قطعی و اختلال برای شبکه‌ های اجتماعی چقدر زیان به همراه دارد؟

هر از چند گاهی اخباری در رابطه با اختلال یا قطعی در یکی از شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، اما این قطعی برای شبکه‌هایی همچون توییتر و فیس‌بوک در هر ساعت چقدر زیان به همراه دارد؟

قطعی و اختلال برای شبکه‌ های اجتماعی چقدر زیان به همراه دارد؟

با توجه به اینکه صدها میلیون نفر در اقصی نقاط جهان از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، این پلتفرم‌ها به بخشی از زندگی بسیاری از مردم تبدیل شده است، این در حالی است که شبکه‌‌هایی همچون فیس‌بوک، واتس‌اپ، اینستاگرام و مسنجر بیش از یک دهه است به طور مستمر فعالیت می‌کنند، بنابراین قطع شدن آنها به یک خبر داغ در رسانه‌های جهان تبدیل می‌شود.

طبق آماری که فیس‌بوک منتشر کرده، این شرکت ساعتی ۶.۵ میلیون دلار کسب درآمد دارد، این بدان معنی است که قطعی مشهور فیس‌بوک در سال گذشته که ۱۴ ساعت به طول انجامید حدود ۹۰ میلیون دلار برای این شرکت زیان به همراه داشت.

در ادامه این گزارش آمده است این رقم تقریبی و البته مبهم است چون در این ۱۴ ساعت ارتباط این شبکه با کل کاربران قطع نشده بود، در ضمن میزان درآمدزایی شرکت نیز در ساعت‌ها و روزهای مختلف سال متفاوت است.

با این حال قطعی مذکور باعث خشم سرمایه‌گذاران شد و بعد از آن ارزش سهام این شرکت ۲ درصد کاهش پیدا کرد.

علاوه بر زیان‌های مستقیم، این قطعی باعث شد میزان اعتماد کاربران به پلتفرم مذکور نیز کاهش پیدا کند، همین امر نیز منجر به آن شد تا پروژه رمزارز فیس‌بوک به نام فیس‌بوک کوین نیز به حالت تعلیق درآید، زیرا میزان اعتماد کاربران به این پلتفرم کم شده بود و همین امر نیز زیان‌های شرکت را مضاعف کرد.

منبع: اعتمادآنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها