سرانه شاغلان خودروسازی در ایران ۳ برابر میانگین جهانی و ۵ برابر شرق آسیا است

بررسی آمارهای جهانی نشان می‌دهد سرانه شاغلان خودروسازی در ایران ۳ برابر میانگین دنیاست.

سرانه شاغلان خودروسازی در ایران ۳ برابر میانگین جهانی و ۵ برابر شرق آسیا است

گزارش جدید شرکت ایران‌خودرو نشان می‌دهد تعداد شاغلان شرکت اصلی ایران‌خودرو (به‌جز گروه) طی یکسال اخیر با افزایش ۱۴۲۵ نفری از ۲۰ هزار و ۵۲۱ نفر در شهریور سال ۱۴۰۰ به ۲۱ هزار و ۹۴۶ نفر در شهریور امسال رسیده است.

قابل ذکر است با توجه به اینکه گروه ایران‌خودرو صورت مالی تلفیقی خود را منتشر نکرده؛ هنوز مشخص نیست تعداد شاغلان گروه چه تغییراتی در این مدت داشته است.

در ماه‌های اخیر یکی از نمایندگان مجلس مدعی شد خودروسازی کشور ۲۵ هزار نیروی مازاد دارد که توسط دولتی‌ها، مجلس و افراد با نفوذ به این صنعت تحمیل شده است.

همچنین بررسی آمار‌های جهانی نشان می‌دهد که سرانه شاغلان خودروسازی در ایران ۳ برابر میانگین جهانی و ۵ برابر میانگین آن در کشور‌های کره جنوبی، ژاپن و چین است؛ به طوریکه در شرکت‌های سایپا و ایران‌خودرو سالانه به ازای هر پرسنل ۹ تا ۱۰ دستگاه خودرو ساخته می‌شود که این میزان در جهان ۳۰ تا ۳۵ دستگاه خودرو و در شرق آسیا  ۴۵ تا ۶۵ دستگاه خودرو است.

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • کوروش
    0

    همه پرسی چی شد.

  • ناشناس
    0

    اگر خودرو میساختند میشد تحمل کرد ، اما موضوع اینکه فقط لگن با تکنولوژی ۳۰ سال قبل میسازند با بی کیفیت ترین وسایل

  • solar
    0

    وقتی حواس مدیرعامل به کوچک سازی هست ولی به شاغلین دارای شرایط بازنشستگی عادی نیست اینجوری میشه. آقای تیموری مدیر عامل محترم سایپا، بسیاری از مدیران و معاونین سایپا دارای شرایط بازنشستگی عادی هستند. اگر لطف کنید و نظری به اونها بیاندازید اقلا هزینه ها 40-50 میلیارد کم میشه. خیلی ها با حقوقهای 50-80 میلیونی در ماه به اضافه سرانه هزینه پرسنلی 10 تا 20 میلیون تومن. برادر یک فکری بکن. این آفت ها به چه درد سایپا میخورن؟ کارگر بدبخت یک لنگه پا جلوی بیمه می ایسته تا شرایط پیدا کرد از سایپا بیرون بره. این حضرات سالهاست دارای شرایط بازنشستگی عادی هستد. طرح طبقه بندی مشاغل سایپا به شما این اجازه رو میده یک شبه کارشناسشون بکنی. وقتی پستهاشون رو قرار باشه بگیری و سنوات 2 میلیاردی اینها کم بشه خوب اینها میرن برادر. ساختار رو بعد اینها کوچیک کن.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها