خاندوزی: دولت در ثابت نگه داشتن قیمت ارز موفق عمل کرده است

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: دولت مردمی سیزدهم از زمان شروع فعالیت خود مصمم به ثابت نگه داشتن نرخ ارز بوده و تا حدود زیادی هم موفق عمل کرد.

خاندوزی: دولت در ثابت نگه داشتن قیمت ارز موفق عمل کرده است

احسان خاندوزی روز پنجشنبه ۱۹ آبان ماه در دیدار با فعالان اقتصادی استان البرز اظهار کرد: سیاست اقتصادی دولت بر این امر استوار بود که نرخ ارز نسبت به روز اول دولت ثابت بماند که در این امر نیز تا حدودی زیادی موفق بودیم اما در روزهای اخیر  نرخ ارز  متاثر از فضاسازی‌های صورت گرفته، تغییر کرد.

خاندوزی گفت: کارگروهی در این خصوص در مجموعه بانک مرکزی تشکیل شده است که امیدواریم طبق پیش بینی‌های صورت گرفته هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد و شاهد تاثیرات آن در جامعه باشیم.

وی افزود: البته نوسانات نرخ بهره متاثر از فضای جنگ روسیه و اوکراین در کشورهای دیگر نیز دچار چالش شده است اما باید تلاش نمایم تا التهاب ارزی کاهش یابد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی در خصوص رفع مشکل منطقه ویژه اقتصادی پیام در استان البرز گفت: اقدامات و مکاتبات جدی با بانک مرکزی در خصوص محدودیت افزایش شعبه در این مکان چشم پوشی کرده و شاهد افتتاح شعبه ارز دیجیتالی تمام عیار پیام باشیم.

خاندوزی اضافه کرد: موضوع  کمبود تجهیزات و نیروی انسانی گمرک البرز مذاکراتی در این حوزه شروع شده است و طی هفته‌های آتی شاهد رفع مشکل گمرک البرز خواهیم بود.

وزیر امور اقتصاد و دارایی همچنین در ادامه در پاسخ به سوال یکی از فعالان اقتصادی استان با اشاره به ابعاد منفی و مثبت سیاست های پولی انقباضی بیان کرد: در زمان حاضر این وزارتخانه موافق افزایش سقف تسهیلات پرداختی بانک ها به حوزه سرمایه ثابت و ماشین آلات بخش تولید است.

وی با بیان اینکه دولت تا نیمه اول سال جاری ۴۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال اختصاص داده است، گفت: دولت برای نخستین بار به جز منابع خود با بهره‌گیری از منابع بانک‌ها برای ایجاد اشتغال گام برداشته است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه یک توقع جدی از فعالان اقتصادی داریم، افزود: این قشر از خطوط شفافیت خارج نشوند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها