وزیر راه: برخورد جدی با متخلفان در صورت افزایش بی‌ضابطه نرخ اجاره مسکن

وزیر راه و شهرسازی گفت: به مستاجران و اجاره دهندگان هشدار می‌دهیم، خارج از حیطه ثبت نرخ اجاره در سامانه‌ها عمل نکنند.

وزیر راه: برخورد جدی با متخلفان در صورت افزایش بی‌ضابطه نرخ اجاره مسکن

رستم قاسمی بعدازظهر امروز در برنامه تلویزیونی ضمن اشاره به تمهیدات دولت برای ساماندهی بازار اجاره مسکن، اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم این روز‌ها بحث افزایش اجاره مسکن است، حداکثر افزایش اجاره‌بها در تهران 25 درصد است، از صاحبان املاک تقاضا داریم که افزایش اجاره مسکن آنها بیش از این رقم نباشد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: این درصد افزایش نرخ اجاره‌بها با کار کارشناسی در ستاد تنظیم بازار تصویب شده است.

وی افزود: در صورت بروز تخلف، طبق مصوبات ستاد تنظیم بازار با متخلفان برخورد می شود.

قاسمی ضمن اخطار به متخلفان تاکید کرد: به مستاجران و اجاره دهندگان هشدار می‌دهیم، خارج از حیطه ثبت نرخ اجاره در سامانه‌ها عمل نکنند.

جلسه ستاد تنظیم بازار امروز به ریاست محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور،تشکیل شد و این ستاد با بررسی بسته سیاستی وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن، سقف افزایش اجاره بها در تهران و شهرستان ها را تعیین کرد.

در این جلسه سقف افزایش اجاره بهای مسکن نسبت به اجاره بهای سال ۱۴۰۰، در تهران حداکثر ۲۵ درصد، کلانشهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت ۲۰ درصد و سایر شهرها ۱۵ درصد به تصویب رسید.

بر اساس این مصوبه، سازمان تعزیرات حکومتی مکلف شد تا با مشاوران املاک متخلف که این سقف افزایش را رعایت نکنند، برخورد نماید.

بر این اساس همچنین وزارت راه و شهرسازی موظف شده به انعکاس و معرفی واحدهای مسکونی خالی از سکنه به سازمان امور مالیاتی جهت اخذ مالیات مطابق قانون اقدام کند.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 21
  • شرم بر شما
    0

    خدا لعنتت کند اگر صاحبخانه ای نخواهد زیاد گران کند شما مجوز 25% را به او میدهید ، افزایش حقوق 10% افزایش اجاره خانه 25% ؟؟؟؟؟؟ از کیسه خلیفه خوب حاتم بخشی میکنید

  • یه جانباز جنگ تحمیلی دلشکسته متاهل مستاجر داغون شده
    19

    لعنت خدا و رسول الله و نفرین فقرا بر صاحب خانه هایی که بیشتر از 5درصد اضافه میکنند چرک و خون بشه تف تف تف تف تف بر ذات صاحب خانه هایی که وجدان ندارند البته صاحب خانه من آدم درستکار ی است الحق

    نظرات شما -
    • ناشناس
      8

      لعنت به خودت یک لایه قبا!

    • 1

      نفهم حقتا جایی دیگه میخورند فشارشو جایی دیگه میذاری ؟

    • 0

      این وزیران حرف زیادی میزنند . افزایش بیش از ۳۰ درصد هم بیشتر است . چرا اجناسی که متعلق به دولت اند در چند روز چندین درصد رشد داشتند و چرا ماشین بی کیفیت ساخت داخل و ارز و تمام تعمیرات خانه و پروانه ساخت و نرخ انشعابات چند برابر شده اند ، آنوقت اجاره اینطوری .
      رشد نرخ اجاره خیلی بیشتر از اینهاست .
      هر غلطی میخواهید بکنید بکنید . شما هم پراید را ۵۰ میلیون کنید ؟ امکان دارد ؟ هرگز .
      بی کفایتی این دولت حد و مرز ندارد و سال آینده با این قوانین کسی خانه نمی سازد و کرایه از دویست درصد هم بالاتر میرود . مستاجرین عزیز بهتر است گول حرفهای این وزیران را نخورید و یک جوری با موجر خود کنار بیائید . آیا تاکنون هر قولی که این دولتیان داده اند اجراء شده که این اجرا شود ؟ خودتان میدانید . اگر بزور هم بخواهید در ملک کسی بمانید ، شرعا حرام و عرفا هم اعصاب تان خراب و پشیمان خواهید شد . گول نخورید .

  • افراسیاب بورا
    1

    افزایش مزد کارگر۵۷درصد+افزایش تورم۲۵۶درصد=افزایش بهای اجاره۳۱۳درصد.
    آقای پریز نفت شما دوشاخه ات را نزن به اجاره مسکن برق میگیرت. با توجه به تورم و گرونی شرمنده مستاجرها هستیم ولی چه کنیم دولت نخس بدبختی به بار آورد. نه صاحب خونه ها راضین نه مستاجرها.

    نظرات شما -
    • كدخدا
      0

      ما پريروز تمديد كرديم اجاره را دو برابر كرد بي انصاف اينا فقط الكي زر ميزنن بكجا ميشه شكايت برد؟

    • كدخدا
      0

      املاك پايتخت بلوار كشاورز ايرانشهر بلوچستان پوست مستاجر را قلفتي ميكنه

  • داریوش اقبالی
    0

    اهواز عوا ندارد مستاجر نوا ندارد خم شده کمر ما چرا چاره نداریم؟ لعنت خداوند بد حقکشی فقیر کشی نسل سوخته

  • قلندر واقعی
    0

    نعره کن ای خاک خسته خاک گلگون نعره کن شب اینجا شب شرمندگی پدران شب زاری شب دلمردگی مادران این همه رهزن این همه گرگ این همه ظلم این همه فقر نعره هایت ......

  • ناشناس
    0

    اونایی که قبلا برخورد کردید بزار درست بشه، این یکی بماند.

  • ناشناس
    1

    این برخوردجدیتان آدم رامیکُشه

  • مش جمعه
    0

    آقا قاسم آپاراتی، یکسال گذشت کو یک میلیون مسکنی که قول دادی ؟ که طی چهار سال چهار میلیون مسکن می سازم.خدایی باید برگردی به همان مغازه آپاراتچیت

  • ناشناس
    1

    مؤجرین از لحاظ قانونی وظیفه و الزامی ندارند ملک خود را به مستأجرین اجاره بدهند چه به نرخ ۲۵٪ و چه به نرخ بالاتر. طبق قانون اساسی وظیفه دولت است برای مردم فاقد مسکن، مسکن استیجاری یا ملکی بسازد.

    نظرات شما -
    • لاف الکی موقوف
      3

      مطمئنا صاحبخانه ها هم برای رضای خدا اجاره نمیدهند کوچلو ، برای همین اجارهها کیسه ها دوخته اند و زندگی هایشان را روی نفرین مستاجر بسته اند

    • ناشناس
      1

      به لاف الکی موقوف: واحد استیجاری منبع درآمد خیلی از مؤجرین است. دولت قیمت روغن مایع آفتابگردان را ۴۵۰٪ افزایش داده آنوقت شما می خواهید مسکن استیجاری که مهمترین کالا در سبد معیشت خانوار است ۲۵٪ افزایش پیدا کند؟! هر کسی ابلهانه و سطحی و پیش پا افتاده فکر می کند و برای مردم تصمیم گیری می کند کور خوانده است!

  • محمد
    0

    دولت بی کفایت میایی قیمت روغن رو ۶ برابر مرغ رو دو برابر و همه اجناس رو چند برابر میکنی بعد از جیب مردم می بخشی و میگی باید حداکثر ۲۵ درصد زباد بشه اگه راست میگی اول از خودت شروع کن

  • Ft
    0

    چه برخوردی ؟کی؟
    مستأجرها مجبور شدن خونه رو خالی کنن برن جای ارزونتر
    صددر صد (یعنی دو‌برابر )سال قبل، در تهران رهن و اجاره رو بالا بردن
    کسی که یه واحد و سال قبل ششصد و پنجاه میلیون تومن قرارداد بست امسال گفت هشتصدرهن با ده میلیون اجاره در ماه .

  • فریاد
    0

    کرایه ؟؟ بهت دستور می دم نرو بالا!

  • عبدالله
    0

    اسلاف تو هم از این تهدیدات توخالی زیاد کردند ، اقتصاد هیچ کشوری با توپ وتانک وتشر وتهدید درست نمی شود ، چون از این قبیل تهدیدات در گذشته هم کردید اما عمل نکردید مردم هم خوب می دانند بی مایه فطیر است !؟

  • ناشناس
    0

    راست میگی خسته نباشی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها