معاون سازمان هواپیمایی توضیح‌داد:

چرا فروش بلیت هوایی اربعین با محدودیت عرضه انجام شد؟

معاون سازمان هواپیمایی ضمن اعلام تکذیب انصراف شرکت‌های هواپیمایی از فروش ۶ میلیونی بلیت‌های تهران- نجف گفت: تصمیم بر این است تا فروش بلیت در یک روز انجام نشود و با ایجاد ظرفیت جدید در روزهای آتی هم ادامه داشته باشد.

چرا فروش بلیت هوایی اربعین با محدودیت عرضه انجام شد؟

متقاضیان سفر هوایی به نجف و بغداد برای شرکت در مراسم اربعین امسال، امروز شنبه در تماس با ایرنا از عدم دسترسی به بلیت ۶ میلیون تومانی در سایت شرکت‌های هواپیمایی گلایه کردند.

پیگیری از سازمان هواپیمایی درباره عدم موفقیت زائران برای خرید بلیت با نرخ مصوب حاکی از این است که فروش به صورت تدریجی و در صورت ایجاد ظرفیت جدید پذیرش مسافر از سوی ایرلاین‌ها شدنی است.

«حسن خوشخو » روز شنبه در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، درباره چرایی محدودیت عرضه بلیت‌های اربعین از صبح امروز، گفت: اگر بخواهیم همه ظرفیت را یکجا روی سایت برای فروش عرضه کنیم محدودیتی وجود ندارد اما اینکار عاقلانه نیست.

وی گفت: با توجه به درخواست و تقاضای زیاد برای خرید بلیت، نحوه فروش طوری مدیریت شد تا عرضه یک روزه انجام نشود و  بلیت‌ها در روز اول تمام نشود؛ مانند شیوه‌ای که در فروش خودرو وجود داشت و تمام ظرفیت در یک روز به فروش می رفت. ما تصمیم داریم تا در روزهای آینده نیز بلیت پیدا شود.

خوشخو تاکید کرد که این نحوه فروش و عرضه بلیت اربعین با نرخ مصوب با این هدف است که بلیت فقط به مصرف کننده برسد.

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی گفت: امروز فقط بخشی از ظرفیت صندلی پرواز در مسیرهای نجف و بغداد آزاد شد و با توجه به درخواستی که در بازار وجود دارد حتما از شرکت‌های هواپیمایی می‌خواهیم با بازنگری در وضعیت پروازها ظرفیت جدیددر مسیرهای اربعین اضافه شود که طبیعتا ظرفیت جدید در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که در روز نخست عرضه بلیت‌های اربعین چند صندلی پرواز فروش رفت و در اختیار مسافران قرار گرفت، گفت: تا روز اخر اربعین درخواست پرواز وجود دارد و ما تا پایان امروز آمار فروش بلیت را به طور کامل اعلام می‌کنیم.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها