چه نکاتی را قبل از سفر با هواپیما باید در نظر بگیریم؟

پیش از سفر هوایی به شهرهای مختلف به منظور گردش و یا تجارت، برای کسانی که اولین بارشان است، یک سوال مهم در ذهن خود دارند؛ اینکه چه نکاتی را باید قبل از سفر با هواپیما رعایت کنیم؟

چه نکاتی را قبل از سفر با هواپیما باید در نظر بگیریم؟

همیشه پیش از سفر هوایی به شهرهای مختلف به منظور گردش و یا تجارت، برای کسانی که اولین بارشان است می خواهند سفر با هواپیما را تجربه کنند، علاوه بر یک مقدار استرسی که برایشان از این بابت وجود دارد، یک سوال مهم در ذهن خود دارند؛ اینکه چه نکاتی را باید قبل از سفر با هواپیما رعایت کنیم؟ با ماه همراه باشید تا در ادامه به طور مفصل به تمامی این موارد بپردازیم.

011

قبل از رفتن به فرودگاه به چه نکاتی توجه کنیم؟

اولین نکته‌ای که بعد از تهیه بلیط و رزرو آن باید به آن توجه نمایید این است که قبل از آن که به فرودگاه بروید تا پرواز خود را انجام دهید، نیاز است تا چه مدارکی را با خود به همراه داشته باشید و یا حتی چمدان خود را چگونه تهیه کنید. این نکات را به طور کلی می توانیم به موارد زیر تقسیم بندی کنیم.

همراه داشتن مدارک لازم

یکی از مهم ترین مواردی که قبل از سفر با هواپیما باید به آن توجه داشته باشید، کامل بودن مدارکتان قبل از سفر هوایی است. چرا که اگر در فرودگاه باشید و مدارکتان کامل نباشد و فرصت باقیمانده برای پرواز نیز فرصت کمی از آن باقی مانده باشد آن زمان به احتمال زیاد با مشکل سختی روبرو خواهید بود. پس حتما قبل از عزیمت به سمت فرودگاه برای پرواز، از به همراه داشتن تمامی مدارک خود اطمینان حاصل کنید. ابخشی از این مدارک به شرح زیر هستند:

پاسپورت

ویزا

بلیط هواپیما

فیش پرداختی عوارض خروج از کشور

کارت پرواز

و موارد دیگری که حتما باید از قبل با آژانس‌های مسافرتی هماهنگ کنید تا به راحتی و با رفاه کامل سفر خود را انجام دهید.

012

حضور به موقع در فرودگاه

یکی از نکات مهم دیگری که قبل از سفر با هواپیما باید به آن توجه کنیم این است که برای پرواز های داخلی از یک ساعت زودتر و برای پروازهای خارجی از 2 ساعت زودتر در فرودگاه باشیم تا با اطمینان خاطر بیشتری برای سفر آماده شویم. توجه داشته باشید که برای اطمینان بیشتر می توانید پس از رسیدن به فرودگاه یک بار دیگر مدارک لازم را چک کنید تا با اطمینان کامل آماده پرواز شوید.

تحویل بار به بخش مربوطه

کانتر هواپیما در پروازهای داخلی حدودا از 45 دقیقه زودتر باز می شود تا گردشگران عزیز بتوانند بارهای خود را پس از چک شدن توسط سیستم های فرودگاه، به آن‌ها تحویل دهند تا کم کم خود را اماده پرواز کنند. همچنین در نظر داشته باشید که شما عزیزان می توانید وسیله هایی به اندازه یک لپ تاپ یا کیف دستی را به داخل هواپیما ببرید و باقی وسایل را بهتر است در قسمت تحویل بار، به کارمندان آن تحویل دهید.

کنترل کردن مدارک

پس از تحویل مدارک، حال زمان پروازتان فرا رسیده است و به همین جهت باید به بخش مربوطه و پیشخوان مراجعه نمایید تا پس از کنترل کردن مدارکتان توسط کشخص مربوطه، به سمت هواپیما عزیمت کنید. بسته به فرودگاهی درآن هستید مفاوت است اما معمولا فاصله سالن انتظار تا درب هواپیما چیزی در حدود 30 دقیقه زمان میبرد.

وزن بار

یکی از مهم ترین نکاتی که شاید از چشم خیلی از گردشگران دور بماند و در حین تحویل بار به متصدی آن به مشکل بخورند، میزان وزن باری است که می خواهند با آن سفر کنند. به طور کلی ما می توانیم دو نوع بار را با خود به هواپیما ببریم؛ اول باری است که قبل تر نیز به آن اشاره نمودیم و می توانیم چیزی در حدود 10 کیلو بار را با خود به کابین ببریم. و اما بار دوم که شامل چمدان های ما می شود که داخل انبار هواپیما قرار می گیرد و چیزی در حدود 30 الی 50 کیلو بار را می توانیم با خود به متصدی بار تحویل دهیدم. بهترین راه فهمیدن مقدار دقیق میزان بار چک کردن بلیط سفرمان است؛ چرا که بر روی آن میزان دقیق وزن مجاز بار را نوشته است.

نشستن در هواپیما

اگر در تمامی مراحل بالا را با موفقیت پشت سر گذاشتید، نوبت به نشستن در هواپیما رسیده است تا سفر خود را آغاز کنید. قبل از شروع پرواز خلبان و مهمانداران از شما میخواهند که حتما از بستن کمربند ایمنی خود اطمینان حاصل کنید. توجه داشته باشید که اگر این کمربندها را بلد نیستید که چگونه آن را ببندید، از میهمانداران کمک بخواهید تا شما را در این امر یاری کنند. همچنین اگر دارای اضافه وزن هستید و کمربند برایتان کوچک است می توانید از مهمانداران بخواهید تا کمربند بزرگتری را در اختیارتان قرار دهند.

013

لحظه آخر تجربه سفری آسان و مطمئن

شما گردشگران عزیز تورهای داخلی و خارجی می‌توانید برای مطلع شدن از بهترین و متنوع ترین تورهای شهرهای توریستی ابتدا به سایت لحظه آخر مراجعه نموده و سپس با مقایسه قیمت تورهای مختلف آژانس‌های گردشگری مختلف، مناسب ترین تور مسافرتی را برای خودتان و همراهان عزیزتن انتخاب نموده و از تجربه سفری به یادماندنی لذت ببرید و اوقات خوشی را برای خود رقم بزنید. همچنین شما عزیزان می توانید با تماس با آژانس های گردشگری عضو لحظه آخر از مشاوره رایگان این عزیزان قبل از انتخاب تور استفاده نموده و تور مناسب خود را رزرو نمایید.

منبع: لحظه آخر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها