مخاطبان خبر فوری گزارش می دهند؛

مشکلات مستاجران در خصوص اجاره بها؛ از عدم نظارت بر میزان اجاره‌ها تا قراردادهای زیرزمینی

افزایش اجاره بها هر روز بیشتر خود را نمایان می کند. در خصوص وضعیت اجاره بها برخی مخاطبان ما که مستاجر هستند، از تجربه های خود به خبر فوری گفتند.

مشکلات مستاجران در خصوص اجاره بها؛ از عدم نظارت بر میزان اجاره‌ها تا قراردادهای زیرزمینی

محسن از بوشهر می گوید: هیچ نظارتی بر اجاره‌های خانه‌ نیست و هر سال مبلغ اجاره را بالا می‌برند.

علی از مشهد نیز نگران تامین هزینه مسکن خود است و می گوید: صاحب خانه اجاره را دو برابر کرده است این در حالی است که هیچ افزایش حقوقی نداشتم و نمی‌دانم باید کجا پیگیر باشم.

حسین از گلستان اما دیگر رسما مستاجر نیست، چون صاحبخانه قرارداد رسمی نمی بندد. حسین به خبر فوری گفت: مالک خانه با قاطعیت اعلام کرد که به صورت رسمی قرارداد جدید ثبت نشود تا مالیات ندهد.

السا از زنجان دیگر توان پرداخت ندارد و می گوید: صاحب‌خانه امسال آنقدر صاحب‌خانه اجاره را زیاد کرده که دیگر در توانمان نیست پرداخت کنیم. وام هم ضامن کارمند می‌خواهد که نداریم.

الهام از تهران تصمیمات دولت را ناکارآمد می داند و می گوید: اجاره خانه ما در مجدیه تهران ۴۲۵میلیون رهن کامل بود که صاحب خانه اعلام کرده باید ۵۵۰میلیون تومان برای امسال رهن پرداخت کنیم؛ دولت برای خودش قانون تصویب می‌کند.

میترا از اسلامشهر نگران مادرش است: مادر ۷۰ساله من، مادر شهید است و از جفت پاها فلج است و با این اجاره‌ها به شدت سختی می‌کشد؛ دولت به فکر مردم باشد.

منصور از اصفهان شرایطش را اینگونه توضیح می دهد: من دو سال خانه اجاره کرده بودم با ۲۵میلیون رهن و ماهی ۷۰۰هزارتومان اجاره؛ امسال خانه گرفتم با ۱۰میلیون رهن و ۳میلیون اجاره تازه این کف قیمت است.

مشکلات اجاره بها در خصوص اجاره بها از زبان مستاجران را در اینجا بشنوید.

همچنین مرجانه از ساری از عملکرد دولت در این زمینه راضی نیست و می گوید: دولت تا امروز چه اقدامی برای مستاجران انجام داده است؟ باید راهکاری داده شود که اجاره‌ها نرمال شود.

محمد از تهران در شوک است و می گوید: مالک خانه به یکباره اجاره و رهن خانه را ۳ برابر کرد!

ژیلا از شهریار از دولت می پرسد: دولت بر اساس چه مبنایی ۲۵ درصد افزایش اجاره را تصویب کرده است، برا اساس منطقه یا نرخ سال گذشته؟

محمد از قم اما می خواهد شرایط زندگی اش را عوض کند: به فکر این افتادم که در روستا زندگی کنم.

️امیر از اسلامشهر انگشت اتهام را به سمت مشاوران املاک می گیرد و می گوید: بنگاه‌‌داران باید سازماندهی شوند تا جلوی افزایش بی‌رویه اجاره خانه را بگیرند.

️مجید از بندرعباس مساله اصلی را نبود نظارت می داند: هیچ نظارتی در خصوص افزایش اجاره‌بها نیست.

️رسول از کرمانشاه نگران عواقب این شرایط است: افزایش اجاره‌بها باعث نارضایتی و صدمه به اقشار آسیب‌پذیر مستاجران می‌شود.

صدای مخاطبان خبر فوری را بشنوید.

حجم ویدیو: 10.75M | مدت زمان ویدیو: 00:03:10 | دانلود ویدیو
منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • فقط 25 درصد !!!
    1

    با این قانون سقف 25 درصدید فقط و فقط برای مستاجرها دارین مشکل درست میکنین . سال دیگه همشون توی خیابون هستن . طرف میخاد خونه اش رو بده پسرش . ازدواج هم نمیکنه . میخاد بده برادرش . به کسی ربط نداره / پول تعمیرات خونه 7 برابر شده اما اجراره فقط 25 درصد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها