واکنش یک کارشناس به افزایش نرخ ارز:

پستی و ناجوانمردی بس است

پژوهشگر اقتصادی نوشت: چرا قیمت دلار با حقوق و دستمزدها هیچگاه این گونه مقایسه و محاسبه نمی شود که باید ۱۵ هزار تومان باشد یا حتی با ارزش سهام یا نرخ تورم. چرا همیشه معادلات و محاسبات اینها بر ضد مصالح مردم و در جهت منافع صاحبان قدرت سیاسی و اقتصادی است؟

پستی و ناجوانمردی بس است

احسان سلطانی در یادداشتی نوشت: عده ای که عناوینی مانند مشاور اقتصادی، تحلیل گر مالی و ... را یدک می کشند، اخیرا بر مبنای قیمت سکه صحبت از آزاد شدن فنر قیمت دلار! و صعود آن تا ۳۹۰۰۰ تومان می کنند. شگرد کثیف اینها در ۵ سال گذشته برای استمرار سونامی قیمتها این است که قیمت یک دارایی بالاتر را ملاک قرار داده و  با تحریک ایجاد التهاب در بازار افزایش قیمتها را دامن زده اند. همیشه قیمت یک دارایی یا … از سایر قیمتها جلوتر می رود و اینها یک حباب قیمت را ملاک افزایش سایر قیمتها قرار می دهند.

سوال این است که چرا قیمت دلار با حقوق و دستمزدها هیچگاه این گونه مقایسه و محاسبه نمی شود که باید ۱۵ هزار تومان باشد یا حتی با ارزش سهام یا نرخ تورم. چرا همیشه معادلات و محاسبات اینها بر ضد مصالح مردم و در جهت منافع صاحبان قدرت سیاسی و اقتصادی است؟

از افزایش مستمر قیمت دلار چه گروه هایی سود می برند؟ در واقع اینها با دامن زدن به جو گرانی و استمرار افزایش قیمت دلار و به تبع آن کالاها و خدمات دولتی و بنگاههای دولتی و خصولتی، منافع دولت، بنگاههای رانتی، بانکهای فاسد و کاسبان تحریم ها را دنبال می کنند.

چگونه است در شرایطی که همه چیز کنترل می شود اینها آزادانه فعالیت می کنند. در حالی که فضای بیشتر رسانه ها و روزنامه ها هر روز بسته تر می شود، برخی از اینها مانند قارچ رشد می کنند و به هولدینگ رسانه ای تبدیل می شوند؟ چون منافع صاحبان قدرت و ثروت را تامین می کنند. چون در لباس اقتصاددان و تحلیلگر و کارشناس چپاول مردم را موجه سازی می کنند.

اینها لباس شخصی های اقتصادی (در لباس بخش خصوصی و مردم) هستند که زمینه ساز فقر و فلاکت مردم و به تبع آن تقویت گسلها و بحرانهای اجتماعی می شوند. اینها حتی با گرفتن ژست آزادی خواهی و نقش اپوزیسیون در پی تامین منافع ائتلاف غالب رانتی-رفاقتی-غارتی برای چپاول هر چه بیشتر مردم با مالیات تورمی هستند.

اینها که چپاول مردم با امواج گرانی را دنبال می کنند، بر سر سفره همان ها نشسته اند که آزادی های اجتماعی را سلب می کنند. اینها ایران را به مکانی غیرقابل سکونت برای ایرانیان تبدیل کرده اند. مردم در کوچه و خیابان و حرم جان می دهند و اینها همچنان در پی چپاول مردم هستند. پستی و ناجوانمردی بس است.

منبع: جی پلاس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • ناشناس
    0

    به رئیسی بگو.

  • رابی
    2

    یاد سخن گهربار یکی از آخوندهای دوزاری افتادم که فرموده بودند آمریکا اگر می تواند جلوی دلارش را بگیرد که هر روز گران نشود.
    حضرت امام نیز در یک نطق تاریخی فرمودند اقتصاد مال خر است.

  • ناشناس
    0

    اقتصاد، فرهنگ،مذهب،دانشگاه،رسانه،ملت....
    همه فدای سیاست کثیف سیاستمداران شد تمام

  • ناشناس
    1

    بقا و چپاول به هر قیمت....

  • فرشید
    0

    آقای کارشناس عزیز به ایران خوش اومدید!!!!!!😏
    در این کشور کارشناس اقتصادی،خودش و حرفش ریالی ارزش نداره استاد
    به قول امام خمینی رحمت الله که : اقتصاد مال خر است
    تمام

  • زرگانی
    0

    من از مخاطبان خبر فوری پوزش می خواهم زرگانی دودره باز هستم شما را سوق دادم به دولت رییسی و ضد ارزشها زرزر زدم من غلط کردم اشتباه کردم من یه گونی سیب زمینی بیرگ گرفتم تا پاچه خوار باشم قول یه بسته ساندیس سیب زمینی هم دادند نمی دانم بدهند یا ندهند غلط کردم اشتباه کردم عجب صبری داریم

  • داریوش اقبالی
    1

    دردی که ما می‌کشیم اگه کوه هم میکشید ذره ذره میشد و قطره قطره می چکید لعنت خدا بر شما

  • ناشناس
    0

    مفصر امریکا واسراییل ومردمند .

  • 0

    امروز سی ام ماه هست تامین اجتماعی به همه حقوق داده بجز اونایی که با م شروع شده.باید به کی بگوییم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها