زمزمه افزایش نرخ عوارض مسافری به بهانه ارتقای خدمات به مسافران

مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران با بیان "هزینه عوارض فرودگاهی در پروازها ۷ سال است تغییر نکرده" گفت: پیشنهاد افزایش این نرخ به ۵ درصد در پروازهای داخلی و ۷ درصد در پروازهای خارجی را داده‌ایم.

زمزمه افزایش نرخ عوارض مسافری به بهانه ارتقای خدمات به مسافران

حمیدرضا سیدی با اعلام این‌که هزینه عوارض فرودگاهی در پروازهای داخلی روی بلیت هواپیما 7 هزار تومان و در پروازهای خارجی 35 هزار تومان است، اظهار کرد: این نرخ 7 سال است که تغییر نکرده و ما پیشنهاد افزایش این نرخ به 5 درصد در پروازهای داخلی و 7 درصد در پروازهای خارجی را داده ایم.

وی با یادآوری این که تاکنون چندین بار درخواست  افزایش هزینه عوارض فرودگاهی روی بلیت هواپیما  داده ایم،‌افزود: آخرین افزایش عوارض فرودگاهی در سال 94 بوده و تاکنون با وجود پیشنهادهای ارائه شده افزایش نداشته‌ که این افزایش قیمت، امسال در کمیسیون اقتصادی مجلس به تصویب رسیده است.

وی همچنین با اشاره به بدهی ایرلاین‌ها،‌ گفت: با پیگیری‌های انجام شده تمامی ایرلاین‌ها بدهی خود را تقسیط و یا صفر کرده اند، اما هنوز سه ایرلاین دیگر بدهکارند.

سیدی همچنین با اشاره به پرداخت 600 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت و بهسازی باند 29چپ مهرآباد، گفت: این پروژه تا یک ماه آینده بهره برداری می‌شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاهها با بیان اینکه طبق اساس نامه، امکان ساخت فرودگاه جدید وجود ندارد، اظهار کرد: کشور نیاز به 550 فروند هواپیما دارد و فرودگاهها را برای این ظرفیت آماده می کنیم.

روابط  عمومی شرکت فرودگاه‌ها اعلام کرده « نرخ عوارض فرودگاهی در حالی از 7 سال گذشته بدون تغییر مانده که قیمت های بلیط هواپیما طی چند نوبت افزایش یافته است. علاوه بر این با توجه به اینکه بخشی از خدمات به مسافران هوایی در ترمینال های فرودگاهی داده می شود، و هزینه های نگهداری از فرودگاه ها با توجه به افزایش قیمت ها، بالا رفته است، لذا به نظر می رسد باید نقطه پایانی بر این عدم تغییر گذاشت و برای ارتقای خدمات فرودگاهی به مسافران، تعرفه آن را نیز افزایش داد.»

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    پیشنهاد نمیخواد مثل سایر اقلام 4-5برابرکنید نگران نباشید خرتوخرتراز این حرفاست .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها