خاندوزی خبر داد:

افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۲

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: از جمله خبرها در خصوص لایحه بودجه، موافقت هیات وزیران با رشد ۲۰ درصد میانگین حقوق و دستمزد کارکنان دولت در سال ۱۴۰۲ است.

افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۲

سید احسان خاندوزی صبح امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران، گفت: شاید بتوانیم بگوییم در طول یک سال و چند ماه گذشته رویکرد دولت سیزدهم بازگرداندن ریل اقتصادی کشور به مسیر انضباط بخشی بوده است. انضباط بخشی علیرغم اینکه موتورهای خلق پولی و تورم در حوزه‌های فعال باشد و این انضباط بخشی برخلاف مسیر و جریانی بود که سالهای قبل وجود داشت.

وی ادامه داد: تلاش کردیم اسناد مالی و پولی دولت از جمله بودجه کمک‌کننده همین انضباط باشند.

سخنگوی اقتصادی دولت تصریح کرد: گزارشی که از ۸ ماهه امسال وجود دارد خبر از تحقق  ۸۰/۰۵ درصدی منابع عمومی بودجه می‌دهد، همچنین درآمدهای پایدار مالیاتی و ... ۶۷ درصد رشد داشته است. واگذاری شرکت‌های دولتی ۳۰ برابر بیشتر از آنچه بوده که در ۸ ماه سال گذشته بوده است.

وی درخصوص جزییات لایحه بودجه، اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های لایحه بودجه ۱۴۰۲ این است که یکی از انتقادات همیشگی اقتصاددانان درخصوص شفاف نبودن بودجه در بخش درآمدی تا حد زیادی مرتفع شد، این اعداد در گذشته مطرح شد اما در دل خود کم‌اظهاری داشت. در لایحه بودجه ۱۴۰۲ سقف منابع بودجه عمومی دولت تا نزدیک به ۲۰۰۰ همت افزایش پیدا خواهد کرد. البته بخش کمی همچنان به عنوان منابع و مصارف هدفمندی در همان تبصره ۱۴ باقی مانده است.

وی افزود: تلاش کردیم تا حدی که ممکن است وابستگی بودجه به نفت افزایش چشمگیری نداشته باشد و از درآمدهای دیگر از جمله درآمدهای پایه بهره ببریم البته جا دارد تاکید کنیم که افزایش درآمدهای پایه و ثابت به معنی فشار بر حوزه مالیاتی نیست. در این دولت طی دو سال ۷ درصد مالیات بر تولید را کاهش دادیم و این بی‌سابقه است.

خاندوزی درخصوص افزایش حقوق‌ها در سال آینده گفت: از جمله خبرهایی که درخصوص لایحه بودجه به اطلاع می رسانم موافقت هیات وزیران با رشد ۲۰ درصد میانگین حقوق و دستمزد کارکنان دولت در سال ۱۴۰۲ است.

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها