دنیای در حال تغییر مدیریت منابع انسانی

ما در میانه چهارمین انقلاب صنعتی هستیم که اپلیکیشن های مدرن، شیوه زندگی و کار ما را متحول کرده اند.

دنیای در حال تغییر مدیریت منابع انسانی

 مدیریت منابع انسانی نیز از این قائده مستثنی نبوده و با بهره‌مندی از فناوری‌هایی همچون رایانش ابری و هوش مصنوعی، تغییرات چشمگیری داشته است. در این مطلب قصد داریم تا به تغییرات در حوزه مدیریت منابع انسانی بپردازیم.

 

سیستم مدیریت منابع انسانی چیست؟

سیستم مدیریت منابع انسانی به نرم افزاری اطلاق می شود که به یک کسب و کار کمک می کند تا تیمی کارآمد از کارکنان متعهد را اداره نماید. با یک سیستم مدیریت منابع انسانی خوب مدیران می توانند شیفت های کاری را در چند دقیقه ایجاد، ساعات کار دقیق کارکنان را برای حقوق و دستمزد کامل ثبت کنند، و ابزارهایی را که برای مدیریت زندگی کاری خود به آن نیاز دارند در اختیار کارکنان قرار دهند.

مدیریت منابع انسانی یعنی چه؟

توجه کنید که مدیریت منابع انسانی یا HRM به ‌عنوان یک بخش مجزا در یک سازمان شناخته می‌شود که کلیه جنبه‌ های مربوط به کارمندان یک سازمان را برعهده دارد. این سیستم باید به برنامه‌ریزی منابع انسانی بپردازد، تحلیل کسب ‌و کار را انجام دهد، برنامه‌ریزی ‌های شغلی را به‌ طور کامل دسته‌بندی کند، کیفیت کار کردن را برای کارمندان بالاتر ببرد، به نظم و انضباط کارمندان کمک کند و موارد دیگر را نیز کنترل نماید.

 

راهکار مدیریت منابع انسانی برای مدیریت کارمندان چیست؟

سیستم های حضور و غیاب می توانند نقش مهمی در مدیریت کارمندان داشته باشند. از سوی دیگر بسیاری از مدیران تمایل دارند تا از نرم افزار های حضور و غیاب به نحو احسنت بهره ببرند.

کارمندان یک اداره یا سازمان در طی روز های متوالی به سر کار می روند و پس از اتمام تایم کاری به منزل باز می گردند. اما گاهی اوقات مشکلاتی مانند بیماری، ترافیک یا مشکلات روزمره باعث می شود که آن ها یا اصلا به محل کار خود مراجعه نکنند یا با تاخیر در محل کار حضور پیدا کنند. اما چه راهکاری برای مقابله با این معضل و مشکلات آن ها وجود دارد؟!

مهم ترین راه حل ممکن که در حال حاضر نیز استفاده می شود، استفاده از سیستم حضور و غیاب است که تردد لحظه ای کارمندان را ثبت می کند و امکان اشتباه و خطا در این زمینه را تا حد قابل توجهی کاهش می دهد. اگرچه فلسفه استفاده از سیستم حضور و غیاب در سازمان های مختلف یکسان است، اما آنچه آن ها را از یکدیگر متمایز می سازد، نحوه اجرای حضور و غیاب است که در ادامه به طور مفصل به آن می پردازیم و مشخصات یک نرم افزار حضور و غیاب مناسب را نیز ذکر خواهیم کرد.

حسابداری

سیستم حضور و غیاب چیست؟

سیستم حضور و غیاب راهکاری است که برای ثبت و ضبط زمان تردد کارمندان یک موسسه استفاده می شود. در واقع این یک سیستم است که شما می توانید به کمک آن حضور و غیاب کارمندان خود را مستند کنید و به کمک آن به ارزشیابی نهایی عملکرد کارمندان خود بپردازید.

مدیریت حضور و غیاب به شیوه های مختلفی انجام می شود که هریک از مزایا و معایب مختص به خود را نیز دارد. به عنوان مثال، برخی از شیوه ثبت بر روی برگه حضور و غیاب، برخی از طریق ثبت در دفاتر مخصوص، برخی به کمک ثبت کارت شناسایی کارکنان و برخی نیز از نرم افزار های آنلاین حضور و غیاب استفاده می کنند.

ملاک های تشخیص یک نرم افزار حضور و غیاب خوب چیست؟

بسیاری از مدیران هنگام انتخاب نرم افزار حضور و غیاب با تعدد ابزار ها مواجه می شوند که تصمیم گیری را برای آن ها دشوار می کند. یک نرم افزار حضور و غیاب خوب به راحتی می تواند تمام کارمندان سازمان را پوشش داده و برای تمامی سازمان ها اعم از کوچک ، متوسط و بزرگ برنامه های تدوین شده مناسبی ترتیب ببیند. هم چنین نیاز به ابزار و تکنولوژی پیچیده زیادی ندارد و تهیه آن هزینه زیادی را به سازمان تحمیل نمی کند. نرم افزار خوب عملکرد ساده ای دارد و کارمندان به سرعت استفاده از آن را می آموزند و بدون دغدغه از آن استفاده می نمایند.

خدمات فنی پشتیبانی نیز در این انتخاب بسیار مهم است و یک نرم افزار حضور و غیاب خوب پاسخ گوی نیازها، سوالات و درخواست های احتمالی سازمان های مشتری خود است. یک سیستم حضور و غیاب خوب امنیت بالایی دارد و همراه بودن آن از طریق قابلیت نصب بر روی تلفن همراه به مدیران این امکان را می دهد که در هر زمان و مکانی که تمایل داشته باشند به عملکرد کارمندان خود نظارت کنند.

1

 

یک راه حل متفاوت برای حضور و غیاب پرسنل

با نرم افزار حضور و غیاب آنلاین فینتو بدون نیاز به هیچ گونه دستگاه و سخت افزاری میتوانید به راحتی تردد و حضور و غیاب پرسنل خود را کنترل نمایید. با استفاده از این سیستم برای شرکت یا کسب و کار خود از وضعیت حضور و غیاب کارکنان در لحظه و هر کجا مطلع شوید و به کسب و کار خود نظم ببخشید.

استفاده از نرم افزار حضور و غیاب فینتو در زمان دورکاری

ممکن است کارمندان شما در شرایطی خاص نتوانند برای مدتی در محل کار حاضر شوند. این مشکل را با نرم افزار حضور و غیاب فینتو می توانید به راحتی حل کنید.

امکان ثبت تردد با کامپیوتر و لپ تاپ در محل کار

در بعضی از شرکت ها هر یک از پرسنل دارای یک کامپیوتر شخصی است. در این شرایط شما می توانید از سیستم به این صورت استفاده کنید که، هر کارمند تردد خود را با کامپیوتر خود ثبت کند و دیگر نیاز به استفاده از gps یا wifi نیست. از دیگر مزایای این روش می توان به سهولت ثبت تردد و همچنین امکان محاسبه کارکرد مفید کارمندان اشاره کرد.

امکان اتصال نرم افزار حضور و غیاب به حقوق و دستمزد فینتو

فینتو به تازگی ویژگی جدیدی را برای نرم افزار خود اضافه کرده است که کاربران می‌توانند به کمک آن سیستم حقوق و دستمزد و نرم افزار حضور و غیاب فینتو را به هم متصل کرده و از آن استفاده کنند.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • مدرس دانشگاه
    0

    لطفا اگر نمیدانید لااقل بپرسید و به سیستم منابع انسانی و متخصصان آن توهین نکنید. سیستم حضور و غیاب سیستم مدیریت منابع انسانی نیست بلکه یکی از ابزارهای تقریبا کم اهمیت تر سیستم مدیریت منابع انسانی در سازمان هاست. امروزه جامعه پذیریی کارکنان و اجتماعی سازی آنها و تبدیل سازمان به یک سازمان یادگیرنده با کمک سیستم مدیریت دانش و اشتراک گذاری دانش در میان سرمایه های اجتماعی و تربیت نیروهای کارآمد و خلاق و البته نوآور از جمله اهداف اصلی سیستم مدیریت منابع انسانی است. لطفا درست و با معنی و مفهوم بنویسیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها