چطور در تهران کار پیدا کنیم؟

یکی از بزرگترین شهرها، پایتخت ایران و یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای ایران، تمام این موارد باعث شده که تهران به عنوان مهم‌ترین مکان برای کاریابی به شمار آید و ماهانه تعداد زیادی فرصت شغلی برای شرکت‌های دولتی و خصوصی در آن وجود داشته باشد.

چطور در تهران کار پیدا کنیم؟

اما یافتن شغل به اندازه کافی سخت است و این ممکن است برای شهری مثل تهران کمی سخت‌تر نیز بشود، چرا که در آن رقابت میان شرکت‌ها و کارجویان بسیار زیاد است. همین کافی است که هر کسی را از کاریابی ناامید کند، اما این تمام ماجرا نیست. بر اساس گزارش مرکز آمار ایران در خصوص طرح آمارگیری نیروی کار، در زمستان سال ۱۴۰۰ استان تهران با ۶ درصد پایین‌ترین نرخ بیکاری را در بین استان‌های کشور داشته است و این می‌تواند خبر خوبی برای کارجویانی باشد که در این استان به دنبال کار هستند. اما با این حال، باید برای پیدا کردن کار و دسترسی به فرصت های استخدامی شهر تهران برنامه داشته باشید و به دنبال راه‌هایی برای استخدام سریع‌تر و کارآمدتر بروید.

در ادامه نکاتی را برای شما بازگو خواهیم کرد که به شما کمک می‌کنند تا در شهر بزرگی مانند تهران، کاریابی را به شکلی هدفمند و با سرعت انجام دهید تا به شغل دلخواه خود برسید.

نحوه آماده سازی برای یافتن شغل در تهران

مطمئنا یکی از آسان‌ترین کارها این است که در کمال آرامش روی صندلی خود بنشینید و فرصت‌های شغلی شرکت‌ها را بررسی کنید. اما این کار شما را از استخدام مطمئن نمی‌کند و موارد دیگری نیز باید انجام دهید تا روند کاریابی خود را اصولی پیش ببرید.

رزومه خود را بهبود دهید: شما باید رزومه خود را مناسب با شرح شغلی‌ای که برای آن درخواست می‌دهید آماده کنید، اما همچنین باید مطمئن شوید که رزومه شما به‌روز و همچنین شامل استانداردها می‌شود. رزومه خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که تمام تاریخ‌ها، موقعیت‌ها و توضیحات دقیق هستند و البته که برای سیستم‌های ردیابی رزومه نیز بهینه است. علاوه بر این، دوباره با مراجع خود تماس بگیرید تا مطمئن شوید که آنها همچنان مایل‌اند که درباره شما و کارتان به کارفرمای جدید توضیحاتی ارائه دهند.

برای مصاحبه تمرین کنید: در حالی که نمی‌توانید برای تک تک سوالات مصاحبه‌ای که از شما پرسیده می‌شود آماده شوید، اما می‌توانید مهارت‌های مصاحبه را تمرین کنید و خود را برای سوالات متداولی که کارشناسان استخدام می‌پرسند، آماده کنید. اینکه از قبل بدانید چگونه باید به سوالات پاسخ دهید، باعث می‌شود که در زمان مصاحبه آرامش خود را حفظ کنید و همچنین خود را خونسرد نشان دهید.

وب‌سایت‌های کاریابی را فراموش نکنید: توسعه فناوری و همچنین اینترنتی شدن تمام کارها، کاریابی را نیز به صورت آنلاین درآورده و این شما هستید که باید با این روش همگام شوید. مراجعه به سایت های کاریابی مانند سایت ایران تلنت به شما کمک می‌کند تا از جدیدترین و به‌روزترین فرصت‌های شغلی باخبر شوید و سریع‌تر از دیگر کارجویان، برای آنها اقدام کنید. در واقع بسیاری از شرکت‌های بزرگ و معتبر ایران که در تهران مستقر هستند، از این روش برای انتشار آگهی‌های استخدامی خود استفاده می‌کنند و برای خبردار شدن از فرصت‌های شغلی آنها، باید این وب‌سایت‌ها را دنبال کنید. حتی وب‌سایتی مانند ایران تلنت امکان ساخت رزومه حرفه‌ای و استاندارد را برای کارجویان فراهم کرده که بتوانند به صورت رایگان و در کمترین زمان، این سند بازاریابی خود را آماده کنند.

شبکه سازی کنید:رویدادهایی که می‌توانید در آنها شرکت کنید را مشخص کنید، تا بتوانید با افراد صنعت خود ملاقات داشته باشید و از جدیدترین فرصت‌های شغلی شرکت‌ها خبردار شوید.

چه روزهایی را باید برای جستجوی شغلی اختصاص دهید؟

ممکن است فکر کنید که تمام روزهای هفته، ماه و سال برای جستجوی شغلی مناسب هستند. با اینکه این موضوع درست است، اما داده‌ها نشان می‌دهد که روزهای بهتری برای درخواست شغلی وجود دارد. در واقع به نظر می‌رسد یکشنبه بهترین روز هفته برای ارسال رزومه باشد. همین تحقیقات نشان می‌دهد که می‌توانید در دو ماهه اول سال بهترین و جدیدترین فرصت‌های شغلی را پیدا کنید، چرا که شرکت‌ها بودجه بندی خود را برای جذب نیروی مشخص کرده‌اند و شما می‌توانید در جستجوی شغلی خود به موارد استخدامی بسیار بربخورید.

یکی دیگر از عناصر مهم در مورد زمان بندی جستجوی شغل شما این است که مطمئن شوید که این کار تمام وقت شما را نمی‌گیرد. اگر اینطور شود، مطمئنا کلافه خواهید شد و خیلی زود دست از این کار خواهید کشید. بنابراین یک برنامه ریزی 72 ساعته برای خود تنظیم کنید. یکشنبه فرصت‌های شغلی را بررسی کنید، دوشنبه درخواست خود را ارسال کنید و سه‌شنبه آن را پیگیری کنید.

فراموش نکنید که برای کاریابی در شهر بزرگی مانند تهران باید سرعت عمل داشته باشید و البته که در جستجو خود را قوی کنید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها