هشدار تنش گرمایی و گرد و خاک به گلخانه‌داران و دامداران

ضرورت قرار دادن آب خنک در واحدهای طیور و دام

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به گرمای هوا، وزش باد و خیزش گرد و خاک گلخانه داران و دامداران هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

ضرورت قرار دادن آب خنک در واحدهای طیور و دام

خانم غلامی گفت: با پیش بینی نوسانات دمایی و وزش باد به گلخانه داران توصیه می شود که نسبت به کنترل دریچه های سقفی و مقاوم سازی تاسیسات گلخانه و سالن های پرورش اقدام کنند‌.

به گفته او، با توجه به وقوع گرما در مرحله رشد محصول درختان مرکبات، باغداران نسبت به استفاده از کنه کش ها و اقدام نظم دور آبیاری را در دستور کار قرار دهند.

غلامی می گوید: زنبورداران به سبب وزش باد و گرد و خاک، کلونی های زنبور عسل را در مکان های مناسب قرار دهند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به رگبار و بارش دامداران از چرای دام در ارتفاعات و مسیل ها به سبب وقوع سیل و خطرات برق گرفتگی اقدام کنند. همچنین دامداران و مرغداران جهت جلوگیری از استرس گرمایی آب خنک در دسترس طیور و دام های شیری قرار دهند.

بنابر پیش بینی رئیس مرکز خشکسالی، سال آبی با کم بارشی ۳۰ درصد به پایان می رسد.

بنابر نقشه های هواشناسی طی روزهای آینده تداوم بادهای ۱۲۰ روزه همراه با گرد و خاک در شرق کشور بویژه زابل خواهیم داشت که در این مدت در برخی نقاط استان های واقع در غرب، جنوب غرب، جنوب و مرکز کشور پدیده گرد و خاک انتظار‌می رود.

طی روزهای شنبه تا دوشنبه در برخی نقاط هرمزگان، جنوب کرمان وجنوب سیستان و بلوچستان افزایش ابر، رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها