت: قیمت طلا و سکه اکنون حباب چندانی ندارد بلکه خود قیمت بالا است و علت این مساله نیز افزایش نرخ ارز و بالا رفتن نرخ طلای جهانی است.

دلیل افزایش قیمت طلا و سکه چیست؟

عبدالرحمان ذهبی در خصوص وضعیت بازار طلا در اهواز اظهار کرد: به دلیل بالا رفتن نرخ ارز و همچنین طلای جهانی، قیمت سکه و طلا هر روز بالا و بالاتر می‌رود و این وضعیتی نیست که مردم بتوانند در بازار ورود کنند و خرید داشته باشند.

رییس اتحادیه طلافروشان اهواز گفت: به جز موارد خاصی مثل خرید طلا برای عروسی، تقریبا هیچ معامله‌ای انجام نمی‌شود و وضعیت بازار سکه و طلا اصلا خوب نیست.

ذهبی عنوان کرد: نوساناتی زیادی که در بازار طلا شاهد هستیم و قیمتی که روز به روز افزایش می‌یابد باعث شده تا اشخاص نتوانند خرید طلا داشته باشند و از این رو باید گفت وضعیت بازار طلا اصلا خوب نیست و امیدواریم شرایطی ایجاد شود تا مردم بتوانند بهتر معامله کنند.

وی ادامه داد: قیمت طلا و سکه اکنون حباب چندانی ندارد بلکه خود قیمت بالا است و علت این مساله نیز افزایش نرخ ارز و بالارفتن نرخ طلای جهانی است.

در روز گذشته ۳ دی ماه هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود یک میلیون و ۸۲۴ هزار تومان، سکه امامی ۲۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۱۲ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان و ربع سکه ۹ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان در بازار قیمت داشته و بازار در نوسان بوده است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها