توضیحات وزیر رفاه درباره افزایش حقوق‌ها

افزایش حقوق بازنشستگان؛ افزایش ۱۰ درصدی +۶۵۰ هزار تومان تا سقف ۱۰ میلیون

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره زمان پرداخت معوقات دو ماه فروردین و اردیبهشت نیز گفت: خرداد ماه احکام جدید صادر می‌شود و در تیر معوقه فروردین و در مرداد ماه معوقه اردیبهشت پرداخت خواهد شد.

افزایش حقوق بازنشستگان؛ افزایش ۱۰ درصدی +۶۵۰ هزار تومان تا سقف ۱۰ میلیون

حجت عبدالملکی با حضور در بخش خبری ساعت ۱۴ سیما جزئیاتی از افزایش حقوق بازنشستگان را اعلام و اظهار کرد: خوشبختانه مصوبه دولت درباره افزایش حقوق و مستمری صادر شد و یک علت تاخیر این بود که دولت درگیر طرح مردمی سازی یارانه‌ها بود و دستورجلسات بسیاری داشت. معیار و مبنای اصلی دولت، خدمات رسانی به مردم و افزایش رفاه توده مردم با رویکرد عدالت است و در ادامه افزایش بی‌سابقه حقوق کارگران و مردمی‌سازی یارانه‌ها، مصوبه افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی هم صادر شد.

عبدالملکی ادامه داد:‌ درباره حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی دو ماده ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی را داریم که می‌گوید مستمری باید هر سال به تصویب هیئت وزیران برسد، با این قید که از حداقل مصوبه کارگران نباید کمتر باشد. با مصوبه‌ دولت، این اتفاق خوب افتاد و برای کسانی که حداقلی بگیر هستند ۵۷.۴ درصد افزایش داریم به نحوی که دریافتی‌شان از پنج میلیون و ۵۸۰ هزار تومان کمتر نخواهد بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: بر این اساس مستمری بگیری نخواهیم داشت که حقوقش از رقم اعلام شده کمتر باشد.

عبدالملکی با بیان اینکه برای حقوق سایر سطوح درآمدی، قرار شد همه صندوق ها یک هماهنگی داشته باشند گفت: بر این اساس برای آن دسته از بازنشستگان تامین اجتماعی که بیش از حداقل حقوق دریافت می‌کنند، ۱۰ درصد افزایش خواهیم داشت که البته اگر حقوقشان تا سقف ۱۰ میلیون تومان باشد یک مبلغ ثابت ۶۵۰ هزار تومان نیز دریافت خواهند کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه یک معیار "عدالت" داریم که توجه ویژه به نرخ تورم و حفظ قدرت خرید دارد، گفت: امسال کسانی که حقوقشان کمتر است افزایش بیشتری در حقوق خواهند داشت. به عنوان مثال اگر شخصی در سال ۱۴۰۰، سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان حقوق دریافت می‌کرده، امسال حقوقش به شش میلیون تومان خواهد رسید و دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان افزایش خواهد داشت. یا مثلا شخصی که سال گذشته ۹ میلیون تومان دریافتی داشته به حقوقش یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان افزوده خواهد شد. همچنین کسی که ۲۰ میلیون تومان دریافتی داشته دو میلیون تومان یعنی همان ۱۰ درصد به حقوقش افزوده خواهد شد.  

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از خرداد ماه اعمال و پرداخت خواهد شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اعلام این خبر که افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از خرداد ماه اعمال و پرداخت خواهد شد، درباره زمان پرداخت معوقات دوماه فروردین و اردیبهشت ماه نیز گفت: خرداد ماه احکام جدید صادر می‌شود و در تیر، معوقه فروردین و در مرداد، معوقه اردیبهشت را پرداخت خواهیم کرد.

عبدالملکی در ادامه به مقایسه روند افزایش حقوق ها در سنوات گذشته پرداخت و گفت: در سال های گذشته رعایت عدالت در حقوق ها رخ نمی‌داده است به عنوان مثال حقوق فردی که ۲۰ میلیون تومان بوده دریافتی اش با افزایش سنواتی به ۲۵ میلیون تومان می رسیده، اما حقوق فردی که سه میلیون تومان دریافتی داشته کمتر از یک میلیون و ۵۰۰هزار تومان افزایش پیدا می‌کرده است.

وی درباره افزایش مبلغ ثابت ۶۵۰ هزار تومان توضیحات بیشتری ارائه کرد و گفت: آنهایی که حداقل بگیر هستند که مشخص شد و ۵۷.۴ درصد افزایش می یابد و حق عائله مندی و غیره هم به آن افزوده می‌شود. اما برای کسانی که از حداقل بالاتر هستند عدد ۱۰ درصد افزایش را داریم، اما چون بازنشستگان تامین اجتماعی میزان دریافتی‌شان از صندوق‌های دیگر کمتر است دولت تصویب کرد علاوه بر آن ۱۰ درصد، یک مبلغ ثابت ۶۵۰ هزار تومان نیز درنظر گرفته شود که مختص کسانی است که زیر ۱۰ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند. مثلا کسی که حقوقش با افزایش ۱۰ درصدی به ۹ میلیون و ۸۵۰ هزارتومان رسیده، ۱۵۰ هزار تومان دیگر افزوده می‌شود تا به ۱۰ میلیون تومان برسد.

وزیر رفاه درباره سایر آیتم های حقوقی و پرداخت‌های جانبی نیز گفت: حداقل حقوق همان پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد بود، اما درباره سایر پرداخت‌های جانبی، هیئت امنای تامین اجتماعی ممکن است تصمیمات دیگری بگیرد که بر اساس مصوبه مذکور دولت، بودجه بندی تامین اجتماعی باید مجدد بازنگری و بررسی و در این باره در جلسات مربوط تصمیم گیری شود.

عبدالملکی در بخش دوم سخنانش درباره حقوق کارگران نیز گفت: یکی از تصمیمات خوبی که گرفته شد افزایش حقوق کارگران بود که در شورای عالی کار به تصویب رسید. دولت در ادوار گذشته نظرات خودش را در جلسات شورای‌عالی تحمیل می‌کرد، اما امسال اجازه دادیم نمایندگان کارگری و کارفرمایی خودشان تصمیم بگیرند که تصمیم خوبی هم بود و در ۲۴ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

وی ادامه داد: شرایط سخت اقتصادی را قبول داریم، اما اغلب کارفرمایان مصوبه را اجرا کردند و از معدود کارفرمایان باقی‌مانده می‌خواهیم که مصوبه را اجرا کنند. ما می‌دانیم که شرایط اقتصادی کشور و رفاهیات مردم مطلوب نیست، اما این مصوبه منجر به اتفاقاتی از جمله افزایش سطح درآمدی کارگران شد که خودش افزایش تقاضا در بازار تولید و همچنین افزایش بهره‌وری کارگران را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: بر اساس آمار تامین اجتماعی، در اردیبهشت ماه اغلب کارفرمایان افزایش حقوق را اعمال کرده‌اند. میزان تعدیل نیروی کار در دوماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد کمتر شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پیش‌بینی‌ام این است امسال سال پررونقی برای مردم و برای حوزه اقتصاد باشد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 24
  • ناشناس
    0

    امیدوارم هیات مدیره تامین اجتماعی در پرداخت مزایای جانبی جبران عقب ماندگی نسبت به سایر صندوقها که بودجه شان ازدولت تامین میشود و همچنین بدهی بیست وپنج درصدی همسانسازی برای همه سطوح از سال گذشته و همچنین همسانسازی سال جاری را اعمال نمایند.

    نظرات شما -
    • قاشق جنگال صد دست
      2

      ایکاش مسئولین بازنشستگی کشوری هم فهم داشتند و بازنشستگانش را با اینهمه کش و قوس و سر حرف انداختن زیر ده میلیون تومان نگه نمیداشت چه بسا خیلی از آنها رتبه بالا داشتند ولی با افزایش ده درصدی امسال حقوقشان حدود ۹ میلیون تومان درجا میزند

  • نیری
    1

    لعنت بر همه اتون اینه عدالت اینه عدالت بیمه ای اینجوری فاصله طبقاتیو کم میکنید زورتون فقط به قشر متوسط جامعه میرسه پس پرداخت حق بیمه بیشتر در زمان اشتغال به در این میخوره که جیب تامین اجتماعی در بشه حالا شما عوضیها شدید رابین هود ما بازنشسته های سایر سطوح شدیم داروغه ما که کاری از دستمون بر نمیاد ضمن اینکه خودتون واعمالتونوبخدا واگذار می‌کنیم سه سال دیگه همین موقع ها هنگام انتخابات از خجالتتون در میام

  • رضا
    2

    شما با این کار در اصل به همه بازنشستگان حدود یک میلیون حقوق اضافه کردید سر همه را کلا گذاشتید در صورتیکه با تورم هزینه همه خانواده ها بالای ۵ میلیون افزایش داشته است ۵۷ درصد حداقل بگیر زیر یک ونیم میلیون هم نمیشود شما دروغگو ترین دولت هستید مطمین باشزد چوبش را میخورید شک نکنید

  • ناشناس
    2

    دولت توجه داشته باشد از نظر شرعی حق دخالت در حق الناس را ندارد و ضمن اینکه میدانیم سوئ نیتی ندارد ولی جایگاه شرعی و قانونی خود را بشناسد و بدهی خود را به تامین اجتماعی که همان حق الناس است بپردازد بخصوص معوقه حقوقها را زودتر به تامین اجتماعی بپردازد و برای همسانسازی معوقه و جاری پیش بینی لازم بعمل اورد اگر چه بسیار بد عمل کردید اما مکرتان از دولتهای قبل کمتر بود این پشتوانه عظیم را تز دست ندهید که سنگی روی سنگ بند نخواهد شد.

  • نیری
    2

    از اولم گفتم دست تامین اجتماعی ودولت تویه کاسه است فقطزمین بازیو عوض کردن از اونور چون ۳۸درصد بعلاوه ۵۱۵۰۰۰تومن برای بازنشسته هارو بایستی هزینه میکردن و پول میدادن ۱۰درصد کردن ولی برای شاغلین که ازشون حق بیمه کسر میشه ودرامد زایی داره را مخالفتی ندارشتن وهمون ۳۸درصد بعلاوه ۵۱۵۰۰۰تومن را موافقت کردن تازه بن وحق مسکن وحق اولادشونم اضافه شد.وای خدا نسبت به هم رده های خودم چقدر عقب افتادم لعنت به شما درغگوهای کثیف که با خاک مساویمون کردید من با یک میلیون و پانصد تومان افزایش میتونم به کدامین مشکلم برسم

  • حسن
    1

    شما بااین کار حقالناس کردید وبه زبان ساده دارید حرامخواری را تایید میکنید اشکال ندارداضافه پرداخت بیمه سایر سطوح را با نرخ تورم چندین ساله بعداز بازنشستگی محاسبه کنید وپس بدهید وگرنه شما از جیب بازنشستگان دزدی کردید واز نظر شرح باید دستتان قطع شود من یکی بعنوان یک مسلمان اقای وزیر ورییس تامین اجتماعی اینکار را خواهم کرد خواهید دید به محمد قسم میخورم

  • ایرانی
    0

    چرا??! در مورد دلیل افزایش بسیار ناچیز ده درصدی حقوق کارمندان در مقابل افزایش 30 الی 600 درصدی اقلام مصرفی و خدماتی خبری نمی‌زارن کارمندان معیشت ندارند.داریم له میشیم جالبه حتی به اندازه کارگران که ۵۷ درصد افزایش حقوق گرفتن افزایش نداشتیم فقط ۱۰درصد!

  • نیری
    0

    اگه هدفتون برقرای عدالت بود پس چرا این عدالت را واسه شاغلین انجام ندادید وعینا مصوبه شواریعالی کا اعمال گردیدو۳۸درصد بعلاوه ۵۱۵۰۰۰هزارتومن بعلاوه مسکن وحق اولاو وافزایش بن کارگری براشون لحاظ شد جوابش ساده هست چون واسه ما بازنشسته ها بایست پول میداند ولی از شاغلین حق بیمه میگیرن

  • ناشناس
    2

    جناب وزیر خیلی باسوادی!!!!
    خیلی عدالت مداری!!!!
    اونی که حد اقل میگرفته به گفته شما ۲/۳۰۰به حقوقش اضافه شده!!!!!!!
    اونی که‌۵۰۰تومن بالاتر از حد اقل میگرفته!
    نهایتا ۱/۱۰۰ به حقوقش اضافه شده!!!!
    اینه فهم و سواد و شعور شما

  • 0

    در طول سال یک بار به حقوق‌ها در حدود ۱۰-۲۰ درصد اضافه می‌شود اما برخی شرکت‌های تولیدی لبنیاتی در طول سال چند بار اقدام به افزایش قیمت می‌کنند و به کسی هم پاسخگو نیستند و دستگاه‌های نظارتی هم توجهی ندارند چرا؟!

  • بازنشسته
    1

    جناب میدونی که بازنشسته چطور دارد زندگی میکنه با بدبختی صورت رو سرخ نگه می‌دارند با این شندر غاز مسخره شون نکنید خدا از سرتان نگذرد

  • بازنشسته
    1

    وزیر بی عقل فکر نکرده کسی که حد اقل نیست و5800هزار حقوق میگیره و بیمه بیشتری داده حالا باید از حد اقل کم بگیره قطعا شکایت میکنیم مصوبه غیر قانونی است

  • بازنشسته تامین اجتماعی
    0

    وزیر کار خجالت. خجالت وزیر بی لیاقت خجالت خجالت وزیر دروغگو خجالت خجالت وزیر تازه به دوران رسیده استعفا استعفا وزیر بی سواد استعفا استعفا وزیر بی مسولیت دروغگو استعفا استعفا

  • یکی از مردم
    0

    مرد حسابی عدالت رو اشتباه یاد گرفتی یا داری اشتباه یاد میدی! عدالت این نیست که حقوقها از هم فاصله بگیرند یا به هم نزدیک بشن عدالت اینه که حقوقها از خط فقر به سمت بالا فاصله بگیرند حداقل دستمزد نه تنها خط فقر هم نیست که حتی از سبد معیشتی که خودتون اعلام کردید و 4 میلیون با خط فقر فاصله داره هم خیلی کمتره! من کارگر هستم نه بیسواد و نفهم! من با کارشناسی چرا بابد حقوقم 2/5 میلیون از سبد معیشت و 6میلیون از خط فقر پایین باشه؟ فقط لطف به همه کنید حرف از عدالت نزنید!

  • ناشناس
    0

    هییت دولت انروز تعطیل بود کی مصوب کرده

  • صبا
    0

    دزدی از بازنشستگان تامین اجتماعی مونده بود که اون هم به لطف دولت یکدست اعمال شد. از چند سر میخواید بدزدید ؟ بیمه واریزی کارگران تامین اجتماعی رو میخواید چکار کنید؟ پاداش و ترفیع هاتون رو زمین مونده بود دنبال منبعی قوی بودید

  • ناشناس
    0

    این دولت با این رویه فقط زبان زور را میفهمه وگرنه اگر اعتراضی انجام نشه همین حقوقم قطع میکنه

  • ازاد
    0

    کدام عدالت ایا عدالت دولت رییسی افزایش ده درصدی حقوق است که تورم هزار درصدی اززمان ریاست ایشان در کشور بوجود امده بعد افزایش حقوق بازنشستگان وکارمندان ده درصد ایا این عدالت دولت رییسی است که یک عده ازاقایان حقوق نجومی بگیرند بعد افراد دیگر ده درصد افزایش حقوق کجای کار این را درکشور عدالت نام می گذارند این ظلمها وخوردن حق دیگران پایدار نخواهد وگریبان اقایان را خواهد گرفت

  • علی حد اقل بگیر
    0

    اونایی که حد اقل بگیر نیستند چقدر منت اضافه پرداخت بیمه می زارین مگه چقدر میشه ماهی ۱۰۰ تومن یا نهایت ۳۰۰ تومن دادین .خجالت بکشین بزارین عدالت اجتماعی رعایت بشه.در ضمن حداقل بگیر هاهم مثل شما گار کردند وهمیشه کمترین حقوق ومزایا را گر فتند .یعنی شمایی که ۱۰ میلیون یا بالاتر می گیری چرخ زندگیت نمی چرخه ولی کسی که الان ۳۷۰۰ می تونه زندگی کنه!؟

  • خیالی
    0

    جناب وزیراعلام نمودند که عدالت برقرارشده وکسانی که حقوق کمتری داشته اند شاهدافزایش بیشتری خواهندبودوازآن طرف بازنشسته ای که مبلغ بیشتری دریافت میکرده رقم کمتری به حقوقش افزوده شده حال سوال اینجاست که چگونه به چنین جدولی رسیده اید که به قول خودتان عدالت رعایت گردیده آیا پرداخت حق بیمه افرادهم دراین مصوبه دیده شده بیمه شده ای که 30سال پرداختی داشته با مستمری بگیری که 10سال حق بیمه پرداخت نموده به اندازه هم حقوق خواهندگرفت لازم است که مسولین وزارت رفاه وسازمان تامین اجتماعی قبل ازپرداخت حقوق فکری کند

  • محمد
    0

    میشه از کلمه عدالت صحبت نکنید

  • ناشناس
    0

    لعنت بر جمیع امواتت

  • علیرضا
    0

    باید برای ااصلاح ین مصوبه خلاف قانون شکایت شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها