قیمت نفت بالا رفت

قیمت نفت پس از صعود بیش از سه درصدی در معاملات روز گذشته، روز پنجشنبه تحت تاثیر صادرات بالای آمریکا و افت ارزش دلار، به روند افزایشی خود ادامه داد.

قیمت نفت بالا رفت

 بهای معاملات نفت برنت با ۲۰ سنت معادل ۰.۲ درصد افزایش، به ۹۵ دلار و ۸۹ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۹ سنت معادل ۰.۲ درصد افزایش، به ۸۸ دلار و ۱۰ سنت در هر بشکه رسید.

هیرویوکی کیکوکاوا، مدیرکل تحقیقات شرکت نیسان سکیوریتیز گفت: صادرات قوی نفت آمریکا، خوش بینی نسبت به تقاضا را ایجاد کرده و باعث خریدهای جدید در بازار شد اما این نگرانی که سیاستهای اقتصادی مبهم چین ممکن است همچنان تحت قدرت روزافزون شی جین پینگ، رئیس جمهور چین ادامه پیدا کند، رشد قیمتها را محدود نگه داشت.

سرمایه گذاران جهانی اوایل هفته جاری، به دلیل نگرانی از این که رشد اقتصادی چین در دوران قدرتمندترین رهبر این کشور از زمان مائو، مغلوب ایدئولوژی شود، داراییهای چینی را فروختند.

بانک جهانی پیش بینی کرد قیمتهای انرژی پس از رشد ۶۰ درصدی در سال میلادی جاری، به میزان ۱۱ درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش پیدا می کنند و رشد ضعیفتر اقتصاد جهانی و محدودیتهای کووید ۱۹ در چین، ممکن است باعث کاهش بیشتر قیمتها شود.

در این بین، افت ارزش دلار، از قیمتهای نفت پشتیبانی کرد. دلار روز پنج شنبه تحت تاثیر انتظارات برای ملایم شدن مواضع تحکیم سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا، از صعود بازماند. دلار ضعیفتر، نفت را برای خریداران غیرآمریکایی ارزانتر می کند.

مقامات آمریکایی و غربی در حال نهایی کردن طرحهایی برای اعمال سقف قیمت برای نفت روسیه هستند. بانک جهانی هشدار داده است هر گونه  طرحی، به مشارکت فعال اقتصادهای نوظهور نیاز دارد تا موثر واقع شود.

بر اساس گزارش رویترز، مقامات غربی اظهار کردند: هنوز درباره بازه قیمتی تصمیم نگرفته اند اما یک منبع آگاه گفت: سطح قیمت مطابق با میانگین تاریخی ۶۳ تا ۶۴ دلار در هر بشکه خواهد بود.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها