چراغ سبز شورای پول و اعتبار به افزایش نرخ سود بانکی

در حالی موضوع افزایش نرخ سود بانکی از سوی رئیس کل بانک مرکزی مطرح شده که خبر می رسد، اکثریت اعضای شورای پول و اعتبار با ضرورت افزایش نرخ سود موافق هستند.

چراغ سبز شورای پول و اعتبار به افزایش نرخ سود بانکی

در همین باره یک مقام مطلع خبر داد که احتمال افزایش نرخ سود بانکی بالاست.

این مقام مطلع گفت: موضوع بازنگری در  نرخ های سود بانکی در شورای پول و اعتبار مطرح شده و اکثریت اعضای شورا با ضرورت این کار موافقند، البته درباره کم و کیف و جزئیات آن ملاحظات و دیدگاه هایی وجود دارد که در حال بررسی است.

وی افزود: اینکه طی روزهای آتی درباره نرخ سود بانکی تصمیم گیری شود، کاملاً محتمل است.

صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی دو روز پیش در نشست خبری خود از ضرورت بازنگری در نرخ های سود بانکی و طرح این موضوع در شورای پول و اعتبار سخن گفته بود.

نرخ سود تسهیلات و سپرده های بانکی از حدود 5 سال پیش تغییر جدی نداشته است.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    اگر نرخ سود سپرده های بانکی ششماهه و یکساله و بالاتر مشتریان بانکها حداقل ۵٪ نسبت به نرخهای فعلی افزایش پیدا کند یعنی به عنوان مثال سود سپرده های بانکی بلند مدت یکساله ۲۳٪ شود قطعاً این میزان افزایش باعث کاهش چشمگیر التهابات بازار ارز، قیمت املاک و اجاره بها، خودرو، طلا و لوازم خانگی و کالاهای دیجیتال خواهد شد. همیشه بین نرخ سود سپرده های بانکی یکساله و نرخ تورم عمومی سالانه باید یک تعادل منطقی برقرار باشد به نحوی که بین نرخ سود سپرده های بانکی یکساله و تورم عمومی سالانه به میزان حداکثر ۲٪ اختلاف وجود نداشته باشد.

  • فتح الله احمدیان
    0

    ای خاک برسرهمگیتون بااین نرخ سودبانکیتون،صدمیلیون تومن سال۱۴۰۰مردم رو کردید ۲۰تومن،حالامیخواین سودبانکی رواز۱۹درصد به۱۹/۵درصد افزایش بدین؟؟؟؟؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها