مروری بر تاریخچه اقتصاد دستوری در ایران؛

چماق دولت ها بر سر اقتصاد

کارشناسان اقتصاد دستوری را اقتصادی می‌دانند که در آن دولت به جای بازار آزاد، تعیین می‌کند که چه محصولی به چه میزانی تولید شود و با چه قیمتی به فروش برسد.

چماق دولت ها بر سر اقتصاد

دولت در چنین شرایطی با این تصور که دستوری بودن اقتصاد به نفع مردم است سعی بر مدیریت اقتصاد با دستورات ناگهانی دارد که موجب چالش‌های بسیاری می‌شود.

در این گزارش مروری بر تاریخچه اقتصاد دستوری در ایران داشته‌ایم و نتایج پدیدآمده از این سبک سیاست‌گذاری را بررسی کرده ایم.

 

حجم ویدیو: 10.78M | مدت زمان ویدیو: 00:03:28 | دانلود ویدیو
منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • محسن
    0

    بنده یک نظر درباره بازار دستوری بورس گذاشتم و عوامل اصلی اون رو هم اجمالا عرض کردم و از زیان هایی که بابت قیمت گذاری دستوری و فرار از بازار آزاد رقابتی بود رو مطح کردم که چطور با دستور به فروش حقوقی ها در بالا و خرید آنها در کف قیمتی و سودهای ده ها میلیاردی حقوقی ها و رانت خواران نزدیک به بازار گردان های سهم ها و ضررهای هنگفت اکثریت مردم ((از جمله خود بنده که هنوز جبران نشده)) رو مطرح کردم که بعد از همین مجلس انقلابی اتفاق افتاد..اینکه منتشر مکیمنید یا گذاشتن کامنت در بعضی صفحات را غیر ممکن و گاهی سخت کردید و حتی تحمل یک کامنت در این ویدیو کلیپ های به قول خودتان کارشناسانه را ندارید نشان از گسترش انسداد سیاسی (حتی در یک سایت ظاهرا غیر تندرو) است..

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها