مردمان کدام کشور بیشترین علاقه را به رمزارزها و دوج‌ کوین دارند

مطالعه جدیدی در رابطه با میزان جستجو مرتبط با دنیای رمزارزها نشان می‌دهد که شهروندان ترکیه در رتبه اول میزان جستجو درباره دوج‌ کوین و رتبه اول در جستجوی مطالب رمزارزی قرار دارند.

مردمان کدام کشور بیشترین علاقه را به رمزارزها و دوج‌ کوین دارند

مطالعه‌ای جدیدی نشان می‌دهد که کشور ترکیه از لحاظ جستجو مطالب مرتبط با رمزارز در رتبه دوم جهان و رتبه اول جهان در جستجو درباره‌ی رمزارز دوج کوین قرار دارد.

با وجود شرایط بد بازار رمزارزها، علاقه به این بازار هنوز هم فروکش نکرده است. مطالعه جدید پلتفرم آموزشی رمزارز، CryptoManiaks نشان داده است که ۸.۲ درصد از جمعیت کشور هلند و ۵.۵ درصد از جمعیت کشور ترکیه به جستجوی مطالب مرتبط با دنیای رمزارز می‌پردازند.

شهروندان کشور ترکیه حدود ۴.۷ میلیون جستجو مرتبط با دنیای رمزارزها را به ثبت رسانده‌اند. طبق این تحقیق، کشور ترکیه از لحاظ جستجو درباره میم‌کوین دوج‌ کوین در رتبه دوم در جهان ایستاد. ماهانه بیش از ۸۱۲۰۰۰ جستجو مرتبط با دوج کوین در ترکیه انجام می‌شود. این مقدار دو برابر میزان جستجو درباره رمزارز اتریوم در این کشور است.

طبق برخی‌ آمارها، بیش از هشت میلیون از شهروندان ترکیه از رمزارزها استفاده می‌کنند. به دلیل تورم بی‌سابقه ترکیه در سال اخیر، طرفداران استفاده از رمزارزها در این کشور افزایش یافته است. بسیاری از شهروندان ترکیه به خصوص قشر جوان ترجیح می‌دهند که در رمزارزها سرمایه‌گذاری کنند تا سرمایه آنها متاثر از کاهش ارزش لیر ترکیه نشود. بسیاری از مراکز عمومی مانند رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها، قابلیت پرداخت از طریق رمزارزها را فراهم کرده‌اند. در حال حاضر دستگاه‌های خودپرداز (ATM) در کلان‌شهرهای ترکیه به صورت شبانه روزی فعال هستند.

سخنگوی پلتفرم CryptoManiaks درباره علاقه مردم این کشور به دوج‌ کوین گفت:« محبوبیت دوج کوین در بسیاری از کشورها از اتریوم پیشی گرفته است. به طور کلی میزان جستجوی ماهانه درباره دوج‌ کوین، ۲ میلیون بیشتر از اتریوم است.» دوج کوین توانسته است با توییت‌ها و حمایت‌های چهره جنجالی دنیای رمزارز و مدیرعامل جدید توییتر، ایلان ماسک محبوبیت خود را در میان فعالان این بازار حفظ کند.

پس از هلند و ترکیه، کشورهای آلمان، کانادا و جمهوری چک به ترتیب بیشترین جستجوها درباره رمزارز را داشتند. با وجود اینکه آمریکا و انگلستان هر دو از بازیگران اصلی بازار رمزارزها هستند، در رتبه‌های بالای این مطالعه قرار نگرفتند. در ایالات متحده آمریکا، حدود ۱.۹ درصد از جمعیت درباره رمزارزها جستجو می‌کنند و این رقم در انگلستان برابر با ۲.۶ درصد است. آمریکا و انگلستان به ترتیب رتبه‌های پانزدهم و دوازدهم را بدست آوردند.

منبع: تجارت نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها