هیجان در بازار طلا؛ تقاضا بـرای خرید سکه و طلا افزایش یافت

بازار طلا همزمان با نوسان بازار ارز اوج گرفت و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم رسید.

هیجان در بازار طلا؛ تقاضا بـرای خرید سکه و طلا افزایش یافت

در سال های گذشته نوسانات قیمتی در بخش های مختلف به ویژه با افزایش قیمت ارز همراه بوده و طی سال های اخیر این روند افزایشی ادامه یافته است‌.

در حالی طی هفته های اخیر بازار طلا به بالاترین ســقف قیمتی خود رسیده که نرخ سکه از مرز ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عبور کرد.

در روزهای گذشــته اگرچه بازار طلا نسبت به هفته گذشــته کمی آرام شد اما درحال حاضر قیمت هــر گرم طــلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۵۰۶هزار تومان و قیمت سکه تمام به ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است.

همچنان وضع بازار طلا در نوسان اســت و بسیاری از کارشناسان پیش بینی افزایش مجدد قیمت طلا را دارند.

طلا و سـکه با افزایش ارز و قیمت طلای جهانی گران شد

جدا از اینکه این پیش بینی ها تا چه اندازه واقعیت دارد اما رفتارهای هیجانی در بازار طلا، ارز و... منجر به افزایش خرید و در مواقعی نیز افزایش صف فروش می شود که در این نوسانات بی تاثیر نیست.

محمد حسین مستغنی ، مشاور عالی اتحادیه فروشــندگان طلا و جواهر شیراز در رابطه با آخریــن وضع این بازار می گوید: طی چند هفته گذشــته چنــد عامل منجر به گران شــدن نرخ طلا شــد که در این میان عامل اصلی براساس افزایش قیمت دلار بود ضمن اینکه قیمت طلای جهانی طلا براســاس نرخ دلار اســت که با افزایش قیمت دلار قیمت جهانی طلا نیز افزایش یافت.

مستغنی با اشاره به اینکه قیمت طلا و سکه به اندازه نرخ دلار افزایش نداشته است، عنوان می کند: قیمت هر سکه بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان و طلا گرمی ۴۰ هزار تومان رشد کرد

رفتـار هیجانـی و تقاضا بـرای خرید طلا در شرایط افزایش قیمت ها

مشــاور عالی اتحادیه فروشــنگان طــلا و جواهر شــیراز با اشاره به اینکه در این هفته با وجود افزایش قیمت طلا شــاهد رفتارهای هیجانی از ســمت مردم بودیم، ابــراز می کند: به نحوی که بــا وجود افزایش قیمت طلا تقاضای خریــد این کالا از ســوی مردم به شدت افزایش یافته است و زمانی که دوباره بازر کمی نزولی شود همین افراد هیجانی رفتار کرده و فروشنده می شــوند.

مســتعنی با بیان اینکه هر سکه تمام بهار آزادی تا ۱۶ میلیــون و ۵۰۰ هزار تومان و طلا تا یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان هم رشــد کرد، خاطرنشان مــی کند: درحال حاضــر در بازار طلا آرامش نســبی برقرار است و موازنه خرید و فروش برقرار شده است.

ثبات نسبی به بازار طلا بازگشته است

وی اضافه می کند: تــا قبــل از بازگشــت ثبــات نســبی در بــازار و بــا شــروع افزایــش قیمت ها بیشــتر مــردم خریــدار بودنــد و حالا فروشــنده بیشــتر شــده و امید اســت منجر بــه ثبات بــازار شود.

مشــاور عالی اتحادیه فروشــنگان طلا و جواهر شــیراز با اشــاره بــه اینکه نوســات جزئی همیشــه جزئی از کار بوده اســت و وجود داشــته است، تصریح مــی کند: اما نوســانات شــدید و لحظــه ای که باعث رشــد زیــاد و افزایــش قیمــت مــی شــود ناشــی از هیجانات در مورد خرید و فروش طلا اســت.

مستغنی ابــراز امیــدواری کرد که هیجانات خریــد و فروش در بازار کنترل شــود تا شــاهد نوســانات بازار تا این حد نباشیم.

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها