۱۰ خودروی وارداتی احتمالی

بررسی قیمت‌های جهانی خودروها در بازه کمتر از ۲۰ هزار دلار، گویای آن است که خودروهای متنوعی حتی توسط شرکت‌ها و برندهای صاحب‌نام جهانی در این محدوده قیمتی وجود دارد.

۱۰ خودروی وارداتی احتمالی

بررسی قیمتی خودروها در بازه قیمتی کمتر از ۲۰ هزار دلار (بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان) نشان می‌دهد برندهای مطرحی همچون نیسان، کیا، هیوندایی، رنو، ام. جی، میتسوبیشی و سوزوکی خودروهای مناسبی برای عرضه دارند که ورود آنها به کشور می‌تواند بخشی از التهابات آشفته‌بازار فعلی را التیام بخشد. بررسی قیمت‌های جهانی خودروها در بازه کمتر از ۲۰ هزار دلار، گویای آن است که خودروهای متنوعی حتی توسط شرکت‌ها و برندهای صاحب‌نام جهانی در این محدوده قیمتی وجود دارد.

هرچند مسوولان بر جلوگیری از ورود خودروهای لوکس و گران‌قیمت و در مقابل، واردات خودروهای اقتصادی نظر دارند، اما هنوز اطلاع دقیق از قیمت خودروهایی که اجازه ورود خواهند یافت در دسترس نیست. با این حال پیش‌بینی می‌شود عمده خودروها در بازه قیمتی هشت تا ۲۰ هزار دلار (بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان) وارد شوند که در کلاس اکونومی و اقتصادی و خودروهای با قیمت متوسط و ارزان دسته‌بندی می‌شوند. در این زمینه برندهای مطرحی همچون نیسان، کیا، هیوندایی، سوزوکی، رنو، ام. جی و میتسوبیشی خودروهای اتوماتیک، با حجم موتور و مصرف سوخت پایین در اختیار دارند. بررسی چند سایت خودرویی در امارات به ‌عنوان کشوری که در سال‌های گذشته به عنوان یکی از مبادی اصلی ورود خودرو به کشورمان مطرح بود، خودروها و قیمت‌های جالب توجهی را ارائه می‌دهد.

۱- سوزوکی دزایر (Dzire) مدل ۲۰۲۲ اتوماتیک با موتور ۲/ ۱لیتری و مصرف سوخت ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش. این خودرو با قیمت ۳۶ هزار و ۹۰۰ درهمی عرضه شده که با احتساب هر درهم هشت هزار و ۴۰۰ تومان، حدود ۳۱۰ میلیون تومان قیمت خواهد داشت.

۲- میتسوبیشی اتریج (Attrage) مدل ۲۰۲۲ اتوماتیک با حجم موتور ۲/ ۱لیتری. این خودرو با قیمت ۳۶ هزار و ۹۰۰ درهمی عرضه شده که با احتساب هر درهم هشت هزار و ۴۰۰ تومان، حدود ۳۱۰ میلیون تومان قیمت خواهد داشت.

۳- میتسوبیشی میراژ (Mirage) اتوماتیک با پیشرانه ۲/ ۱لیتری و مصرف سوخت ۸/ ۴ لیتر بنزین در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش. این خودرو نیز با قیمت ۳۶ هزار و ۹۰۰ درهمی عرضه شده که با احتساب هر درهم هشت هزار و ۴۰۰ تومان، حدود ۳۱۰ میلیون تومان قیمت خواهد داشت.

۴- رنو سیمبل(Symbol)  ۲۰۲۲ اتوماتیک با پیشرانه ۶/ ۱لیتری. این محصول ۳۷ هزار و ۳۰۰ درهم قیمت دارد که معادل ۳۱۳ میلیون تومان است.

۵- کیا پگاس (Pegas) مدل ۲۰۲۲ اتوماتیک با حجم موتور ۴/ ۱لیتری و مصرف سوخت ۱/ ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش. این خودرو ۴۵ هزار درهم قیمت‌گذاری شده که معادل ۳۷۸میلیون تومان است.

۶- هیوندایی گرند (Grand) مدل ۲۰۲۲ اتوماتیک با حجم موتور ۲/ ۱لیتری. این خودرو ۳۹ هزار و ۹۹۹ درهم ارزش‌گذاری شده که معادل ۳۳۶ میلیون تومان است.

۷- کیا پیکانتو (Picanto) مدل ۲۰۲۲ اتوماتیک با پیشرانه ۲/ ۱لیتری. این خودرو در بازار امارات ۴۳ هزار درهم قیمت دارد که معادل ۳۶۱ میلیون تومان است.

۸- ام. جی. ۵ مدل ۲۰۲۲ اتوماتیک با حجم موتور ۵/ ۱لیتری و گیربکس CVT. این خودرو با قیمت ۵۷ هزار و ۶۴۵ درهمی در بازار امارات، معادل ۴۸۴ میلیون تومان ارزش دارد.

۹- نیسان سانی (Sunny) مدل ۲۰۲۲ اتوماتیک با پیشرانه ۶/ ۱لیتری و مجهز به گیربکس CVT. این خودرو در بازار امارات ۵۷هزار و ۹۰۰ در هم ارزش‌گذاری شده که به معنای ۴۸۶میلیون تومان است.

۱۰- رنو داستر (Duster) مدل ۲۰۲۲ اتوماتیک با حجم موتور ۲لیتری. این خودرو در بازار امارات ۵۶ هزار و ۹۰۰ درهم ارزش دارد که برابر با ۴۷۸ میلیون تومان است.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 17
  • ناشناس
    0

    اگر حقوق گمرکی و عوارض دولتی واردات خودروهای خارجی اقتصادی حذف گردد واردات خودروهای مذکور به کشور و تخصیص آن به متقاضیان خرید خودرو خارجی که از دولت یارانه دریافت می کنند (یعنی طبقه اجتماعی متوسط به پائین جامعه) ارزش خواهد داشت. دولت باید مراقبت کند واردات خودروهای خارجی اقتصادی هیچگاه به دست دلالان و افراد ثروتمند جامعه نیفتد تا با احتکار بعداً آنرا با نرخ بالاتری مورد داد و ستد قرار دهند! اگر هدف دولت از واردات خودروهای خارجی این باشد که از دریافت حقوق گمرکی و عوارض دولتی ۵۵ درصدی تا ۹۰ درصدی برای خود کسب درآمد کند این طرح برای افراد متوسط به پائین جامعه جز ضرر فایده ای نخواهد داشت!

  • ناشناس
    5

    اگر دزدان جیب مردم یک جوری ملتو دور نزنند و دولت کمک کند و ورودی خدرو قیمت خون باباشون از مردم درخواست ندن مردم ایران هم مثل مردم افغانستان ماشین شاسی دار در حد و شان خودشان سوار شوند شب روز دزدان مشغول نقشه کشیدن هستند برای چپاول مردم انتظار داریم از رهبری و از افای ریسی هیتی تشکیل دهند و دست مافیا از خدرو کوتا کنند فقط مردام قدرت می توانند جلو دزدان نفوضی در حکومت را بگیرند دل مردم خون کردین از دست این ایران خدرو خواشمندیم همه با هم دعا کنید روزی ببینیم مروم تیران خدرو خوب سوار باشند کاری کمید که کارمند معلم بتوانند از خدرو خوب استفاده کنند فقط برای مدیران اقازادها نباشد برای احاد جامه باشد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      10

      یک کلمه از کلماتی که نوشته ای املاء و نگارش درستی نداشت! بلد نیستی بنویسی مجبورت نکرده اند که حرفهای قلمبه و سلمبه بزنی!

  • ناشناس
    0

    جمهوری اسلامی تنها با یک برگ مجوز واردات از خودرو ساز اصلی بیشتر پول به جیب مبارک میزنه البته از جیب ملت همیشه در صحنه و ولایت مدار ---- مثلا خودروی که تا امارات میاد سیصد میلیون از امارات تا گمرک ایران چهار صد میلیون به قیمتش اضاف میشه و بعد وارد انبار احتکار میشه چهارصد میلیون دیگه و بعد واردات ممنوع میشه چهارصد میلیون دیگه اضاف میشه و با قیمت یک میلیارد و هفتصد میلیون میاد بازار فروش ----- ممنون که شما هستید که خدمت کنید وگرنه شاه خائن .........

  • محمدرضا ملکی
    1

    رفتارهای مافیا صنعت خودرو ایران دهه‌های متمادی است که مردم ایران را به خاک سیاه نشانده با کشتن صدها هزار تن و معلول کردن میلیون ها نفر و هدر دادن سرمایه های مادی و جانی مردم در طول این سالها مردم را در حسرت یک وسیله نقلیه ایمن و با کیفیت نگه داشته اند، مردم بی پناه ایران پول‌های هنگفتی را صرف خرید خودروهایی می‌کنند که نه امنیت خاطر برای آنها ایجاد می‌کند و نه امنیت جانی دارند و اصلا ارزش صنعتی ندارند و ارابه های مرگ به تمام معنا هستند .

    این در حالی است که ایرانیان با نصف قیمتی که برای گاری های مرگ ایرانی می‌پردازند می‌توانند برندهای مانند بنز، بی‌ام‌و، فولکس واگن و رنو و تویوتا و هیوندای و ... سوار شوند. خودروهایی که هم از نظر ظاهری و زیبایی، هم از نظر امنیت و هم از نظر کیفیت، قابل مقایسه با ارابه های مرگ داخلی نیستند.

    نکته دردآور ماجرا این است که این ظلم وحشتناک در حق یک ملت با ظاهر تولید داخلی و با نام حمایت از کار و اشتغال ملی انجام می‌شود. یعنی قطعات آشغال درجه چندم (زباله های) از رده خارج چینی را وارد کشور کرده و سر هم‌بندی می‌کنند، بعد عنوان تولید داخلی روی آن می‌گذارند و حداقل به سه برابر قیمت به مردم می چپونند و هم سرمایه های مادی مردم را بالا میکشند و هم جانشان را میگیرند و محیط زیست بشدت آلوده و ایران را پر زباله های مرگ کرده اند و امنیت جانی و روانی مردم را نابود کرده اند و هزینه های بی شماری را بر گرده مردم و کشور تحمیل کرده اند .
    واردات هم قصه پر غصه ای دارد چهل دزد بغداد با وضع هزار و یک تعرفه سهم خواهی نامشروع تا هرچه بیشتر مردم را چپاول می کنند عین لاشخورها به جون مردم بی پناه افتاده اند . قانون واردات در تمام کشوهای جهان با ۴ درصد تعرفه ورودی بعلاوه حداکثر ۵ درصد سود بازرگانی است اما شما ملاحظه کنید قوانین استعماری و غارتگرانه انحصاری کشور را هر ننه قمری سهم خود را می خواهد با وضع تعرفه و عوارض غیر قانونی و نامشروع یه خودرو بی کیفیت و آشغال چینی حداقل سه برابر قیمت بازار جهانی و یه خودرو ایمن و با کیفیت جهانی حداقل با ۶ برابر قیمت بازار جهانی بدست مردم میرسد آنهم با لاتاری بازی و قرعه کشی. درحالی که درآمد سرانه مردم ایران حداکثر یک دهم درآمد مردم جهان متمدن است و در این میان آنچه مغفول مانده حقوق حقه مردم است . نکته قابل تامل اینکه هیچ صدای اعتراضی مثمر ثمر از هیچ یک از نهادهای به اصطلاح مردمی و نظارتی بلند نمیشود تا از حقوق اولیه و بحق مردم دفاع کنند آهای سازمانهای نظارتی و بازرسی، آهای سازمان استاندارد،آهای سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده، آهای نمایندگان مجلس مردمی ، آهای نمایندگان مجلس خفتگان،آهای مجمع تشخیص منفعت مافیا،آهای آقای میرسلیم حامی منفعت مافیا خودرو، آهای دولت حامی محرومین که باید مدافع قانون اساسی و حقوق ملت باشی، آهای علما و مجتهدین و فضلا حوزه ها که صدای درس اخلاق و عدالت تان گوش فلک را کر کرده کجای کارید چرا همه لال شده اید و از برای دفاع از حقوق بحق عامه ملت دم بر نمی آرید نکنه دستتان با مافیا خون آشام در یک کاسه هست؟اف بر شما دنیای مردم را بخاطر منافع نامشروعتان تباه کردید

  • محمد
    0

    همیشه فکر می کنم ایرانی نیستیم مگه میشه یه کسی به هم کیش خودش اینهمه ظلم روا داره. خودرو چینی رو به چندبرابر بفروشه. انگار ما به این سرزمین تعلق نداریم و هر کی هر چقدر میخواد بهمون ظلم می‌کنه و هیشکی هم فریادرسمون نیست. کاش یکی بود افسوس و هزار افسوس

    نظرات شما -
    • از شیراز
      1

      شاید خدا و بهشت و جهنمی وجود نداره که اینا از هیچ چیزی نمی ترسند‌.
      دقت کردی که همیشه و در طول تاریخ، ترس و جهنم و عذاب فقط برای مردم عادی بوده؟

    • در جواب از شیراز
      1

      منم بشدت باهات موافقم همشهری

    • ناشناس
      1

      حق با کاربر از شیراز هست

  • فرزاد
    1

    ببخودی وارد نکنیدکلاسشون بالاست ما جنبه نداریم همش
    باید بریم؟ شهرک غرب دور دور یا بریم توی طرح ترافیک و
    طرح زوج فرد بعد نگید چرا ترافیک زیاد شده نکنید ؟ راستی
    قیمتشو دوبل سوبله حساب نکنید خیر نمی بینید خود دانید
    خخخخخخخخخخخخخخخخ

  • ناشناس
    0

    خودروی ۳۰۰ ملیون تومنی ارزونه؟؟؟!!!! چرا دست دوم صد میلیونی وارد نمیشه ؟
    آقا آزادش کنید خودمون برای خودمون میارین .

  • 0

    واردات محدود ۹۰ هزار دستگاه تا پایان سال به مفت نمی ارزه . فقط انبار دلال ها پر میشه . حداقل باید ۱ ملیون دستگاه امسال وارد بشه تا قیمت ها بشکنه.

  • علی
    0

    این مرحله ی آخری میباشد که دولت حسن نیتشو به مردم نشون بده با پول کوییک یا تیبا که بنجل ترین ماشینای بازارن میشه بهترین ماشین خارجی برند سوزوکی یا هیوندای یا خیلی برندهای معروف را خریداری کرد حال اگر دولت خود دست در ایین اوضاع نداره گمرکی ماشینای خارجی رو حذف کنه و اجازه بده ماشین خارجی وارد ایران بشه بعد انتخاب با مردم باشه بخدا در ایرانخودرو و سایپا رو اگر ببندند دولت منفعت میکنه و پول این مردم را اینجوری به نابودی نمیکشونه همین دو شرکت که با کمی تحقیق رد پای خیلی از آقایون دولت مردان را میشه پیدا کرد چقد از پول بیت المال را نابود کردند بجز این داستانها این خودروها چقد به بنزین این مملکت ضرر رسوندند چقد باعث آلودگی شدند اگر دولت واقعا میخواد در صنعت خودرو اثبات کنه که به فکر مملکت و مردم هست تنها راهش اینه والا اگر اینکار نکنه تمامی حرفهایی که در ایران و خارج از ایران میگن حقیقت داره و روز به روز مردم به این حکومت بیشتر نا امید میشن

  • ناشناس
    1

    آره با همین قیمتها هم به مردم میدند لابد .

  • بازنشسته
    0

    دولت خدمتگزار محرومان باید همچون زمان طاغوت اجازه واردات خودرو چند سال کارکرده راصادر وتعرفه گمرگی انرابیاورد پایین ولی متاسفانه این دولت ودولت های قبلی درخدمت کارخانه خودرو سازان هستند چون سهام دار عمده آن دولت هست

  • آریا
    0

    باور کردنش سخته ،از اینکه آقایان دولتی‌ها میخواهند برای مردم خودرو وارد کنه.این کار را فقط برای اونایی انجام میدم که خودرو میارن و به دو سه برابر قیمت به مردم میفروشند..مافیا تا فیهاخالدون این مملکت رسوخ کرده،بدون اجازه مافیا،دولتمردان حق آب خوردن را هم ندارند..اگر واقعا برای مردم می‌خواهند کاری انجام دهند،خودروهای کارکرده شش هفت مدل پایین تر را با حذف حقوق گمرکی بدست مردم برسانند...نمی بینیم که دلشان برای مردم ‌‌‌‌‌‌‌‌سوخته باشه..این طرح مافیای خودرو است..........

    نظرات شما -
    • به آریا
      0

      تو چقدر دیگه ساده ای.
      بنده خدا، مافیا یا دلال وجود نداره.
      اینا همش سیاسته که امثال شما زود باورها تقصیر رو نندازید گردن دولت و . . .

      در هر حال اینقدر ساده نباش.
      بحث دلال و مافیا همش برای فریب عوامه.
      تورم هم ربط آنچنانی به تحریم نداشته و نداره و دقیقا یک سیاستِ برنامه ریزی شده و بسیار دقیق از طرف خود حکومته که درکش برای امثال شما شاید سخت باشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها