قیمت جهانی نفت امروز/ برنت ۱۰۴ دلار و ۵۴ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۱ سنت معادل ۰.۱۱ درصد کاهش به ۱۰۴ دلار و ۵۴ سنت رسید.

قیمت جهانی نفت امروز/ برنت ۱۰۴ دلار و ۵۴ سنت شد

 قیمت نفت در اولین ساعات معاملات در روز جمعه کاهش یافت که دلیل آن را می‌توان سردرگمی سرمایه‌گذاران به‌خاطر نگرانی درمورد کمبود عرضه نفت در بازار و همچنین ترس از رکود اقتصادی دانست که ممکن است تقاضای نفت را پایین بیاورد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 11 سنت معادل 0.11 درصد کاهش به 104 دلار و 54 سنت رسید. هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 34 سنت معادل 0.33 درصد کاهش 102 دلار و 39 سنت معامله می‌شود.

هر دوی این شاخص‌های نفتی دومین کاهش هفتگی خود را تجربه می‌کنند. قیمت نفت آمریکا 8 درصد و نفت برنت 9 درصد در روز سه‌شنبه سقوط کردند. اما کنار گذاشتن ترس از تورم و تمرکز دوباره سرمایه‌گذاران بر کمبود عرضه در بازار، مانع کاهش قیمت بیشتر در بازارهای کالا شد.

البته تحلیلگران عقیده دارند بی‌ثباتی‌های اقتصادی همچنان باعث رکود خواهد شد و قیمت کالاها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بانک‌های مرکزی سراسر دنیا در حال افزایش نرخ بهره جهت مقابله با تورم هستند. این اقدام ترس از تورم و کاهش تقاضای نفت به‌خاطر بالا رفتن هزینه وام‌گیری را افزایش می‌دهد.

گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور 8.2 میلیون بشکه در هفته منتهی به اول ژوئیه افزایش‌یافته که نتیجه کاهش فعالیت پالایشگاهی در آمریکاست.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها