ابزارهای تحلیل و آنالیز رایگان سایت و سئو تکنیکال

یکی از مسائلی که همیشه برای بسیاری از مالکان وب‌سایت‌ها چالش‌برانگیز بوده است، آنالیز سایت است.

ابزارهای تحلیل و آنالیز رایگان سایت و سئو تکنیکال

همه مدیران سعی دارند با استفاده از روش‌های مختلف سایت خود را به‌خوبی آنالیز کنند. گوگل وب‌مستر یکی از ابزاری است که برای آنالیز و بهبود سئو سایت می‌توانید از آن استفاده کنید، اما گاهی اوقات نیاز به اطلاعات دقیق‌تر و نرم‌افزار خاص‌تری دارید تا در سئو تکنیکال به شما کمک کند.

در این مطلب قصد داریم چند نرم‌افزار آنلاین را به شما معرفی کنیم تا برای تحلیل سایت به‌صورت رایگان از آن‌ها بهره ببرید.

تعریف آنالیز سایت و ارتباط آن با سئو سایت

به فرآیندی که کمک می‌کند تا بهینه‌سازی یا سئو سایت را بهتر درک کنید، آنالیز سایت گفته می‌شود. در واقع با آنالیز سایت می‌توانید متوجه شوید که چه کارهایی برای سئو تکنیکال سایت خود باید انجام دهید تا در موتورهای جستجو کارایی خوبی داشته باشد. استفاده از ترکیب این نرم‌افزارها در این مسیر به شما کمک می‌کند.

آشنایی با ابزارهای آنالیز سایت برای بهبود سئو تکنیکال

در این قسمت تعدادی از این نرم‌افزارها را به شما معرفی می‌کنیم تا برای بهبود سئو سایت خود از آن‌ها بهره ببرید.

SEO SiteCheckup

به کمک این ابزار می‌توانید برخی عواملی که در تحلیل سایت نیاز دارید را بررسی کنید. به این ترتیب امنیت، مطابق پذیر و بهینه بودن برای موبایل، شبکه‌های اجتماعی و سرعت سایت خود را به طور دقیق آنالیز کرده و درصورتی‌که هرکدام منفی بود، آن‌ها را بهبود ببخشید تا سئو تکنیکال سایتتان هم بهتر شود.

تیم طراح این سایت، تمامی الگوریتم‌های گوگل را می‌شناسند و می‌دانند که در صورت عدم رعایت آن‌ها، چه مجازاتی در انتظار سایت است. بنابراین با استفاده از seositecheckup گزارش‌های حرفه‌ای از سایت خود استخراج کنید و با رفع مشکلات آن، از رقبای خود جلو بزنید. برای مثال می‌توانید به کمک این ابزار مواردی همچون تحلیل سئو رایگان، لینک‌های خراب، بک‌لینک‌های خراب، سرعت بارگیری صفحات وب‌سایت، page object صفحات وب‌سایت، page cache صفحات وب‌سایت، نمایش کدهای جاوا اسکریپتی خراب، سایز و حجم صفحات HTML و نمایش صفحات ریدایرکت را تحلیل کنید.

Meta Tag Analyzer

گوگل به متا تگ‌ها توجه زیادی دارد و اولین چیزی است که در مورد یک سایت، بررسی می‌کند. پس باید برای بهبود سئو سایت خود، به نکات مربوط به متا تگ‌ها توجه کنید. این ابزار هم تمامی تگ‌های ضروری در کدهای سایت شما را به طور دقیق بررسی و تحلیل می‌کند.

The Web Checker

با استفاده از این ابزار کارایی، امنیت، طراحی موبایل، عملکرد و سئو سایت خود را بررسی کنید. ممکن است فکر کنید که خروجی تمام این ابزارها شبیه هم است؛ ولی برای بهبود سئو تکنیکال باید از تمامی آن‌ها در سایت خود بهره ببرید.

Bing Seo Analyzer

از این ابزار می‌توان برای کلمات کلیدی و جستجوی آن‌ها و تحلیل بک‌لینک استفاده کرد. حتی این ابزار پیشنهادهایی را هم برای بهبود سایت شما و سئو تکنیکال ارائه می‌دهد.

SEO Analyzer

سئو آنالایزر را می‌توان یک ابزار همه‌کاره و جامع دانست که هم به سئو خارجی یا off page و هم به سئو داخلی یا on page توجه می‌کند و شبکه‌های اجتماعی، سرعت سایت، سئو تکنیکال آن، تعداد بک‌لینک‌ها، توصیفات تأثیرگذار، سازگاری کلمه کلیدی و انتخاب کلمه کلیدی مناسب را بررسی می‌کند و با گرفتن اسکرین‌شات از سایت شما، برای ارتقا آن، راهکارهایی را ارائه می‌دهد. این وب‌سایت متعلق به شخصی به نام Neil Patel یک اینفلوئنسر در زمینه سئو سایت و دیجیتال مارکتینگ است. با استفاده از این ابزار نقاط ضعف سایت خود را پیدا کنید و طبق راهنمایی‌های SEO Analyzer رتبه و رنک سایت خود را در موتورهای جستجو ارتقا دهید.

Woorank

ورنک سایت شما را به طور عمیق و دقیق تحلیل می‌کند. به این ترتیب که فاکتورهای سئو، چگالی کلمات کلیدی و استفاده مناسب از آن‌ها، هدر تگ، آلت تگ، متاتگ، متا تایتل، فایل robot.txt و نقشه ایکس ام ال سایت را بررسی می‌کند. همچنین از مفید بودن بک‌لینک‌ها، نمایش یکسان سایت در گوشی موبایل و دسکتاپ و بالا بودن سرعت عملکرد در صفحه‌های گوناگون اطمینان حاصل می‌کند.

Screenshot_20221022_144843_com.microsoft.office.word_edit_255946435219278

Ahrefs

درصورتی‌که می‌خواهید به بررسی بک‌لینک‌های سایت خود بپردازید، Ahrefs یکی از بهترین و معروف‌ترین ابزارهایی است که در این زمینه به شما کمک می‌کند و در نهایت سئو سایت شما را بهبود می‌بخشد.

Lipperhey

این سایت از لحاظ ظاهری شبیه ورونک است و اطلاعاتی که به شما می‌دهد نیز تقریبا با ورنک یکسان است؛ البته یک تفاوت خیلی کوچک میان این دو سایت وجود دارد. به‌هرحال به کمک این سایت هم می‌توانید سئو تکنیکال سایت خود را ارتقا دهید.

Website Grader

Hubspot پشتیبانی این سایت را بر عهده دارد. Website Grader به معیارهای اصلی امنیت، سئو، موبایل و عملکرد توجه ویژه‌ای دارد. به کمک این ابزار می‌توانید تمامی موارد مربوط به این چهار معیار را در سایتتان بررسی کنید و موارد مشکل‌دار را برای بهبود سئو سایت، برطرف کنید.

برای این منظور باید آدرس اینترنتی وب‌سایت خود را در Grader وارد کنید تا عملیات تجزیه تحلیل سایت شروع شود. یکی از مشکلاتی که برای سایت‌ها خطرناک است، سرعت بارگذاری پایین آن‌هاست که منجر به دوری کاربر از سایت شما می‌شود. با گردر قابلیت دسترسی سایت خود را بررسی کنید تا از عدم وجود مشکل در این مورد، مطمئن شوید. این ابزار همچنین به تعداد لینک‌های مفید و مضر و استقرار و اعتمادپذیری کاربر به سایت شما هم توجه می‌کند.

Nibbler

با استفاده از Nibbler، 25 معیار از سایت خود را بررسی کنید و نمره و رتبه سایت خود را در هر معیار به دست آورید. در نتیجه به‌راحتی می‌توانید با این نمرات، ایراد سایت خود را متوجه شوید و آن‌ها را بررسی و رفع کنید.

SEOptimer

یکی از شناخته‌شده‌ترین سایت‌ها برای تجزیه‌وتحلیل سئو، SEOptimer است که به بررسی تمامی فاکتورهای سئو سایت می‌پردازد. محیط این سایت کاربرپسند است و طراحی ساده آن سبب شده تا برای کار با آن نیاز به آموزش نباشد. فرقی ندارد که سایت سازمانی، سایت شخصی، سایت فروشگاهی و یا سایت شرکتی داشته باشید. تنها کافی است آدرس وب‌سایت خود را در جای مشخص بنویسید و منتظر بمانید تا آن را آنالیز کند. در نهایت مشکلات سایت شما مشخص می‌شود و باید اقدامات لازم را در جهت رفع آن‌ها انجام دهید. یکی از ویژگی‌های سئو اپتیمر این است که محتوای تکراری را هم ارزیابی می‌کند تا بتوانید با تغییر آن، رتبه سایتتان و سئو تکنیکال آن را ارتقا دهید.

Site Analyzer

با استفاده از این ابزار به امتیازات طراحی، دسترس‌پذیری اطلاعاتی و مالتی مدیا دست می‌یابید. سایت آنالایزر به شما کمک می‌کند تا مواردی همچون طراحی وب‌سایت، پیاده‌سازی HTML و CSS، کش صفحه ( page cash)، بهینه‌سازی آدرس اینترنتی، هاستینگ، آدرس آی پی، نقشه xml سایت، صفحات ایندکس شده، فایل‌های robot.txt، توضیحات متا، متاتگ، بررسی تصاویر و استفاده از کلمات کلیدی را بررسی کنید.

Screenshot_20221022_144851_com.microsoft.office.word_edit_255925145784385

کلام آخر

در این مطلب سعی کردیم ابتدا تعریفی از آنالیز وب‌سایت را بیان کنیم تا اهمیت آن برای بهبود استراتژی‌های سئو سایت را درک کنید. سپس چندین ابزار رایگان و آنلاین را به شما معرفی کردیم تا برای ارتقا سئو سایت خود از آن‌ها استفاده کنید. هرکدام از این ابزارها، معیارهای مختلفی را در نظر می‌گیرند و این نظر شما است که از کدام‌یک استفاده کنید. اما بهتر است برای بهبود سئو تکنیکال سایتتان، از همه این ابزارها بهره ببرید تا بهترین نتیجه را به دست آورید. البته این را هم باید بگوییم که استفاده از این ابزارها به تخصص و زمان نیاز دارد، درصورتی‌که خودتان یا تیمتان زمان کافی برای این کار را ندارید، می‌توانید از شرکت‌های معتبر در این زمینه کمک بگیرید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها