خرید کابینت برای آشپزخانه کوچک

همه خانه ها دارای فضاهای باز و وسیع نیستند. امروزه به دلیل بالا رفتن قیمت مسکن، خرید خانه های متراژ کوچک رواج یافته است. اگر آشپزخانه شما کوچک است، ایده های زیادی برای خرید کابینت برای آشپزخانه کوچک و استفاده بهینه از فضای آشپزخانه وجود دارد.

خرید کابینت برای آشپزخانه کوچک

برای شروع، هنگام طراحی یک آشپزخانه کوچک، به زودی متوجه خواهید شد که به راحتی می توانید همه چیز را از سینک، اجاق تا یخچال را در دسترس داشته باشید و نیازی به حذف هیچ یک از اقلام نیست. به علاوه، تعداد زیادی ایده هوشمندانه برای ایجاد فضای ذخیره سازی آشپزخانه کوچک وجود دارد تا از هر اینچ بهترین بهره را ببرید.

چه به دنبال خرید کابینت ام دی اف برای بازسازی آشپزخانه های کوچک باشید و چه فقط به دنبال ایده های هوشمندانه و صرفه جویی در فضا برای آشپزخانه باشید. این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا از فضای اشپزخانه خود نهایت استفاده را ببرید.

1. از فضاهای کم استفاده کنید

سعی کنید هنگام خرید کابینت برای آشپزخانه کوچک خود نهایت دقت را به کار ببرید تا بعد از نصب، فضای اضافی و استفاده نشده به جا نماند. استفاده بهینه از این فضاهای غیرمعمول کلیدی برای به حداکثر رساندن فضای ذخیره سازی بسیار مهم است. قفسه‌های باز را در طاقچه‌ها نصب کنید تا از تمام فضای موجود حداکثر استفاده را ببرید. کابینت ها و میزهای سنگی سفید را به عنوان پیشخوان در نظر بگیرید تا بتوانید از آن هم به عنوان کابینت و هم به عنوان میزی برای صرف غذا استفاده کنید.

وقتی صحبت از خرید کابینت برای آشپزخانه کوچک به میان می‌آید، ضرورت ساخت فضای ذخیره‌سازی بسیار نمایان می شود و اینجاست که طرح‌های سفارشی و ساخته شده به‌عنوان بخشی از چیدمان خود را نشان می‌دهند. انعطاف پذیری درب، کابینت های گوشه ای هوشمندانه و کشوهای سفارشی یک امتیاز مثبت بزرگ برای چیدمان آشپزخانه های کوچک است.

2. کابینت با رنگ روشن خریداری کنید

ایجاد یک فضای روشن و سفید در آشپزخانه کوچک می تواند به بزرگ به نظر رسیدن آن کمک کند. همچنین می توان با جابجایی پنجره به یک موقعیت مرکزی و بزرگتر کردن آن کاری کرد تا نور بیشتری به آشپزخانه کوچک وارد شود. یافتن راه هایی برای افزایش نور طبیعی در آشپزخانه یک راه عالی برای مبارزه با چالش ها و بزرگتر نشان دادن آشپزخانه کوچک است.

تنوع رنگ نیز توهم عمق ایجاد می‌کند، همچنین روکش براق به بازتاب بیشتر نور در کل فضا کمک می‌کند. دور نگه داشتن وسایل کوچک آشپزخانه از میز کار و خلاص شدن از شر بسته بندی مواد غذایی که فضای غیر ضروری را در انبار یا کمد شما اشغال می کند، نیز بسیار حائز اهمیت است.

3. یک فضای باز ایجاد کنید

یکی از مزایای ایده های آشپزخانه اوپن این است که این طراحی هوشمندانه آشپزخانه، فضای نشیمن را از آشپزخانه با یک دیوار جدا می‌کند. آشپزخانه کوچک‌تر نیاز به تفکر و بررسی دقیق دارد تا توهم فضای بزرگ‌تر را ایجاد کند. برای تقویت فضا بر روی طراحی عمودی تمرکز کنید. کابینت تمام قد نه تنها فضای ذخیره سازی بیشتری را فراهم می کند، بلکه طراحی پیچیده ای را ایجاد می کند. با در نظر گرفتن ارتفاع در ایده های چیدمان آشپزخانه خود، می توانید طیف گسترده ای از ایده های ذخیره سازی کمد آشپزخانه را در طراحی آشپزخانه کوچک خود بگنجانید. طول فضا را اغراق آمیز کنید.

Screenshot_20220821_113811

یکی از راه‌های به حداکثر رساندن امکان ذخیره‌سازی در آشپزخانه‌های کوچک این است که کابینت‌ها را تا سقف بکشید – این کار همچنین فضای نامناسب بالای کابینت‌هایی را که گرد و غبار را جمع‌آوری می‌کنند، از بین می‌برد. می توانید برای ذخیره سازی اقلامی که به ندرت استفاده می کنید مانند بشقاب های مهمانی و وسایل کم کاربرد مانند آرام پز، چرخ گوشت و سرخ کن از فضای بالا استفاده کنید.

اگر آشپزخانه شما اوپن است، نظم و ترتیب بسیار مهم است. برخلاف ایده‌های آشپزخانه سنتی که در آن می‌توان بعد از پخت و پز درب را بست، در ایده‌های آشپزخانه اوپن همه چیز به‌طور دائمی نمایش داده می‌شود، به این معنی که ذخیره‌سازی و نظم ضروری است.

4. کابینت ها را همرنگ دیوارها انتخاب کنید

اگر در آشپزخانه کمبود فضا دارید، ایده خوبی است که کابینت های هم رنگ دیوار خریداری کنید. این کار باعث می‌شود فضا بزرگ‌تر به نظر برسد. همچنین می توانید از درب شیشه ای در کابینت های بالایی استفاده کنید تا درجه ای از انعکاس و عمق بیشتری ایجاد کنید.

5. فضایی برای انباری کوچک پیدا کنید

ذخیره سازی یکی از ملاحظات کلیدی برای هر آشپزخانه ای است، با این حال، وقتی صحبت از ایده های آشپزخانه کوچک می شود، اهمیت بیشتری دارد. اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که یک کمد دیواری بزرگ در آشپزخانه یا وسایل خود داشته باشید، آن را به یک انبار کوچک تبدیل کنید، این فضای ذخیره سازی ارزشمند را در اختیار شما قرار می دهد. بعلاوه، ایده‌های مختلفی برای انبارداری وجود دارد که می‌تواند برای هر فضایی مناسب باشد.

6. از چراغ زیر کابینت استفاده کنید

ایده های روشنایی هوشمندانه برای آشپزخانه های کوچک در فضاهای فشرده مورد نیاز است. استفاده از ال ای خطی در زیر کابینت ها یک ایده عالی است. این ترفند راه دیگری برای بلندتر جلوه دادن یک آشپزخانه کوچک از آنچه هست می باشد. اگر پنجره های کمی یا کوچکی دارید، نور سقف اضافه کنید. کابینت‌های بلند و یخچال فریزرهای حجیم را از پنجره‌ها دور نگه دارید، چرا که ممکن است میزان نور روز را درآشپزخانه محدود کنند. در صورت امکان از روشنایی داخل کشو و داخل کابینت استفاده کنید تا همیشه بتوانید محتویات آن را ببینید.

Screenshot_20220821_113751

7. نوع مناسبی برای دسته کابینت انتخاب کنید

آیا می دانستید که چیزی به سادگی حذف دستگیره های حجیم از کابینت ها می تواند آشپزخانه کوچک شما را بزرگتر نشان دهد؟ با خرید کابینت مدرن آشپزخانه با درب مگنتی و تو کار به جای دسته رو کار، آشپزخانه ساده تر به نظر می رسد.

انتخاب یک کابینت بدون سر و صدا با کابینت های بدون دسته آسان است. کابینت بدون دسته سبکی مدرن و زیبا است که به ویژه با طرحی در رنگ سفید، می تواند به بزرگتر به نظر رسیدن آشپزخانه شما کمک کند.

8. شکاف ها را با کشو باریک پر کنید

یک کشوی چند منظوره را انتخاب کنید زیرا فضای فشرده ای را برای ظروف و کارد و چنگال ارائه می دهد. نصب و سازماندهی کشوهای آشپزخانه باید به گونه ای باشد که بتوان همه چیز از ادویه تا ظروف را در آن جای داد.

9. از درهای کابینت براق، شیشه‌ای یا آینه ای استفاده کنید

استفاده درست از آینه ها، هر طرح و رنگی که باشد، توهم بیشتری از فضا ایجاد می کند. همه ما می‌دانیم که آینه‌ها باعث بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضا می‌شوند، پس چرا چند آینه را در آشپزخانه خود قرار نمی دهید؟ از طرف دیگر، انتخاب سطوح بازتاب دهنده و براق، به تابش نور در اطراف اتاق کمک می کند و آن را بزرگتر و روشن تر نشان می دهد.

لوازم جانبی فلزی و شیشه ای، چه گلدان و چه چراغ های آویز به تابش نور در اطراف اتاق کمک می کند. این اجسام منعکس کننده نور، روشنایی را افزایش می دهند و حس عمق را اضافه می کنند.

10. استفاده از قفسه

ظروف و گلدان‌ها را در بین کابینت‌ها قرار دهید. ذخیره سازی یکی از مهم ترین عناصر در یک آشپزخانه کوچک است و ایده های قفسه بندی آشپزخانه می تواند، فضای کوچک را بزرگتر نشان دهد. اگر از قفسه های باز در آشپزخانه کوچک خود استفاده می کنید، مطمئن شوید که بهترین وسایل را در آن می گذارید تا هم از فضا به درستی استفاده کرده باشید و هم زیبایی آشپزخانه حفظ شود. قفسه های باز برای نمایش وسایل تزئینی و کتاب های آشپزی ایده آل هستند.

11. سینک ظرفشویی تک لگنه خریداری کنید

نمی توان انکار کرد که سینک ظرفشویی دو لگنه شست و شوی ظروف را بسیار آسان می کند، اما اگر آشپزخانه کوچکی دارید، این سبک فضای زیادی را اشغال می کند. ناگفته نماند که آشپزخانه را حتی کوچکتر نشان می دهد. یک سینک می تواند به همان اندازه شیک به نظر برسد و فضای بیشتری برای کار در اختیار شما قرار دهد.

Screenshot_20220821_113734

سخن آخر

ممکن است هنگام خرید کابینت برای آشپزخانه کوچک وسوسه شوید تا جایی که ممکن است کابینت ها را فشرده کنید، اما مراقب باشید، این کار گاهی اوقات می تواند فضا را کوچکتر کند. در حالی که ذخیره سازی یک اولویت کلیدی است، ترکیبی از کابینت های درب بسته در پایین و قفسه های باز روی دیوارها را به عنوان بخشی از چیدمان در نظر بگیرید. دو ردیف کابینت با در بسته، در بالا و پایین، این پتانسیل را دارد که آشپزخانه شما را محدود کند و حس خفگی را القا کند، به خصوص اگر پنجره ای وجود نداشته باشد.

برای ساخت و خرید کابینت برای آشپزخانه کوچک می توانید به تولید کننده های کابینت، طرح مد نظر خود را سفارش دهید. آیلکس چوب یکی از بهترین تولید کننده انواع وسایل چوبی است که بهترین کابینت های آشپزخانه و کمد دیواری را به شما ارائه می دهد که می توانید با خیال راحت وسایل چوبی خود را از آن تهیه کنید.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها