معرفی 10 کوچ برتر ایران

​در این مطلب می‌خواهیم اطلاعاتی در مورد 10 نفر از قدرتمندترین و ثروت‌ساز‌ترین کوچ‌های ایران صحبت کنیم.

معرفی 10 کوچ برتر ایران

خیلی‌ها این روزها بدون رزومه‌ای خود را کوچ معرفی می‌کنند و این باعث شده که انتخاب یک کوچ مطمئن برای افراد جامعه کار سختی باشد؛ اما ما در این مطلب 10 نفر از برترین‌های حرفه کوچینگ به شما معرفی خواهیم کرد.

رتبه اول: مسیح جوادی

بنیانگذار اولین مرکز بیزینس کوچینگ ایران یکی از برترین تحلیلگران حوزه کسب و کار او یک استراتژیست به تمام معناست.

مسیح جوادی فارغ‌التحصیل دوره‌های بین‌المللی کوچینگ، مدیرعامل موسسه بین‌المللی تحلیل کسب و کار، یک بیزینس کوچ حرفه‌ای و بین‌المللی است. او اولین نفر در ایران است که حرفه بیزینس کوچینگ را به صورت حرفه‌ای اجرا کرده است.

دلیل شهرت بسیار زیاد مرکز بیزینس کوچینگ ایران، ارتباطات گسترده این مرکز با کارآفرینان مطرح دیجیتال مارکتینگ و دیگر کارآفرینان در حوزه‌های کسب است.

مسیح جوادی به بیش از 100 شرکت در حوزه کسب و کار از جمله پرشیا خودرو مشاوره داده است. مسیح جوادی در حال حاضر در حال تحلیل 1000 بیزینس مدل است.

رتبه دوم : محمد مهدی ربانی

محمد مهدی ربانی بنیان‌گذار مجله پنجره خلاقیت است. این مجله در حال حاضر با مدیریت آقای ربانی یکی از موفق‌ترین مجلات کارآفرینی ایران محسوب می‌شود. او همچنین مدیر مسئول انتشارات نگاه نوین (مالک برند ثروتمندان خودساخته) است که کتاب‌های منتشر شده توسط این انتشارات جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های ایران به حساب می‌آیند.

این بیزینس کوچ موفق ایرانی ظاهرا از ۱۸ سالگی مشغول ویزیتوری کتاب بود. ایشان هم اکنون رئیس بخش هیئت مدیره شرکت داروسازی دیموند است که یکی از خلاق‌ترین داروسازی‌های ایران است.

رتبه سوم: علیرضا صلاحی

علیرضا صلاحی بنیانگذار اولین مرکز کوچینگ تخصصی مشاورین ملکی ایران به نام IRAN TECHNICAL CONSULTANCY COACHING   یاIRNTCC  است. همچنین بنیان‌گذار مجموعه املاک‌های بزرگ ققنوس و سمت مدیرعاملی هلدینگ ققنوس را دارا است.

علیرضا صلاحی اولین کوچ مشاورین ملکی ایران است و مدرک دکترای افتخاری مدیریت املاک و مستغلات را از دانشگاه آزاد عالی اصفهان در سال 1398 دریافت کرده و در همان سال موفق به دریافت مدرک قرارداد نویسی بین‌المللی به شیوه مدرن، از اتاق بازرگانی ایران و امارات شده و مدرک دانشگاهی مدیریت اقتصاد و حسابداری نیز دارد.

‎از سال 1398 علیرضا صلاحی اقدام به عملی کرد که در صنعت مشاوره املاک بی سابقه بود آموزش مشاوره املاک به صورت کاملا حرفه‌ای و مدرن، یعنی تبدیل به اصطلاح دلال ملکی به یک مشاور متخصص حرفه‌ای و تا به امروز به بیش از 1000 مشاور ملکی آموزش داده است و نزدیک به 200 نفر از دانشجویانش امروز از مالکان املاک‌های بنام تهران هستند.

‎او تدریس مباحث تخصصی مشاوره ملک براساس متد روز دنیا را شروع کرد. علیرضا صلاحی با اختلاف زیادی گرانترین کوچ و مدرس آموزش املاک است و تا به امروز بیشترین درصد ثروت آفرینی را برای دانشجوهای خود در بین مدرسین املاک داشته است.

رتبه چهارم : محمود معظمی

محمود معظمی در کانادا اقامت دارد و دارای مدرک دانشگاهی متعددی است. او دانشجوی کارشناسی در رشته‌ بیولوژی از دانشکده علوم دانشگاه تهران است و کارشناسی‌ارشد بیوفیزیک را با امتیاز +A از مرکز تحقیقات بین‌المللی بیوشیمی و بیوفیزیک (I.B.B) وابسته به دانشکده علوم دانشگاه تهران در سال ۱۳۵۷ دریافت کرده است.

رتبه پنجم: علی شاه حسینی

علی شاه حسینی دکترای تخصصی خود را در رشته مدیریت و برنامه‌ریزی دریافت کرده و دارای مدرک فوق لیسانس رشته روان شناسی بالینی است. علی شاه حسینی بنیانگذار مرکز مدیران پنج ستاره در ایران و کشورهایی از جمله ترکیه، گرجستان و دیگر کشور‌هاست.

علی شاه حسینی ۵ جلد کتاب در حوزه کارآفرینی و کسب و کار نوشته است و ۸ مقاله انگلیسی ایشان هم در مجلات علمی پژوهشی بین‌المللی و بیش از 40 مقاله فارسی هم در مجلات علمی پژوهشی داخلی تا به امروز چاپ شده است.

او بیش از ۸۰۰ سخنرانی در دانشگاه‌ها، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و فرهنگسراهای ایران داشته و در کنفرانس‌های بین‌المللی به سخنرانی پرداخته و مقالاتی ارائه داده است.

رتبه ششم : تیمور میری

تیمور میری بنیانگذار آکادمی کوچینگ فارسی‌ زبانان (FCA) در سال ۹۲ است. تیمور میری اولین فارسی زبانی است که موفق به اخذ MCC  بالاترین سطح مدرک در فدراسیون بین‌المللی کوچینگ ICF شده است. میری نزدیک به دو دهه تجربه در صنایع نفت و گاز و بیشتر از ۳ دهه تجربه رهبری دارد و کوچ حرفه‌ای مورد تایید از موسسه گالوپ که (Gallup)  است.

او همچنین از بنیانگذاران اصلی و کادر رهبری انجمن کوچینگ به زبان فارسی (FCCI) و مدیر مسئول شرکت MTMi با تمرکز به ارتقا سطح مدیریت و کار تیمی در انگلستان است و از سال ۲۰۰۳ کسب و کار شخصی خود را شروع کرده است.

رتبه هفتم: صابر اسکندری

صابر اسکندری کارآفرین و بنیانگذار مرکز بیزینس کوچینگ آلفا (Alfa Business Coaching) یا (ABC) و سایت گوشنو است. او همچنین از اولین بیزینس کوچ در صنعت زیبایی در ایران است.

ظاهرا تمرکز روی یک بخشِ بازار از قواعد اصلی و مهم کاری اوست؛ زیرا در سایت گوشنو هم اشاره کمی به دیگر فعالیت‌های خود کرده است.

او اعتقاد دارد سرمایه‌گذاری روی خود و پیشی گرفتن از تجربه‌ها راز رسیدنِ سریع‌تر به اهداف مالی و کاری است و این را مدام به دیگران نیز پیشنهاد می‌کند. شعار کسب و کاری صابر اسکندری این است (از تجربه‌ها پیشی بگیرید) و بسیار به این شعار اعتقاد دارد.

رتبه هشتم : حسین طاهریان

این بیزینس کوچ موفق ایرانی مدیر عامل یکی از شرکت‌های مطرح تبلیغات و بازاریابی به نام آژانس تبلیغاتی ۱۲۸ در ایران بوده و تاکنون مدیریت فنی و مشاوره بسیاری از پروژه‌های اثربخش تبلیغاتی را بر عهده داشته است. ایشان با بیش از ۳۰۰ شرکت و برند برتر کشور همکاری نموده و بیش از ۴۸۰۰ مدیر و کارآفرین را آموزش و مشاوره داده است.

حسین طاهریان متخصص هک رشد یا خلق رشد کسب و کار، دانش آموخته مدیریت کسب وکار، همچنین مشاور تبلیغاتی و بازاریابی و توسعه برند نیز است.

طاهری از اواسط دهه ۸۰ شروع به برگزاری همایش‌های بزرگ در حوزه کسب و کار با حضور اساتید بین‌المللی در ایران کرد و نقش مهمی در توسعه این قبیل برنامه‌های آموزشی در کل کشور ایفا کرده است.

رتبه نهم: منیر چگینی

منیر چگینی بنیانگذار باشگاه کوچینگ ایران است. خانم چگینی ارتباط نزدیکی با موسسه «بیشتر از یک نفر» به مدیریت استاد محمد پیام بهرام پور دارد و در آنجا نیز به تدریس می پردازد.

باشگاه کوچینگ ایران به مدیریت منیر چگینی قصد دارد با جمع کردن بیزینس‌‌کوچ‌های حرفه‌ای ایرانی و بین‌المللی و اشتراک‌گذاری تجربیات و آموخته‌های آنها، مسیر جدیدی را برای یادگیری و رشد جوانان ایرانی ایجاد کرده و با ارتقای سطح مهارت‌های کوچینگ، فضایی را برای رشد، پیشرفت و تغییر ایجاد کند.

 رتبه دهم: ماهان تیموری

محمد رسول تیموری، ملقب به ماهان تیموری، از اولین مدرس‌های هوش مالی در ایران است. ماهان تیموری تا الان برای بیشتر از 1000 نفر اشتغال ایجاد کرده و در ۴۰۰ سمینار حضور یافته و بیش از 300 ساعت کارگاه آموزشی برگزار کرده است.

ماهان تیموری معتقد است افراد برای ثروتمند شدن باید روی سه چیز کار کنند: ذهنیت، شخصیت و مهارت. به گفته خودش این جمله رمز موفقیت وی در این سال‌ها بوده است. دوره آموزشی ایشان با نام دوره هوش مالی پلاس، تاکنون بیش از ۸۰ هزار دانش آموخته داشته است. که ۲۵ هزار نفر از آنها توانسته اند به نتایج فوق‌العاده‌ای‎ از این دوره دست یابند.

مدرس دوره بیزینس کوچینگ مجموعه آموزشی ماهان تیموری، محمدرضا ترابیان است.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها