بازنشستگانی که مشمول یارانه نشدند، چه کنند؟

برخی بازنشستگان به خاطر حقوق فرزند خود، دهک دهمی محسوب شدند؛ این افراد برای اینکه یارانه بگیرند باید چه کنند؟ سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها به این پرسش پاسخ می‌دهد.

بازنشستگانی که مشمول یارانه نشدند، چه کنند؟

همزمان با واریز یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰هزار تومانی، سوالات بسیار زیادی برای افراد مطرح شده است؛ بسیاری به دلایل مختلف مشمول دریافت یارانه نشده‌اند؛ در این گزارش به گفت و گو با سیده طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها پرداخته‌ایم.

حسینی گفت: کلیه افرادی که یارانه نگرفتند، اعم از مجرد و متاهل می‌توانند برای دریافت یارانه ثبت نام کنند؛ متاهلین، اعضای خانوار خود را در زیرمجموعه قید می‌کنند و برای آن‌ها نیز می‌توانند درخواست یارانه دهند. مجردها به تنهایی ثبت نام و درخواست دریافت یارانه خواهند داد.

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها ادامه داد: عده‌ای دیگر یارانه‌شان حذف شده است؛ این افراد فعلا باید به سامانه حمایت وزارت تعاون مراجعه و درخواست اعتراض خود را ثبت کنند؛ اقدامات آتی را نیز اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

سیده طیبه حسینی افزود: افرادی که یارانه نمی‌گرفتند نیز باید به سامانه  my.gov.irمراجعه کنند؛ این سامانه برای افرادی است که به هر علتی یارانه نمی‌گرفتند.

برخی بازنشسته‌ها نیز به دلیل فرزندان خود مشمول یارانه نشده‌اند؛ وی درباره این بازنشستگان به اقتصاد آنلاین گفت: این افراد می‌توانند به سامانه اعتراضات مراجعه کرده و اعتراض خود را ثبت کنند. بهترین راهی که این افراد دارند و باید انجام دهند، همین است؛ در اینجا بررسی خواهد شد و نتیجه به آن‌ها اعلام خواهد شد.

سخنگوی سازمان هدفمندی در مورد اعلام نتایج اعتراضات خاطر نشان کرد: اعلام نتایج مربوط به وزارت رفاه است؛ افرادی که مشمول شوند، یارانه برایشان واریز خواهد شد؛ اما باقی افراد می‌توانند به همان سامانه مراجعه کنند و علت را ببینند.

حسینی در پاسخ به این سوال که یارانه اتباع چه می‌شود، توضیح داد: فعلا به افرادی که دارای کدملی باشند یارانه خواهیم داد و هنوز دراین باره چیزی مشخص نشده است.

وی در پایان تاکید کرد: کلیه افرادی که یارانه نگرفتند و جامانده از دریافت یارانه بودند به سامانه my.gov.ir مراجعه و ثبت نام کنند. اگر هم قبل مراجعه به سامانه می‌خواهند وضعیت دریافت یارانه را سوال کنند، می‌توانند کد دستوری ستاره۴ ستاره ۴۳۸۵۷ ستاره کدملی مربع را بگیرند؛ در اینجا متوجه می‌شوند که یارانه بگیر هستند یا نه.

منبع: اقتصاد آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 16
  • علی
    0

    شما باید به همه بازنشستگان این یارانه را پرداخت کنید آنهم بدون استثنا شما خودتان خوب می دانید که این یک دلگرمی و دلخوشی برای آنها منسوب می شود و همیشه دعای خیر را برای شما دارد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      محسوب

    • 0

      این حق توست
      مگه میخان صدقه بدهند که دعاگو باشیم !!

    • حسین
      0

      باید به همه باز نشستگان پرداخت شود ودهک بندی بر مبنای دریافتی باز نشستگی انجام شود نه ملک و ماشین یک پیر مرد بالای شصت سال دیگر نمی تواند کار کند از بد حکمرانی که بازنشته نگهبانی میرود خجالت بکشید بس جناب وزیر اگر بابای تو مثل ما بود چنین نمیکردی÷

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    بعد دوماه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را دولت منصوب و بی سواد تصویب و اجرا کنه یارانه پیشکش و بخوره تو سر نظام و دولت......

  • ناشناس
    0

    کاری که من میکنم شب وروز اموات وناموسشونا مستفیض می کنم .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      خدا خیرت بده

  • عدالت حلبی
    0

    بازنشسته باشی ، پایین شهر مستاجر باشی ولی با یک تاجر دروس نشین در یک دهک قرا داشته باشی !!!!!!

  • ناشناس
    0

    حقوق بازنشستگان ومستمربگیران هرسال باید اضافه شود سازمان تامین اجتماعی مستقل میباشد ربطی به دولت ومجلس ندارد

  • علی
    0

    من 8 میلیون 800 حقوقم است زدند 12 میلیون 800 چکار کنم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      عوضش کلاس داره

    • ناشناس
      1

      دیگران اگر توانستند کاری بکنند شما هم انجام بده!!!!
      یارانه در این دولت نماد و مظهر ظلم و تبعیض و بی عدالتی و بی کفابتی و بی سوادی است که هیچ مبنای درستی ندارد و رضایت هیچکس را جلب نکرده چه آنانیکه می گیرند و چه نمی گیرند!!

    • ناشناس
      0

      ناشناس دوم ببخش من بر اثر اشتباه نمره منفی زدم.با نظر شما موافقم و بزرگوار و سرور همه هستی.از طرف مش جمعه

  • مش جمعه
    0

    یک قسمتی برای نوشتن دلیل اعتراض نیست.منم بازنشسته هستم و فرزندم مجرد و حقوق بگیر هست.و در ۶ ماه اول ۴۰۰ یک ماشین بنامش درآمد و با قرض از برادران دیگر ماشین را خریداری کرده است.حالا گردش ریالی پسرم باعث قطع یارانه ام شده است. خاک عالم بسر وزیر تعاون و همه.

  • ناشناس
    0

    عجب روزگاریه از این گدا زاده خواهش وتمکا برای یاران اون وقت تمام بودجه میره به سمت بعضیچیزها مثل کمو به یمن وسوریه ولبنان انشالله که از حلقوم کاشان در میاد لعنت خدا برتمامیشان

  • ناشناس
    0

    اخه بيسوادها در امد ميبيند خرج نميبيند يه نفر بازنشسته كه در خونه باز داره هنوز دختر دم بخت داره اونوقت تو دهك دهم جا ميگيره ٣٠ سال هم عمرشو با اندك حقوق برا مردم صرف كرده اسمش هم مذارد عدالت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها