آذری جهرمی درمورد اختلالات و قطعی های اخیر اینترنت بین الملل:

حداکثر ده درصد تبادل اطلاعات به پلتفرم‌های داخلی سرازیر شده / پیش بینی کاهش درآمد ده هزار میلیارد تومانی اپراتور‌ها دور از ذهن نیست

وزیر ارتباطات دولت دوم حسن روحانی نوشت: با وجود اعمال محدودیت‌های شدید، حداکثر صرفا ده درصد تبادل اطلاعات کاربران ایرانی به سوی پلتفرم‌های داخلی سرازیر شده است.

حداکثر ده درصد تبادل اطلاعات به پلتفرم‌های داخلی سرازیر شده / پیش بینی کاهش درآمد ده هزار میلیارد تومانی اپراتور‌ها دور از ذهن نیست

محمدجواد آذری جهرمی با اشاره به آمار کاهش ۷۰۰ میلیارد تومانی درآمد همراه اول در زمان اختلالات اینترنت در کانال تلگرامی خود نوشت:

اگر این آمار «زومیت» صحت داشته باشد، می‌توان محاسبه کرد که پهنای باند بین الملل ایران حداقل به میزان ۴۰۰۰ گیگابیت کاهش داده شده است، در حالیکه سایت tehran-ix.ir رشد متوسط کمتر از ۴۰۰ گیگابیتی پهنای باند داخلی را گزارش می‌کند. این یعنی با وجود اعمال محدودیت‌های شدید، حداکثر صرفا ده درصد تبادل اطلاعات کاربران ایرانی به سوی پلتفرم‌های داخلی سرازیر شده است.

پیش بینی کاهش درآمد ده هزار میلیارد تومانی اپراتور‌ها تا پایان سال جاری، افت شدید ارزش سهام بخش تلکام در بورس و مشکلات جدی نقدینگی این شرکت‌ها که بعضا ممکن است در عدم پرداخت مطالبات پیمانکاران یا تاخیر زیاد در پرداخت حقوق کارکنان نمایان شود، دور از ذهن نیست.

منبع: انتخاب
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 16
  • حله حله
    0

    محیط زیست نابود شد
    رودخانه ها خشگ شدن
    دریاچه ها خشک شدن
    اقتصاد خرابه خرابه
    روابط بین الملل که داغونه
    خودروسازی که افتضاحه
    اینترنت که مدام قطعه و مسدوده
    اپلیکیشنهایی که کار داریم مسدوده
    گوگل و ... مسدودن
    سلف سرویس دانشگاه هم مسدود شده !! خخخخ
    به چی چی این اقایون دلمون رو خوش کنیم !؟
    خاهشن نگین امنیت اقتدار داریم که داعشی ( آره جون عمه کتی ! )
    داعشی هم تا شیراز براحتی با اسلحه تردد میکنه
    واقعن چی شدیم !؟

  • ناشناس
    0

    اینترنت ماهواره‌ای که گسترش یابد چهره مخابرات و اپراتورها دیدنی خواهد بود

  • ناشناس
    0

    تعرفه زیاد شده پس کو و کجا خوار و بار بازنشستگان مخابرات گم شده ؟

  • 0

    جناب سر دبیر عزیز
    اولا در شهر ماه هنوز بیمه معلم پرداختی نداشته.
    دوما پرداخت دو ماهه افزایش تعرفه هم انجام شده توسط شرکت مخابرات اما هنوز خبری از رفاهیات ده ماهه بازنشستگان نشده این پول هنوز به شرکت نرسیده؟!!!!

  • 0

    بازنشسته های گرامی در کما به سر می برید یک حرکتی ،صدایی ،خواربار را بسته بندی می خواهند بیارن درب خانه ها.

  • 0

    مهلت یک ماهه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به شرکت مخابرات در مورد پرداخت رفاهیات بازنشستگان که به پایان میرسد ؟

  • ناشناس
    0

    رفاه کارگران و بازنشستگان از اولویت‌های اصلی دولت است
    و این در حالی است که امروز یکشنبه 8 آبان ماه سال 1401 است بن خواربار بازنشستگان شرکت مخابرات از دی ماه سال 1400 تاکنون پرداخت نشده ؟ تا کی باید منتظر بمانیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    جمعی از بازنشستگان شرکت مخابرات در سراسر کشور

  • ۹۶
    0

    خدا لعنت کند تو را که ما غیر دوستها را در بدترین شرایط اقتصادی و پایین‌ترین حقوق بزور بازنشست کردی و الان باید منتظر افزایش یک درصد یک درصد باشیم و از طرفی شاغلین آشنایت حقوقهای نجومی می‌گیرند ، شب و روز نفرینت میکنیم

  • ناشناس
    0

    خدا شاهد روزي كه استارلينگ وارد ايران بشه حتي شارژ هم نبايد از اينا خريد تا ورشكست بشن چه برسه اينترنت

  • ناشناس
    0

    آدم های سیاستگذار بدانن اپراتورها بزودی با عدم تعادل درآمد و اختلال روبرو می شوند. وقتی اینترنت بدرد نخورد هزینه برای چی؟

  • ...
    0

    خفه شوووووو.
    مردک بیشرف دوزاری.
    مگه موقع وزارت اشتباهی تو ، چه گلی به سر ملت زدی که حالا زبون دزآوردی.
    کثافت.

  • ناشناس
    0

    با عرض سلام خدمت سردبیر گرامی و همکاران بازنشسته..تو هین و تعرض و ضایع کردن حق و حقوق بازنشستگان توسط شرکت مخابرات ..برای همگان بویژه مجلس شورای اسلامی روشن وثابت شد..بازنشستگان در یک سال اخیر با تورم کمرشکن..با قرض گرفتن و وام گرفتن ..خود را تا اینجا رسانده اند..یا باید مطالبات را پرداخت کنند یا پرونده به زودی به قوه قضایی ارجاع داده می شود…امیدواریم که رئیس کمیسیون اصل نود جناب پژمانفر..حق بازنشستگان را هرچه زودتر از شرکت مخابرات بگیرند..وهمه ما بازنشستگان از رئیس کمیسیون اصل نود تشکر وقدردانی میکنیم..

  • 0

    سلام
    ان شاءالله بره قوه قضائیه.
    ولی فکر میکنید تا اون موقع ک نوبت رسیدگی بشه یا بعد از رسیدگی اتفاقی میُفته؟
    تا حالا ک تونستن و هر کاری دلشون خواسته کردن یا اگر هم نره راهش رو بلدن ک هم جواب ندن و هیچ کسی هم نتونه بازخواستشون کنه، یک میلیون پارسال کجا و یک میلیون امسال کجا؟
    با یک میلیون امسال چی میدن؟

  • 0

    سلام میخواستم بپرسم وسوال کنم آیا این جماعتی که الان مدیر وصاحب مخابرات شدن ودر مناقصه خصوصی سازی یرنده شدن آیا اهلیت داشتن وآیا طبق قانون حقوق کارمندان وباز نشستگان را رعایت کردن. واگر بی قانونی وخلاف تعهدات قانونی عمل کردن مراجع رسیدگی کننده اطلاع دارن واگر دا ن چرا هیچگونه اقدام قانونی انجام نمی‌دهن

  • 0

    بن خواربار بازنشستگان کی واریز میشود حالا که مخابرات ایران ۲ ماه است تعرفه تلفن ثابت را افزایش داده است دیگر منتظر چه بهانه ای است ؟؟!!

  • ناشناس
    0

    قبلا هزینه ی تلفن ما با اینترنت خانگی حدود ۸۰تا ۱۰۰هزارتومان بود. از وقتی تعرفه ها گران شده به ۳۰۰هزار تومان رسیده است.پس درآمد مخابرات هم با افزایش تعرفه حدود ۳ برابر شده است.پس قضیه بی پولی در شرکت بی اساس و دروغ می باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها