سقوط از آنچه فکر می‌کنید به ما نزدیک‌تر است/ شش نقص فنی هواپیما در طی دو هفته!

روز گذشته برای ششمین بار طی دو هفته گذشته یک پرواز هوایی با نقص فنی مواجه شد.اتفاقاتی که می‌توان آنها را ناشی از یک نقصان هولناک در صنعت هوایی کشور تحلیل کرد.

سقوط از آنچه فکر می‌کنید به ما نزدیک‌تر است/ شش نقص فنی هواپیما در طی دو هفته!

رضا پرستار خرمی- پرواز مشهد به مسقط پس از سه ساعت سرگردانی در آسمان مشهد و تخلیه باک بنزین فرود آمد. شاید ابتدا از از این خبر شوکه شده باشید و شاید هم تصور کنید این یک اتفاق غیرمعمول محسوب می‌شود اما باید گفت این ششمین بار طی دو هفته اخیر است که در هواپیماهای مسافربری گزارش نقصان گزارش می‌شود.

13 خرداد هم پروازی از یک شرکت هواپیمایی دیگر از فرودگاه مشهد به مقصد اصفهان، پس از حدود ۱۵ ساعت تاخیر، با حادثه و نقص فنی مواجه و نهایتا این پرواز باطل شد.

مدیر روابط عمومی فرودگاه مشهد در توضیح این حادثه که منجر به 8 مصدوم هم شد، گفت: در هنگامی که هواپیما در پارکینگ فرودگاه در حال خزش برای تیک اف بود دچار نقص فنی و سانحه شد و با ترمز ناگهانی عده ای از مسافران مصدوم شدند که اغلب آنها جزو مهمانداران بودند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه اگر هواپیما نقص فنی داشت چرا اجازه پرواز به آن صادر شده است؟، گفت: همواره قبل از انجام شدن هر پرواز، نماینده سازمان هواپیمایی در فرودگاه حضور دارند و پس از چک شدن هواپیما از نظر فنی با تایید این نماینده پرواز انجام می شود اما به نظر می رسد نقص فنی پس از انجام این پرواز رخ داده است.

سازمان هواپیمایی کشوری هم در واکنش به حوادث اخیر اعلام کرد: در فصل گرم سال برخی پارامتر‌های فنی سامانه‌های هواپیما محدودتر می‌شود و در این میان هوای گرم نیز تا اندازه‌ای باعث افزایش اشکالات جزئی می‌شود. به‌عنوان مثال ممکن است دمای موتور یک هواپیما از اندازه مشخصی بیشتر شود و خلبان در اقدامی پیشگیرانه، برای کاهش توان موتور و بازگشت به مبدا اقدام کند.

فیروزی‌پور عضو کمیسیون عمران اما تحریم را عامل این نواقص اعلام کرد و گفت: بسیاری از هواپیما‌ها هم به‌دلیل نداشتن قطعه و موتور زمین‌گیر شده‌اند و همان‌هایی هم که مشغول فعالیت‌ هستند، بعد از مدتی دچار نقص فنی می‌شوند که به قطعه نیاز دارند.

این نماینده مجلس همچنین ادامه داد: این شرایط معلول آن است که ما در کشور خیلی به صنعت هوایی توجه نکرده‌ایم. این مهم باعث شده است مشکلات نقص فنی و تاخیر‌ها به وجود بیاید. او می‌گوید: قطعا تحریم در این شرایط نقش دارد، اما بخشی از آن به داخل برمی‌گردد، زیرا شبکه حمل‌ونقل هوایی جزو اولویت دولت‌ها نبوده است.

برآیند برآوردها نشان می‌‎دهد ناوگان هواپیمایی کشور دچار فرسودگی عمیقی شده و اگر برای این مشکل راه حلی فوری اندیشیده نشود بعید نیست در آینده حوادث ناگواری در این حوزه رخ دهد.

اگر از هواپیما زیاد استفاده می کنید و کنجکاوید دلیل این اتفاقات را بدانید این ویدیو را ببینید.

حجم ویدیو: 11.34M | مدت زمان ویدیو: 00:03:50 | دانلود ویدیو
منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ایمان
    5

    حاجی با ولیچر هم مسافرت صفا داره

  • ناشناس
    3

    سلام فرمانده به جای موشک و بمب نیاز به هواپیمای ایمن داریم

  • ناشناس
    0

    اتفاقا اخوندها عاشق کشته سازی و خوراک
    تبلیغی هستن برای سرگرم کردن مردم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها