ایران خودرو خواستار آزادسازی قیمت‌ خودرو شد

مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه هیچ مخالفتی با واردات خودرو نداریم، گفت: بر اساس اخبار منتشر شده، نخستین سری از خودرو‌ها به کشور در حال ورود است و خواهشمندیم به موازات این اتفاق، محدودیت‌های قیمت گذاری برای صنایع خودروسازی برداشته شود.

ایران خودرو خواستار آزادسازی قیمت‌ خودرو شد

مهدی خطیبی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا شما تایید می‌کنید که خودروسازان با عرضه خودرو در بورس می‌خواهند بازار را مدیریت کنند؟ گفت: خیر؛ این موضوع مورد تایید گروه صنعتی ایران خودرو نیست و در این خودروساز این اتفاق نخواهد افتاد نه اینکه در سایپا اتفاق بیفتد؛ اتفاقا نظر ما درباره عرضه خودرو در بورس این است که تعداد خودرو‌هایی را که به بورس عرضه می‌شوند افزایش دهیم و هم، زمان تحویل را از سه ماه به دو ماه و به تدریج به سمت یک ماه کاهش دهیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در ادامه بیان داشت: کرونا یک اتفاقی را در دنیا رقم زد آن هم بواسطه بحرانی که در تامین چیپست بوجود آمد قیمت خودرو را در دنیا به طور متوسط بالای ۳۰ درصد افزایش داد.

وی اضافه کرد: اینکه بگوییم قیمت خودرو‌ها در ایران همان ckd‌هایی که موجود هستند گران‌تر از بازار‌های منطقه عرضه می‌شوند، موضوعی است که باید به طور جدی پیگیری شود، زیرا که مورد تشکیک ایران خودرو است، اما تمام تلاش ما این است که خودروهایمان را با کیفیت بالاتر و حداقل قیمت عرضه کنیم.

خطیبی گفت: گروه صنعتی ایران خودرو هیچ مخالفتی با واردات خودرو ندارد و بر اساس اخبار منتشر شده، نخستین سری از خودرو‌ها به کشور در حال ورود است و خواهشمندیم به موازات این اتفاق، محدودیت‌های قیمت گذاری برای صنایع خودروسازی برداشته شود تا بتوانیم رقابت کنیم و آزادانه ادامه فعالیت دهیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در پاسخ به این سوال که شرکت‌های زیرمجموعه ایران خودرو هم واردات می‌کنند، افزود: اگر می‌خواهیم به واردات cbu توجه کنیم هدف این است که بعد از مدت کوتاهی بتوانیم به موضوع تولید ckd در داخل دست پیدا کنیم؛ تجربه نشان داده است که ایران خودرو، وارد کننده موفقی نبوده است، ایران خودرو تولید کننده است و بر این معتقدیم که ایران خودرو امروز به درجه‌ای از بلوغ و عمق ساخت داخل با کیفیت رسیده که می‌تواند رقابت کند و با برداشته شدن محدودیت‌های پیش رو در بازار‌های داخلی و خارجی با خودرو‌هایی که وارد کشور می‌شوند، رقابت کند.

خطیبی اضافه کرد: شرکت‌های زیرمجموعه ایران خودرو در موضوع واردات خودرو برنامه ریزی خواهند داشت، اما بدیهی است در سری اول واردات خودرو و تا پایان سال، برنامه‌ای برای واردات خودرو نداریم.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 17
  • ناامید زندگی در ایران
    0

    یا حضرت عباس دیگه باید مردم پارس رو ۱ میلیارد از شرکت بخرند و تو بازار ۲میلیارد بشه خدایا خودت رحم کن دیگه از دست هیچ کس کاری بر نمیاید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      قیمت خودروهای بی کیفیت خود را به ۱۰ برابر قیمت واقعی افزایش داده اید باز به دنبال آزاد سازی (هرج و مرج) سازی بیشتر قیمت خودرو هستید؟!!!

  • ناشناس
    0

    مدیرعامل محترم، الان هم آزاد آزادی، هرکار خواستی کردی هیچکس هم صداش درنیومد. دیگه خدا رحم کنه به آزادسازی قیمت های مد نظر جنابتان. نوش جان

  • ناشناس
    0

    همه برا جیب ملت کیسه میدوزند .اونم جیبهای غالبا خالی !!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      جیب‌های غالبأ خالی 😁😂😂

  • ناشناس
    0

    در دیزی بازه حیا گربه کجا رفت ؟

  • ناشناس
    0

    چندین ساله که دارن خون مردم رو تو ماشین ها شون میکنن

  • ناشناس
    0

    و احمق هایی که سرودست میشکونن واسه خریداین حلبیها!!! ازماست که برماست.......

  • کوروش
    0

    اگه آزاد شد
    هیچ اتفاقی نمی افته
    همش تبلیغات غلط

  • ناشناس
    0

    ساخت کسورهای دوست خرج داره جون

  • ناشناس
    0

    پس چرا قیمتهارو چندین برابر افزایشی وگران کرده ایدواقعا درست نیست این همه گرانی و افزایش قیمت بالا
    مردم و ملت عزیز ایران دیگه توان خرید خودرو بااین قیمتها را ندارند
    انشاالله کاهشی شود

  • ناشناس
    0

    مردم انقلاب کرده اند که مسؤولین آزاد آزاد باشند تا هر طور خواستند با این مردم نجیب رفتار کنند و مردم هم دم بر نیاورند! اینست مردم سالاری دینی!!!

  • ناشناس
    0

    مردم گناه دارند

    نظرات شما -
    • شهسوار
      1

      واقعا خجالت داره ماشین صفرتحویل خریدارمیدن یا دندش جانمیگیره یابرف پاکن نداره یا چراغ روشن میکنی شیشه بالا پایین میشه

  • Amir
    0

    ده روزه پرایدمو فروختم ۳۰ میلیون وام گرفتم میخواستم یک پراید مدل بالاتر بخرم خدا شاهده الان ۳۰ تومنو بذارم نمیتونم دوباره همون پرایدو بخرم دارین چیکار میکنین با ما؟نمیدونم چیکار کنم ثبت نامم کردم به نامم در نیومد موندم هاج و واج

  • سامان
    0

    واردات خودرو خارجی هم آزاد بشه اونوقت کسی دیگه این آشغالهای ایرانخودرو رو نمی خره . وقتی خواستار آزادی قیمت میشن واردات خودرو هم آزاد بشه حتما ...

  • ناشناس
    0

    ازماست که برماست این تولیدات شماحتی به دردفقیرترین کشورها نمی خوره قیمت طلارو روحلبی گذاشتید..طمع شما تمامی نداره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها