بدهکارترین کشورهای ۲۰۲۲ کدامند؟

بدهی جهانی تا بیش‌‌ از ۳۰۵تریلیون دلار بالا رفته و آمریکا و چین با ۵/ ۱ و ۵/ ۲تریلیون دلار بیشترین افزایش بدهی را در سه‌‌ماه اول سال جاری میلادی داشته‌‌اند.

به‌‌گزارش راشاتودی، موسسه مالی بین‌‌المللی (IIF) گزارش داد دو اقتصاد بزرگ دنیا بزرگ‌ترین وام‌‌گیرندگان در سه‌‌ماه اول سال جاری میلادی بوده‌‌اند و بدهی جهانی تا بیش‌‌از ۳۰۵تریلیون دلار بالا رفته است. اطلاعات این موسسه نشان می‌‌دهد بدهی چین ۵/ ۲تریلیون دلار طی فصل زمستان بالا رفته و آمریکا ۵/ ۱تریلیون دلار به بدهی خود افزوده است. IIF گزارش داد کل بدهی در منطقه یورو برای سومین فصل متوالی کاهش‌‌یافته است.

طبق تحقیقات این موسسه، بسیاری از کشورهای توسعه‌‌یافته و درحال‌‌توسعه وارد چرخه کمبود مالی شده و سطح بالایی از بدهی دلاری را دارند. بدهی شرکتی در خارج از بانک‌‌ها و وام‌‌گیری دولت‌ها بزرگ‌ترین منبع افزایش بدهی دنیا بوده است. بدهی جهانی غیر از بخش مالی به بیش‌‌از ۲۳۶تریلیون دلار رسیده‌‌ که۴۰تریلیون دلار بالاتر از آغاز همه‌‌گیری کرونا در دو سال گذشته است. بدهی دولتی افزایش آهسته‌‌تری در همین دوره داشته است.

در گزارش موسسه مالی بین‌‌المللی آمده است: «در شرایطی که نیازهای مالی دولت‌ها هنوز هم بالاتر از سطح قبل‌‌از بحران کروناست، قیمت‌‌های بالا و بی‌‌ثبات کالاها هم برخی از کشورها را مجبور به افزایش مخارج عمومی می‌‌کند و این شرایط برای بازارهای نوظهوری که فضای مالی کمتری دارند، سخت‌‌تر است.»

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها