جزئیات نحوه پرداخت خسارات مشتریان بانک ملی اعلام شد

بانک ملی ایران ضمن تشریح چگونگی جبران خسارات مالباختگان سرقت از صندوق های امانات شعبه دانشگاه اعلام کرد: این پرداخت در روز ۲۱ خردادماه و در حضور بازپرس خواهد بود.

جزئیات نحوه پرداخت خسارات مشتریان بانک ملی اعلام شد

در پی سرقت بیش از ۱۶۰ صندوق امانات در شعبه دانشگاه بانک ملی، طی روزهای اخیر، مشتریان مالباخته این بانک مقابل شعبه تجمع کرده و خواستار رسیدگی به وضعیت اموال‌شان شده اند.

بانک ملی قبلاً اعلام کرده بود که خسارات مشتریان را پرداخت می کند و برهمین اساس نیز امروز طی اطلاعیه‌ای چگونگی پرداخت خسارت مشتریان شعبه دانشگاه را تشریح کرد.

این درحالی است که طبق قوانین تعهد پرداخت خسارات به مالباختگان صندوق های اجاره‌ای متوجه بانک ها نمی باشد، ولی بانک ملی، این خبر خوش را به مشتریان‌ مالباخته خود داده که پرداخت خسارات را براساس خوداظهاری انجام خواهد داد.

در ادامه نحوه پرداخت خسارات مشتریان بانک ملی شعبه دانشگاه را می خوانید؛

-میزان ۵۰ درصد از اموال صندوق بر اساس خوداظهاری صورت گرفته در حضور بازپرس پرونده برای دارندگان صندوق همراه با مسدودی حساب پرداخت می شود.

-این پرداخت در روز ۲۱ خردادماه و در حضور بازپرس خواهد بود.

-پرداخت ۵۰ درصد باقی مانده خسارت با نظر مقام قضایی صورت می گیرد.

-مبالغ مسدودی بدون اذن مقام قضایی برای طرفین قابل برداشت نخواهد بود.

-ملاک حسابرسی خسارات در روز تسویه نهایی قرارداد است.

-قیمت محاسبه ارزی مالباختگان طبق قیمت بازار ارز آزاد خواهد بود.

-نحوه محاسبه طلا و جواهرات بدین صورت است که فرد پس از خوداظهاری با دعوت بانک و مسئولان ذیر ربط طی یک نشست حضور می یابد تا قیمت اموال مسروقه احراز و کارشناسی شوند.

-مالباختگان به میزان مبالغ دریافتی، حقوق خود را نسبت به اموال مسروقه به بانک ملی ایران صلح کرده و بانک قائم مقام آنها خواهد بود.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • دنیزلی
    0

    اسرار بگم بگم ،شاید،در اونجاها رشد کرده،و برای چیدن و برداشت محصول !!!!کهشاعر میفرماید،. ای سلیم اب ز سرچشمه ببند، که چو پر شد نتوان بستن جوی.......

    نظرات شما -
    • ایران ازاد
      0

      اگه پولی پرداخت بشه به خاطر دلسوزی واسه مردم نیست،بخاطر اعتراضاتي است که ممکنه ازوسط تهران شروع بشه،خبر فوری اگه صداقت داری منتشرکن

  • احمد
    0

    طرف چطور میتونه ثابت کند چقدر مال داشته بعضی ها هم اسناد داشتن انها را چکار میکنید

  • ناشناس
    0

    سواستفاده ها شروع شد. باید‌بندی اضافه شود بعد از پیدا شدن احتمالی اموال مسروقه در صورت عدم صحت خوداظهاری بانک به میزان خسارت پرداختی حق رجوع به مالباختگان را خواهد داشت.

    نظرات شما -
    • 0

      خیالت راحت با مشغله های پلیس ما هرگز دزدها شناسایی و پیدا نخواهند شد

  • ناشناس
    0

    وقتی پرونده دزدی ها و کلاهبرداری های کوچک را براحتی مختومه اعلام میکنید ، نتیجه اش پرداخت چنین خسارات بزرگ میشود

  • ناشناس
    0

    این دزدی خیلی واضحه گه توسط خود کارمندان این شعبه بانک انجام شده

  • arad
    0

    چه جرف بی ربطی بانک ملی امنتداری میکنه و بابتش سالیانه پول میگیره موظف به پاسگویی است یعنی چی مسئولیتی بابت صندوق نداره کجای دنیا و در کدام بانکداری بانک مسئولیتی نداره پس بااین حساب در کشور ما بانک نوعی طویله است خجالت بکشید و این حرفها را با منت به مردم نزنید بی عرضه ها کشور وظیفتون هست که کل خسارت صندوقها را بدید بی عرضه ها مردم به بانک اعتماد میکنه که اموال و نقدینگی را به بانک میسپاره فکر کنم فردا هم از خواب بیدار میشیم میگن بانکها فرار کردن چقققققققققققققققققدر وقاهت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها