وزیر اقتصاد:‌ مسیر فعلی در خودروسازی داخلی مطلوب نیست/ تصدی‌گری دولت در خودروسازها ‌کاهش می‌یابد

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: دولت در زمینه تغییر نقش تصدی‌گری در حوزه خودروسازی عزم خود را جزم کرده است و با توجه به دستور ‌رئیس‌جمهور، وزارت صمت و وزارت اقتصاد نشست‌هایی را برای بررسی و اجرای این موضوع آغاز کرده‌اند.

وزیر اقتصاد:‌ مسیر فعلی در خودروسازی داخلی مطلوب نیست/ تصدی‌گری دولت در خودروسازها ‌کاهش می‌یابد

سید احسان خاندوزی در نشست هم اندیشان، صاحب‌نظران دانشگاهی و فعالان صنعت خودرو اظهار داشت:‌ دولت در زمینه تغییر نقش از تصدی‌گری در حوزه خودروسازی عزم خود را جزم کرده است و با توجه به دستور ‌رئیس‌جمهور، وزارت صمت و وزارت اقتصاد برای بررسی موضوع نشست‌هایی را در این زمینه آغاز کرده‌اند تا در این حوزه به یک جمع‌بندی برسیم؛ برنامه ما این است که به یک چارچوب که مورد اتفاق دو وزارتخانه باشد برسیم و در این مسیر از بحث و بررسی کارشناسان و خبرگان اقتصادی نیز استفاده خواهیم کرد.

سید احسان خاندوزی ادامه داد: اولین جلسه در این زمینه در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد و قرار است طی هفته‌های آینده جلسه بعدی در یک دانشگاه صنعتی کشور برگزار شود تا ما بتوانیم این سند مشترک را صیقل بدهیم و به جزئیاتی برسیم که نظر کارشناسان را در قالب آن دریافت کرده باشیم.

خاندوزی گفت: اصرار ما این است که با توجه به شرایط خاص اقتصاد ایران، با در نظر گرفتن نگاه و تجربیات بین‌الملل مختصات خودمان را در نظر بگیریم.

وزیر اقتصاد اضافه کرد: سیاست‌گذار صرفا نگاهش به یک متغیر نیست، سیاست‌گذار مدیر کارخانه یا قطعه‌ساز نیست و یا صرفا جای مردم و مصرف‌کننده قرار نمی‌گیرد، هدف ما این است که بتوانیم ‌به یک تلاقی در منافع همه طرف‌ها برسیم و صنعت خودرو توانمندتر و بهره‌ورتر داشته باشیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: در سیاست ما صرفا دولتی بودن یا خصوصی بودن مطرح نیست، اما شیوه فعلی هم هم در صنعت خودرو کشورمان جوابگو نبوده است و ما باید تصمیم سخت بگیریم، دولت باید در این مسیر نقش تنظیم‌گری خودش را ایفا کند.

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    خان دزدها از اعضای مافیای دانشگاه امام صادق میخواهد کارحانه های خودرو سازی را در راستای خصوصی سازی بالا بکشند

  • ناشناس
    0

    جمع کنید این فرغون سازی ها رو.دنیا کجاست شما کجایید.مفت خورهای سوپر ولایی

  • ناشناس
    0

    بر آدم دروغگو لعنت باد،این یکسال این شعارها را می دهید ولی خبری نیست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها