اعلام شرط افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان از سوی سخنگوی دولت

سخنگوی دولت شرط افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان را اعلام کرد.

اعلام شرط افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان از سوی سخنگوی دولت

علی بهادری جهرمی روز پنجشنبه در جریان سفر به استان مرکزی و در پاویون دولت این استان در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالات افزود: به تازگی سازمان‌های امور استخدامی و برنامه و بودجه به توافق در راستای افرایش حقوق کارمندان و بازنشستگان رسیده‌اند که این توافق هنوز جزئیاتش نهایی نشده است.

وی بیان کرد: این موضوع در جلسات هیات دولت و ستاد هماهنگی اقتصادی در حال بحث است اما اصل اینکه بتوان کمکی کرد در سقف منابع، مورد پذیرش همه دولتمردان است.

سخنگوی دولت ادامه داد: افرایش حقوق صورت می‌گیرد اما اینکه منابع آن چگونه تامین شود که این افرایش حقوق منجر به ایجاد تورم نشود در حال پیگیری است.

بهادری جهرمی اظهار داشت: اگر افزایش حقوق صورت گیرد و به واسطه خلق پول افزایش حقوق اعمال شود، مانند روال معیوب گذشته می شود که با خلق پول تورم ایجاد خواهد شد و حقوق‌ها مستهلک می شود.

وی تاکید کرد: باید چکش‌کاری شود و میزان افزایش حقوق به گونه‌ای باشد که تورم زا نباشد، ‌منابع آن پیش‌بینی شود و امید است در کوتاه مدت به جمع بندی نهایی برسد و خبرهای خوشی برای کارمندان و بازنسشتگان لشکری و کشوری اعلام شود.

سخنگوی دولت تصریح کرد: افزایش حقوق اعمال شده امسال به نوعی می‌تواند جبران کننده بخشی از فشاری که تورم سه تا چهار سال گذشته بر مردم تحمیل کرده، باشد اما این جبران هزینه‌های زندگی برای سایر سطوح کارمندان کمتر اتفاق افتاده بود که در دولت مباحث متعددی مطرح بود که بتوان به نحوی آن را جبران کرد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه سه تا چهار سال گذشته به واسطه نقدینگی بسیار زیادی که در کشور ایجاد شده، و طی هشت سال گذشته منتهی به شهریور ماه ۱۴۰۰، حجم نقدینگی در کشور هشت برابر شده یعنی از ۴۶۰ هزار میلیارد تومان به بیش از چهار هزار، هزار میلیارد تومان رسیده که این حجم نقدینگی، تورم خیلی زیادی ایجاد کرده و این تورم مستمر وجود دارد، چرا که نقدینگی وجود خارجی دارد و تا نقدینگی به سمت رشد اقتصادی هدایت نشود، تورم وجود دارد.

سخنگوی دولت اضافه کرد: وقتی تورم استمرار پیدا کند، قدرت خرید مردم، کارکنان و بازنشستگان کاهش پیدا می‌کند.

بهادری جهرمی بیان کرد: امسال در حوزه بازنشستگان تامین اجتماعی و کارمندانی که حداقل بگیر بودند، افزایش قابل قبولی چه در حوزه کارمندان و چه در حوزه کارگران رخ داد و افرایش ۵۷ درصدی کم سابقه و بیشتر از میزان تورم بود.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 38
  • بنده خدا
    5

    کلا فقط حقوق بازنشسته تورم ایجاد میکنه و دزدی و اختلاس شما بی همه چیزها هیچ اثری نداره خدا نابودتون کنه

    نظرات شما -
    • منتقد
      2

      این سخنگو بچه اش هم فوت کرد تلنگری بهش نشد و دست از دروغ و ریا و تظاهر و اغفال مردم بر نداشت !!!

    • ایرانی آباد و آزاد
      0


      همش گفته میشه از شهریور حقوقهای جدید بازنشستگان تامین اجتماعی را پرداخت میشه . اینکه معلوم شده و همه میدونن.
      ازین پس باید بحث معوقات ۵ ماهه مطرح شه , اگه قرار باشه هر ماه یه معوقه بدن که سال تموم میشه, حداقل باید ماهی دو تا معوقه پرداخت شه که بدردمون بخوره.
      مورد دوم مانده ۲۵ درصد همسان سازیه , این موضوع باید از سوی کانون قویا پیگیری بشه که در همین احکام جدید کلید بخوره و معوقات ۱۷ ماه گذشته هم یکجا پرداخت کنند.

  • ناشناس
    5

    جالب است میگه امیدوارم این افزایش حقوق جبران تورمی که 3تا 4سال قبل اتفاق افتاده شود ،مضحک ترین جوک سیاسی جناحی اقتصادی ست که شنیده ایم ،،با زانو توی شکم زندگی مردم رفته اید و دل و روده ی اقتصاد را با تورم و گرانی در دولت بیسوادتان دراورده اید، بعد میگی سه جهت سال قبل ،،چقدر پررویید بیسوادها

  • مسعوداحمدی
    0

    متحیرم چرا این دولتمردهای ما
    بااینهمه تعلل و بهانه و ..
    دل شڪسته بازنشستگان مارو ڪه پیشاپیش از حقوقشان سهم شان ڪسرشده وبحساب صندوق واریزشده ، میلرزونند !!
    فڪرنمیڪنید ڪمی ازریخت وپاش های پیداوپنهان دولت هاو فساد سوای حزب و جناح و..گرفته بشه
    دیگه نه شما دلواپس تامین منبع پرداخت حق بازنشستگان میشید و نه سفره جماعت بااین جراحی های اقتصادی تان ، روزبروز ڪوچڪتر و ارزش پول ملی مان ڪم ارزشتر ، میشد !!

  • ناشناس
    1

    سعی نکن از الفاظ اقتصادی استفاده کنی چون به دیواری میخوری سرت خونی میشه چون گذشته به بچه بگید از چاپ خون زار هنتوش پول چاپ کنند.

  • شیرتوشیر
    6

    عجب ! پس فقط افزایش حقوق باعث تورم میشه؟ ملت ایران آگاه و سواد کافی دارند ، چیزی که تو جیب شما نره فقط باید به سوریه و یمن بره!

  • ناشناس
    4

    آقای سخنگو خودتو به دکتر نشون بده

  • 5

    از محل 92هزار میلیارد تامین کنید

  • لعن الله علی بیخیالان
    0

    اگر به ما کشوری ها در فروشگاهها برای خرید پنیر و مواد شوینده و داروی نظافت نیم در صد تخفیف دهند کفایت میکند ، ما راضی به خلق پول و افزایش نقدینگی و و و کلا دردسر مسئولان نیستیم ، شما بخورید انگار که ما!!!

  • ناشناس
    2

    جلوی گرانی و قیمت ها را بگیرید افزایش حقوق یه عده را راضی می کنه بقیه لگدش را می خورند

  • #بی بو#بی صدا
    1

    این که سفر کردن نداره.شما نگران دوچیز
    هستید.1-منابع مالی جهت افزایش حقوق
    بازنشستگان 2-جلوگیری ازتورم زایی آن.
    جواب س1.ازهمان منابعی که حقوق ثابت
    ماهیانه 300میلیونی نماینده های مردم
    به اضافه حق مسکن واجاره دفترواسکورت
    ایشان رامی پردازیدویا ازمحل بازپس گیری اختلاس 92هزارمیلیاردی فولادمبارکه
    وپتروشیمی وامثال خانم شیخ السلامو...
    جواب س2
    برای اینکه پولی دست کسی نباشدکه تورم
    ایجادشود شما می توانید اقساط بدهی
    بازنشستگان رابه عهده گرفته وآن هارا
    ماهیانه با نهادوبانک مربوطه تسویه کنید
    دراین میان اگرخدایی ناکرده کسی وامی
    بدهکارنبود مخارج همچون شهریه تحصیلی فرزندان ویااجاره مسکن وخرج
    عقد وعروسی وامثال آن راتامبلغ مشخص
    به عهده بگیرید
    نتیجه :کاهش جرم وفساد درجامعه وهمچنین افزایش ازدواج وجمعیت جوان
    وافزایش امیدبه زندگی درایران است.
    شما می توانید وجوه موجودراسرمایه
    گزاری کنید وازمحل سودآن این اقدامات
    راصورت دهیدبه شرطی که مانند صندوق
    فولادودکل نفتی وپتروشیمی وفولادها و....
    ناپدیدنشود.
    نتیجه دوم:تافسادراریشه کن نکنیدکاری از
    پیش نخواهیدبرد وبرای این کاراگرلازم
    است بایدساختارفسادشکن را واردکنید.

  • محمود
    0

    با این حساب میشود. نگار نازنین هیچی به هیچی

  • ناشناس
    12

    تامیناتی ها با قلدری گرفتند

    نظرات شما -
    • سید حسن
      1

      اگر همسایه ات که اداره ش از شما جداست ولی توی یک ساختمان هستید باید مثل هم درآمد داشته باشید، کل سازمان تامین اجتماعی با کلیه سازمانها ، بیمارستانها و کارخانجاتی دارد متعلق به بازنشستگان و کارگران شاغل تامین اجتماعی است لذا بودجه آن دخلی با بودجه کشور ندارد لذا تغییرات مزایای و حقوق تامین اجتماعی جدا از مصوبات دولت است لکن گروههای لشکری و کشوری منتفع از بودجه کشورن پس اگر کمی باانصاف باشیم میبینیم مقایسه کردن ایندو درست نیست همانگونه که کارمندان لشکری مطابق قوانین حفاظتی اموالشان به هرمیزانی که باشد محاسبه مالیاتی نمی شوند و حتی توهردهکی باشند یارانه کامل دریافت میکنن و این دخلی به کشوری و تامین اجتماعی ندارد

    • 1

      نه عزیز دل بازنشستگان تامین اجتماعی در ایامی که شماها حداقل هزینه بیمه پرداخت می کردید آنها سه برابر پرداختی شماها پرداخت کردند کههنور نصف سال گذشته نه به دار نه به بار

  • ناشناس
    1

    ۵۰۰ هزار تومن افزایش حقوق سال ۱۴۰۱ یعنی خیلییییه؟!!! عجبا! دوست داشتم ببینم سخنگوی دولت خودش چقدر به حقوقش اضافه شده؟!

  • رضا
    0

    با سلام به چه علت دولت در اقدامی غیر قانونی مصوبه مجلس و قانون رو اجرا نمیکنه!آیا این مصداق قانون گریزی و جرم نیست؟طبق ماده ۴۱قانون کار افزایش حقوق هرساله به میزان تورم سال پیش محاسبه میشه اگه قانون رو قبول ندارید اصلا کلا حذفش کنید این قانون گریزی از دولتی که داعیه قانون مداری داره قابل توجیه نیست.افرادی که مر قانون رو اجرا نمیکنن قابلیت پیگیری قضایی دارن رییس عدلیه و دادستان کل چرا سکوت کرده این هم جرم محسوب میشه .

  • ناشناس
    0

    لعنت الله علی قوم الظالمین

  • ناشناس
    12

    چرا افزایش حقوق بازنشستگان کشوری را با شاغلین گره میزنید که در یکسال گذشته دو بار حقوقشان افزایش یافته و غالبا هم بیمه آنها تامین اجتماعی است و زمان بازنشستگی هم با ۳۸٪ +۵۱۵ حال خواهند کرد ؟؟؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس
    0

    کاهش حضرت آقا اینها رو میدید ومی خوند سطح سواد مسئولین رو متوجه میشد

  • حسین
    0

    ولعنت الله علی القوم الکذاب.... تورم فقط سه چهار سال اخیرمنتهی به شهور1400بوده؟
    یکسال اخیر تورم نداشتیم؟... قسم حضرت عباس را قبول کنیم یا دم خروس را
    ؟... این بازی دولت هست برای فرار از فشار افکار عمومی.. افزایشی در کار نیست... نبوده ونخواهد بود.. وقتی تورم بالای 40درصدبرای همه وبالایی 50درصد برای 8دهک آخر جامعه هست وشما 10درصد به حقوق کارمند و... اضافه کردیم یعنی 40درصد دزدی کردید وحق کارمند را خوردید..
    یعنی استعمارگران هم این مدلی ملتشون را چپاول نمی کنند

  • ناشناس
    0

    خدایا ریشه ظلم و ظالم را بخشکان

  • محمد
    0

    حقوقهای مافوق نجومی خودتان راازکجا می آورید آیا آن راهم چکش کاری میکنید خانه وماشین وحقوقهای کلان ورانتها واستخدام باجناقها ودامادها وعمه ها وخاله ها خجالت بکشید هرچند بلد نیستید

  • ناشناس
    0

    اگر جلوی تورم و گرانی گرفته شود
    دیگراحتیاج به افزایش حقوقهانیست
    باافزایش حقوق دوباره تورم و گرانی ایجاد میشودوبه زرر تمام مردم و ملت است
    پس باید گرانی کاهش پیدا کندتاتورم ایجادنشود.

  • علی فاتح
    1

    دربودجه سال جاری افزایش حقوق وهمسانسازی بازنشستگان کشوری ولشگری همچنین کارمندان وکارگران درمجلس تصویب گردیده لیکن ظاهرا رییس سازمان برنامه وبودجه خودرابرترازمجلس میداند. تابحال مصوبه را وتوکرده وگرنه چه دلیلی داردمصوبه اجرانشود..

  • ناشناس
    0

    دکترخدا (ت) مار سلامتی هاده سه چهارسال گذشته تورم افسار گسیخته بود خوشبختانه در این یک سال تورم مهارشد وسفره ی مردم رنگین کمان

  • سجاد
    0

    مرد باش بگو نمیخوایم افزایش حقوق بدیم موندیم چطور بهتون بگیم

  • ناشناس
    0

    یابه بازنشستگانی که پول نقد نمی‌خواهند سهام شرکت بدهید یا به جای ریال، ارز حاصل از صادرات شرکت‌های وابسته به تامین اجتماعی مستقیما بابت اضافه حقوق به آنها پرداخت کنید تا خود به فروش ارز اقدام کنند واین باعث کاهش قیمت ارز وبالارفتن ارزش ریال میشه. یعنی جای اینکه صندوق تأمین اجتماعی ارزهای محصولات کارخانجات خود را بفروشد وبه مستمری بگیران بدهد خود ارز زا به آنها دهد. بنابراین هیچ ریال بدون پشتوانه چاپ نمیشه. ونقدینگی نه تنها زیاد نمیشه بلکه کم هم میشه.

  • بازنشسته
    0

    بازار سرمایه را تقویت کنید وسهام شرکتهای سودده وکالا ولوازم خانگی به کارمندان وبازنشستگان و کارگران وفرزندانشان اختصاص بدهید ومسکن وخودروقسطی بدهید اقتصاد رشد میکند وتورم تا حدودی کنترل میشه !! نقدینگی گردش پیدا میکند شما خودتان نمیخواهید اقتصاد رونق پیداکند ورفاه نسبی خانواده ها رشد پیدا کند !!!!!

  • ناشناس
    0

    اگر میتوانید این افزایشهای نجومی ۷ درصدی ها را مقابل چشمان ۹ درصد پرداختی ها بخورید حرفی نیست بخورید ولی عمرا نمیتوانید

  • ناشناس
    0

    فقط چکش محکم کاری به قشر حقوق بگیر بازنشسته خورده؟؟؟؟طبق قانون تعیین شده خودتان از همون اول سال افزایش حقوق متناسب با تورم است نه یک پنجم از کل تورم و این قشر از دست پایین بودن دستمزدشان و شرمنده بودن خانواده شان خسته شدند هنوز طلب یک گروه مانده از دو سال قبل رو پرداخت نکردید اگر مردم به بانک بدهکار باشند باید با جریمه پرداخت کننداما شما آزادید هروقت دلتون خواست؟؟؟؟؟؟ همش بار مالی و تامین اعتبار بهانه و دلیل شماست؟؟؟؟؟

  • ناشناس
    0

    نخورن ایشالله

  • 0

    گر گدازاده معتبر شود از خدا بیخبر شود.

  • مهردادب
    0

    ایا اضافه کردن حقوق کارمندان و افزایش یارانه ها افزایش نقدینگی نیست ؟ شنا حتی با الفبای اقتصاد هم بیگانه اید !!! اقتصاد ایران در حال حاضر در دست همان تیم اقتصادی احمدی نژادی است که پخش پول و یا پول فشانی را در ایران باب نمودند متاسفانه !؟

  • ناشناس
    0

    این 57 درصد رو از کجا اوردی؟؟ همش 10 درصد افزایش که اون هم تو قیمت یک دبه روغن رییسی حروم شد

  • گودرز
    0

    دولت ریسی ملت بدبختر بیچاره تر کرد فقط شعار شعار در عمل صفر چرا سر خودتون مثل کبک کردید زیر برف نمیخوایید ببنید الاان یک ماه دیگه مونده تا شروع مدارس به خدا شرمنده بچه همون شدیم مگه کارمند بیچاره با هزار قسط بدبختی پس اندازی هم داره خدا ریشه ظلم بخشکونه

  • ناشناس
    0

    بعضی چهره ها ذاتا ساخته شده برای ماله کشی از جمله این آقا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها