برگشت طلا به کانال ۱۹۰۰ دلاری

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۴۳ درصد کاهش به ۱۹۸۸ دلار و ۴۶ سنت رسید.

برگشت طلا به کانال ۱۹۰۰ دلاری

 در حالی که پس از اعلام رئیس جمهور روسیه مبنی بر پیشرفت در مذاکرات آتش بس با اوکراین و با توجه به احتمال افزایش قریب الوقوع نرخ بهره در آمریکا اشتها برای سرمایه گذاری در بازار طلا کاهش یافته است، قیمت فلز زرد روز جمعه شاهد کاهش بود.

پوتین در نشستی با الکساندر لوکاشنکو همتای بلاروس خود بدون ارائه جزئیات بیشتر گفت: «مذاکره کنندگان ما به من گفته اند که تحولات مثبتی اتفاق افتاده است.»

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۴۳ درصد کاهش به ۱۹۸۸ دلار و ۴۶ سنت رسید. با این وجود با توجه به تداوم نگرانی ها از جنگ اوکراین قیمت ها همچنان در مسیر ثبت رشد هفتگی حدودا ۰.۸ درصدی باقی ماند. قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی دیروز نیز با ۰.۷۷ درصد کاهش به ۱۹۸۵ دلار رسید.

اوله هانسن تحلیلگر ساکسو بانک در یادداشتی نوشت: «بحران اوکراین و روسیه همچنان موجب تقویت قیمت ها در بازار فلزات گرانبها خواهد شد.» به گفته وی این بحران تبعاتی همچون رشد تورم، کندی رشد اقتصادی و کاهش شتاب بالا بردن نرخ بهره توسط بانک های مرکزی جهان خواهد داشت که همگی به نفع بازار طلاست.

بر اساس ارزیابی شاخص فدواچ، با توجه به ادامه روند افزایشی نرخ تورم آمریکا در ماه فوریه، ارزیابی تحلیلگران و فعالان تجاری از شانس افزایش حداقل ۰.۲۵ درصدی نرخ بهره در ماه مارس به ۹۴ درصد رسیده است.

دیوید مگر تحلیلگر بازار طلا در موسسه های ریج هم گفت: «بسیاری از عوامل افزایشی قیمت طلا مانند نرخ تورم و اختلال ها در زنجیره عرضه کالاها... کوتاه مدت هستند و احتمالا اثر این عوامل قبلا در بازار پیش خور شده است.»

در عین حال سوددهی اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا دیروز شاهد افزایش بود و موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا شد.

منبع: رویترز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها