خبر جدید درباره یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی

یارانه شهریورماه نقدی است یا کالایی

یارانه نقدی مردادماه هفته گذشته واریز شد و این، چهارمین یارانه نقدی پس از جراحی اقتصادی دولت و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بوده است.

یارانه شهریورماه نقدی است یا کالایی

در حالی چهارمین مرحله از یارانه‌های نقدی هفته گذشته به حساب خانوار واریز شد که هنوز حذف‌شدگان یارانه امکان ثبت‌نام برای دریافت یارانه را دارند.

این در شرایطی است که زیرساخت‌های طرح کالابرگ در حال آماده‌سازی است و بنا به گفته وزیر اقتصاد، گزارش طرح کالابرگ قرار است تا آخر مرداد ارائه شود و امیدواریم اوایل شهریور ماه بعد از ارائه گزارش، تصمیم نهایی در خصوص جزییات تغییر شیوه پرداخت یارانه‌ها صورت گیرد.

طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها نیز در پاسخ به این سوال که یارانه بعدی نقدی است یا کالایی عنوان کرده، تا زمانی که ابلاغ رسمی صورت نگرفته باشد، یارانه‌ها به صورت نقدی پرداخت می‌شود و هنوز هم ابلاغی صورت نگرفته، بنابراین فعلا گفته می‌شود ماه بعد هم پرداخت به صورت نقدی خواهد بود.

در این‌میان، پیش‌بینی می‌شود تغییر در شیوه پرداخت یارانه‌ها از مهرماه کلید بخورد. البته به باور کارشناسان، اگر دولت قصد واقعی برای تغییر شیوه پرداخت داشته باشد.

با این حال، یارانه نقدی مردادماه هفته گذشته واریز شد و این، چهارمین یارانه نقدی پس از جراحی اقتصادی دولت و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بوده است.

پرداخت یارانه نقدی از اردیبهشت امسال و به دنبال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از واردات کالای اساسی با رویه جدید و مبلغ ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان به تناسب دهک‌بندی صورت گرفته برای ۹ دهک پرداخت می‌شود؛ به‌طوری که برای سه دهک اول به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار و مابقی دهک‌ها ۳۰۰ هزار تومان است.

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 29
  • ناشناس
    0

    اگر مبلغ ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی یارانه نقدی معیشتی هر ساله متناسب با نرخ رسمی تورم عمومی کشور افزایش پیدا کند ما دریافت یارانه نقدی را به دریافت کالا برگ الکترونیک ترجیح می دهیم!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      یارانه نقدی حق مردم است ،ما کالابرگ نمیخواهیم !!!

    • 0

      قطع کردن یارانه نقدی ،خیانت به مردم و افراد ضعیف میباشد!!!

    • 0

      اقای میر تاج الدین ،چنان در سخنان خود دو گانگی صحبت میکند که گویا شنونده نمیفهمد منظور ایشان چیست!!!
      شما که از نقدی دفاع میکنی چرا میخواهی به زور کالا برگ دهی؟!!!

    • 0

      ۴ماه برای مسوولان استدلال و ...عنوان کردیم ،ایا هنوز هم دولت و مجلس قانع نشده اند؟!!!
      حتما میبایستی برای شما سند تفاهنامه تنظیم شود تا مسوولان بفهمند مردم حمایت نقدی یارانه ها میخواهند؟!!!!🤔🤔🤔🤐

    • ناشناس
      0

      اقای میر تاج الدین در خبر رسانی صدا و سیما ،میگوید که حمایت نقدی توانسته افراد ضعیف را از لحاظ اقتصادی حمایت و خواسته انها را اجابت و توانسته قدرت خرید انها را بالا ،خوب اقا سید پس چرا اصرار بر کالا برگ داری ؟!!!
      🤔😏🤐

    • برسد به دست نمایندگان
      0

      اقایان مجلسی و دولتی :چندین ماه است با استدلال و .......خدمت شما عرض کردیم که مردم حمایت مستقیم و نقدی یارانه ها را خواستارند و با طرح کالا برگ و یارانه اعتباری مخالف ،

      در صورت اصرار شما مسوولان ،مجبوریم با نوشتن نامه رسمی شکایت خود و خواسته های بر حق مردم را خدمت مقام معظم رهبری نوشته و از ایشان خواسته های مردمی را اعلام و منعکس کنیم!!!!

    • ناشناس
      0

      ما. تعجب میکنیم از مسوولان مجلسی:وقتی مردم در این سایت و سایتهای دیگر فریاد میزنند و میگویند ما حمایت نقدی را خواستاریم و نه کالا برگ و یارانه اعتباری!!!
      دیگر این اصرار مسوولان مجلسی برای اجبار کردن مردم برای کالا برگ چیست؟!!!!
      مسوولان محترم مجلسی به جای ازار و اذیت روحی و روانی مردم و تشویش جامعه به مساعل مهم مملکت و برجام بپردازید!!!!
      اگر مسوولان مجلسی حرفهای ما را قبول ندارند ،پس بی زحمت به همه سایتهای رسمی و غیر رسمی مراجعه و در خواستهای مردمی را از نزدیک مشاهده نمایند ،شاید شکشان بر طرف شود!!!!

    • ناشناس
      0

      آرامکو عربستان فقط از افزایش قیمت نفت 50 میلیارد دلار به جیب زد ، دولت ما گیر کرده تو کوپن و کالا برگ و سلمان رشدی و موشک باران حماس و بن تنبان جان بولتون !
      مشاوران هم رفتند مجدد تعداد فرودگا ها را بشمارند و تبادل نظر با برادران عزیز روسی که دفعه بعد مثل ماهواره خیام بند رو آب ندند

  • داودی
    0

    ملت را تحقیر کردید عزت و شرف ایرانی کو

  • احمد رضا
    0

    متاسفانه کشورهای همسایه با این قیمت نفت و ..... دارن به کجا میرن ما به کجا ۴۰ سال پیش ما کجا بودیم و کشورهای همسایه کجا الان ......

  • ناشناس
    2

    ما جز دهک اول هستیم و چهار نفریم. اگه به ازای هر نفر ۴۰۰ تومان بدهند، باید به ما یک و ششصد می‌دادند ولی تو حساب فقط یک میلیون صد و شصت تومان واریز شده ، بقیه اش کجا رفته؟؟از کجا بفهمیم این پولی که دولت واریز می‌کنه بالا کشیده نمیشه؟؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      اعضاء خانواده شما احتمالاً جزو دهک چهارم تا نهم درآمدی جامعه قلمداد شده اند که یارانه ۳۰۰ هزار تومانی اعضاء چهار نفره خانواده شما پس از کسر قسط ماهانه ۳۵ هزار تومانی دریافت وام یک میلیون تومانی جمعاً به مبلغ ۱/۱۶۵/۰۰۰ تومان محاسبه و تعیین شده و به حساب سرپرست خانوار واریز گردیده است.

    • ناشناس
      0

      خیلی ممنون چون ماه قبل یک و پانصد واریز کرده بودن پس ما رو یک پله بالا بردن

  • ناشناس
    0

    آقای رئیس جمهور ووزرای محترم دولت:دراقتصاد معیشتی که زندگی مردم به پیچیده ترین ابزارهای مالی وپولی گره خورده است ودرتوزیع درامد وثروت ملی برکسی پوشیده نیست که با بکارگیری همه ابزارهای نرم افزاری وسخت افزاری توفیقات مورد انتظار مردم را بدست نیاوردید.
    آقای رئیسی ووزاری محترم هیات دولت: صرفنظرازاینکه پرداخت یارانه خوب ویابد هست باید قبول کنیم که با اینهمه منابع خدادادی درکشور اعم زیرزمینی ویا روزمینی یارانه های پرداختی درمقایسه با سایر کشورها وبعضی از همسایگان کشورشما درحقیقت فرو بستن دهان مردم وسرپوش نهادن به اموری است که مردم ازآن خبرندارند ولذا این مقدار اندک برای هرنفریک حق السکوت ملی است که زبان به اعتراض به وضع موجود نداشته باشند .
    آقای رئیسی ووزرای محترم دولت : شما کارگزاران وهم مردم ما براساس سوابق قبلی دولتها میدانند آنچه برزبان آورده وازطریق رسانه ها منتشرکرده اید درمقام عمل خلف وعده کرده اید اگر نگویم همه آنها اما دربعضی موارد خلف وعده ها مشهود ونباید انتظاری جز عدم اعتماد بدولت را ازمردم انتظار داشته باشید .
    آقای رئیسی ووزرای محترم دولت:هرچند سفرهای استانی شما بهمراه بعضی ازوزرایتان اولین موضوعی را که بذهن متبادر میکند وجود مردمی بودن وهیات خود را بمردم معرفی میکنید ولذا دولت قوی نیازمند ابزارهای بسیار با ثبات وبا دوامی خواهد بود که با دولت قوی مورد انتظارتان پاسخگوی انتظارات بحقی باشید که دهه ها آرزوی آن را داشتند مع الاسف با دنیایی ازآرزوی یک زندگی فارغ ازمشکلات چشم از دنیا فرو می بندند. ما درکشوری زندگی میکنیم که هنوز شمال وجنوبی که درگذشته در ذهن مردم حک شده بود هنوز جاری است .

  • ناشناس
    1

    اقا کالا برگ نمی خواهد پرداخت کنید رفته رفته به فراموشی می رود همین نقدی پرداخت کنید هر خانواده می داند کجای زخمش بزند یلرانه بر مبنای تبرم پرداخت کنید می خواهید از نقدینگی جلو گیری شود جلو رانت دزدی بیشتر بگیرید ثبات به اقتصاد بر گردانید اگر حقوق ده ملیون می دهید تا ده سال این پول ارزش خودش از دست ندهد اتوماتیک سالی ده در صد تبرم محاسبه کردید صد درصد هم بی ارزگی مدریتی دارید

  • ثروتی
    0

    ملت گدا پرور

  • مریم
    0

    ای بابااااااا.
    این خبر فوری هم با این تیتر خبرهاش.
    خخخخخخ.
    تازه یارانه مرداد رو ریختن، کووووو تا شهریور
    خخخخخخ

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      مریم خانم درسته یارانه ریخته شده ولی اینقدر مسوولان، ما مردم را اذیت میکنند که پولهای ریخته شده بر ما مردم حلال شود!!!!!😏🤔🤐

  • ناشناس
    0

    اقا ما کالا برگ نمیخواهیم، مردم یارانه نقدی میخواهند .
    چرا مردم را اذیت میکنید؟!!!

  • ناشناس
    0

    اقای قالیباف :مردم به شما میگویند ما حمایت نقدی خواستاریم ،چرا شما متذکر نمیشوید؟!!!

  • ناشناس
    0

    بابا ای مسئولین چند بار بگوییم ما یارانه نقدی می خواهیم نقدی نقدی نقدی

  • 0

    دیگه مارا به صف ها فروشگاه ها نکشانید چرا نقدی بین دولت و فروشگاه ها باشد آخه

  • 0

    من نمی خواهم دولت واسم کالا خرید کنه پول نقد بدید من خودم می خرم

  • ناشناس
    0

    یارانه نقدی بهتر است

  • ناشناس
    0

    ما یارانه نقدی بیشتر بدردمون میخوره تا کالا برگ آخه مگه میشه کرایه خونه رو با کالابرگ داد لطفًا به نظر مردم هم احترام بگذارید نه فقط خودتون بُبرید وبدوزید .مردم حق انتخاب دارن 🤨😐

  • سید
    0

    کالا برگ مساوی است باقالب کردن اجناس بنجل به ملت شهید پرور ورانت وفساد

  • سید
    0

    تا پایان قسط وام کرونا مجبور هستند یارانه نقدی را بپردازند😂😂

  • حسین
    0

    سلام دربیست مرداد اولین یارانه من واریز شد که بعد از ثبت نام در اردیبهشت و با گذشت چهار دوره معوقه و جاماندن. و ده سال نگرفتن در نوزده مرداد یک روز قبل از واریز اولین یارانه ام فتا حساب یارانه ای من را مسدود میکند و. در بیست مرداد اولین یارانه من واریز میشه که سازمان هدفمندی. یارانه ای من را به سازمان برگشت میزند. وتا این لحظه که شب بیستو هشت مرداد است برای من نه معوقه ای واریز شده. نه حتی یارانه ای مرداد را به حساب جدیدم که در همان روز تعقیر داده بودم واریز کردند حالا سوال اینجاست که در ایران آیا این یارانها حق مردمی است؟ که با فشار فراوان اقتصادی که از گرانیهای دولت سرمنشأمیگیرد است؟ قابل توجه شما که اهل قلم هستید بنده بی نهایت زیر خط فقر زندگی میکنم و بینهایت تهت فشار اقتصادی هستم و حتی بیکار هستمازشما عزیزان دلسوزم که همواره پای دردول دلهای هموطنان خود بوده اید خاهشمندم بررسی کنید و. من مشکل من را بررسی کنید. خدا را شاهد میگیرم من. تو بدترین شرایط. هستم و دارم با بدترین وضعیت زندگی میکنم بدون تعارف بگم. درد دارد این حرفم اما مجبور چون تقاضای کمک دارم. مجبورم دردمو بگم به الله سوگند. اگر کمک مادرم نباشد چون بیکارم. نان ندارم بخورم چون پول خرید یک نان سنگک را هم ندارم امیدوارم. درد من را شما متوجه ودرک کنید. شمارا به خدا سوگند برسی کنید مشکل من را

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها