ممنوعیت واردات برنج لغو شد

طبق اعلام معاون گمرک ایران ممنوعیت فصلی واردات برنج در سال جاری لغو و اجرایی نخواهد شد؛ بر این اساس واردات این کالا به روال قبل ادامه دارد.

ممنوعیت واردات برنج لغو شد

آن‌طور که فرود عسگری -‌معاون امور گمرکی گمرک ایران‌- اعلام کرده است طبق تصمیم سی‌امین نشست ستاد تنظیم بازار  و بر اساس پیشنهاد وزارت جهاد ممنوعیت فصلی برنج در سال جاری لغو شد. 

به گفته وی لغو ممنوعیت فصلی واردات برنج امروز همزمان با اول مردادماه به گمرکات اجرایی ابلاغ شد.

در این رابطه یادآور می‌شود براساس بند ۸ مندرجات ذیل یادداشت فصل دهم قانون مقررات صادرات و واردات، ترخیص برنج در فصل برداشت ممنوع و زمان این ممنوعیت از اول مردادماه هر سال تا پایان آبان‌ماه همان سال تعیین شده است.

اما با توجه به وضعیت بازار داخل و افزایش قیمت‌ها، از مدتی قبل مذاکرات برای لغو ممنوعیت واردات در سال جاری در جریان بود و واردکنندگان خواستار ادامه روند واردات بودند. 

در سال گذشته نیز با توجه به وضعیت واردات برنج  و  هشدارهایی که در مورد افزایش قیمت وجود داشت ، رایزنی بسیاری در مورد لغو ممنوعیت انجام ولی با آن موافقت نشده بود.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    1

    برنج ایرانی کیلویی ۱۳۰ هزار تومان
    موفق باشید عزیزان!! خخخخخ

    نظرات شما -
    • Admin
      0

      با سلام، وقتی هزینه ابزارآلات کشاورزی، کارگر، کود و سموم دفع، و کارکرد و مخارج و زحمات طاقت فرسای کشاورز در شرایط آب و هوایی سخت و سایر گرانی های افسار گسیخته و ... در اين کشور را در نظر بگیرید قیمت ۲۰۰ هزار تومان هم برای قیمت برنج ناچیز است‌، مصرف کننده عزیز مقصر در این شرایط کشاورز نیست، کشاورز امروز در تأمین حداقل هزینه های معاش خانواده خود در این جامعه درمانده شده است، کشاورزان زحمت‌کش در این کشور تا موقعی که عزرائیل به سراغش نیامده باید در مزارع جان بکنند، و این را به چشم خود دیده ام که خیلی از پیرمردان و پیرزنان غیور تا آخر عمر در مزرعه مانند برده کار می کنند. راه حل این نیست! این یعنی خفه کردن اندک روزنه امید و راه تنفس کشاورز زحمت کش!

  • ناشناس
    1

    زود نیست ؟ بگذارید 200 تومان ناقابل شود بعد ...

  • ناشناس
    0

    ما اینقدر شکست عشقی از تخمرغ خوردبم که نتونستیم بگیریمش تو دیگه برنج جان باما این کارو نکن به سیم
    اخریه میزنیم میریم بالا برج میلاد از اونجا به زیبایی تهران
    نگاه می کنیم خخخخخ

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها