تویوتا همچنان در مسیر خودروهای هیبریدی/ مشتری باید حق انتخاب داشته باشد

شرکت تویوتا معتقد است با وجود هدف نهایی کربن‌زدایی، مدل‌های هیبریدی هم باید در دسته خودروهای برقی و با توجه به حق انتخاب مشتری در نظر گرفته شوند.

تویوتا همچنان در مسیر خودروهای هیبریدی/ مشتری باید حق انتخاب داشته باشد

 تویوتا موتور، برخلاف بسیاری از شرکت‌های بزرگ خودروسازی از خودروهای برقی باتری‌دار استقبال کمتری کرده است.

این شرکت در زمینه تولید خودروهای برقی اعلام کرد که باید گزینه‌های متنوعی را برای سازگاری با محیط‌ها و مشتریان مختلف در نظر گرفت.

در مجمع عمومی سالانه شرکت، مدیران بزرگ‌ترین خودروسازی جهان به مباحثی از جمله استراتژی برقی‌شدن خودروها تا جانشینی مدیرعامل و کمبود مداوم تراشه پرداختند.

تویوتا که زمانی به خاطره مدل‌های هیبریدی پریوس خود در بیش از دو دهه محبوب دوستداران محیط زیست بود، به دلیل عدم کنار گذاشتن تدریجی خودروهای بنزینی و لابی کردن‌ها درخصوص تعدیل سیاست‌های مقابله با تغییرات آب و هوایی، مورد انتقاد برخی سرمایه‌گذاران قرار گرفته است.

ماساهیکو مائدا، مدیر ارشد فناوری تویوتا در این نشست، در پاسخ به سؤالات صندوق بازنشستگی دانمارکی AkademikerPension که پیش‌تر از تویوتا خواستار توقف لابی‌گری برای جلوگیری از تضعیف تولید خودروهای برقی باتری‌دار (BEV) شده بود، گفت: «هدف خنثی شدن از کربن است.»

با این حال، مائدا گفت: «مشتریان باید انتخاب کنند تا خودروهای الکتریکی که شامل مدل خودروهای هیبریدی هم می‌شوند، محبوب شوند. او گفت که باید گزینه‌های مختلفی در دسترس باشد و خودروساز نباید آنها را محدود کند.»

دلیل تویوتا برای تعلل حرکت سریع‌تر به سمت خودروهای برقی باتری‌دار این است که مدل‌های هیبریدی همچنان در بازار جایگاه خود را دارد و بدین جهت زیرساخت‌ها آمادگی لازم را برای تغییر و حرکت سریع به سمت خودروهای برقی باتری‌دار (BEV) را ندارد.
تویوتا در اصل درصدد بررسی و به کارگیری قابلیت سوخت‌های سبز برای خودروها با موتور احتراق داخلی (موتور درون‌سوز  ICE)، از جمله هیدروژن است.

با این وجود، تویوتا در سال گذشته متعهد شده بود تا سال ۲۰۳۰، ۸ تریلیون ین (۶۰ میلیارد دلار) برای برقی‌کردن خودروهای خود سرمایه‌گذاری کند.

نیمی از این مبلغ  برای توسعه خودروهای  کامل برقی اختصاص داده شده بود. با این حال، انتظار می رود فروش سالانه چنین خودروهایی تا پایان دهه به تنها ۳.۵ میلیون دستگاه یعنی چیزی حدود یک سوم فروش فعلی برسد.

گفتنی است که همین ماه گذشته، تویوتا اولین خودور برقی باتری‌دار (BEV) خود با تولید انبوه در داخل کشور، البته فقط برای اجاره را عرضه کرد. همچنان مدل‌های هیبریدی بنزینی-الکتریکی در ژاپن بسیار محبوب‌تر از خودروهای برقی باتری‌دار (BEV) هستند.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    نظر شرکت سایپا هم همینه !! ایران خودرو و سایپا هم میخوان دور تا دور مملکت دیوار کشیده و ساینا و اردی را به قیمت پورش و تسلا به ملت بفروشند و آخر سال هم زیان انباشته خیالی را از بودجه عمومی و مجلس انقلابی دریافت نمایند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها