پیشنهاد عجیب مدیران بی‌ام‌و/ ماشین نو نخرید

گویا برخی اعتقاد دارند که مردم نباید به هر قیمتی یک خودروی جدید بخرند، چراکه این برای محیط زیست چندان خوب نیست.

پیشنهاد عجیب مدیران بی‌ام‌و/ ماشین نو نخرید

این موضوع واقعا در یک نگاه شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد، اما این ایده به صورت مستقیم از یکی از مدیران شرکت BMW می‌آید.

مونیکا درنای، رئیس بخش پایداری بی‌ام‌و اخیرا در لندن در مورد اینکه چگونه صنعت خودرو می‌تواند اثرات زیست‌محیطی و ضایعات خود را کاهش دهد، صحبت کرده است.

ایده درنای این است که وسایل نقلیه‌ای را که در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما در حال قدیمی‌تر شدن هستند، به‌جای اسقاط کردن و خرید یک خودروی نو، با به‌روزرسانی‌های جدید، تازه و مدرن نگه داشت.

او می‌گوید: «ما واقعا باید به فکر افزایش عمر خودروها باشیم. داشتن بازار گسترده خودروهای دست دوم که در آن خودروها را به یکدیگر بفروشید و البته خودرویی بخرید و عمر آن را افزایش دهید، می‌تواند ایده خوبی باشد.»

درنای افزود: «می‌توانید فضای داخلی را تازه کنید. ما به مجموعه مهارت‌های جدیدی در بازارهای بعدی و طراحی خودروها نیاز داریم تا بتوان صندلی را جدا کرد و صندلی تازه‌ای را در آن گذاشت؛ اینکه بتوان یک خودروی دست دوم را شبیه به یک نسخه جدید کرد.»

سخنان درنای احتمالاً با انتقاد برخی از متخصصان این صنعت مواجه خواهد شد، اما در کل این یک طرح جالب است.

ارتقای وسایل نقلیه قدیمی چیزی است که جامعه خودروسازی آن را دوست دارد و بازار بزرگی برای قطعات مستعمل یا کاملاً جدید برای وسایل نقلیه قدیمی وجود دارد.

منبع: همشهری آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • رابی
    0

    دقیقا ایران چهل و سه سال است دارد همین کار را می کند.البته نه با خودروهای دست دوم.در اروپا خودروی بالای پنج سال کار،خودروی دست دوم حساب می‌شود. بلکه با خودروهای قراضه. مثلا پیکان مدل ۴۸ هنوز در ایران کار می کند.و وانت های باری میدان شوش هر کدامشان به اندازه یک شرکت پتروشیمی دود تولید می کنند.

  • سیاوش سلطان
    0

    جت فللکون میخوام ، دست دوم چیه !!!
    بشین تا برات دست دوز کنن 🛸🚀

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها